Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-27, 19:35
  #13
Medlem
caecos avatar
För att förtydliga, jag upplevde ingen ångest på enbart halva dosen (50mg). På den dosen gav det absolut effekt. Men fick för mig att återdosera och det var då ångesten dök upp.

Ska hålla mig till en dos imorgon alternativt på söndag. För att testa det rejält så drog jag in på sömnen inatt, sov bara 4-5h och gick upp bra mycket tidigare. Kände mig väldigt klar och alert efter 45min-1h.

Så att en krasch uppkommer är kanske den vanliga tröttheten helt enkelt. Modafinil var mer långdragen där vilket i mina ögon troligtvis har större nackdelar, då jag antar modafinil gör att det blir svårare att somna ett längre tag efter sista dosen. Men detta kan ju bero på sömnbristen som jag inte tidigare hade när jag tog modafinil. Vågar inte uttala mig om detta därav med någon säkerhet.
Citera
2018-08-31, 18:12
  #14
Medlem
caecos avatar
Blivit en del användande av denna nu. För dagar när jag inte orkat fokusera på arbetet, eller helt enkelt sovit för lite och varit seg. Gillar substansen nästan mer efter att ha använt den ett tag. Trodde intresset var skulle vara större dock med tanke på hur mycket modafinil efterfrågades förr för studier på flugsvamp.
Citera
2018-09-20, 01:37
  #15
Medlem
Hur är modafinil jämfört med att ta en låg dos amfetamin? Verkar va en intressant substans.
Citera
2018-09-24, 22:27
  #16
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Blivit en del användande av denna nu. För dagar när jag inte orkat fokusera på arbetet, eller helt enkelt sovit för lite och varit seg. Gillar substansen nästan mer efter att ha använt den ett tag. Trodde intresset var skulle vara större dock med tanke på hur mycket modafinil efterfrågades förr för studier på flugsvamp.
Jag tyckte det verkade mest som Dave Asprey med flera hypade upp Modafinil till något det inte var. Testade själv men inte alls samma produktivitet som på t.ex. adderall. Verkar som många andra inte heller tyckte de va något använbart.
Citera
2018-09-25, 07:40
  #17
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Hur är modafinil jämfört med att ta en låg dos amfetamin? Verkar va en intressant substans.

Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Jag tyckte det verkade mest som Dave Asprey med flera hypade upp Modafinil till något det inte var. Testade själv men inte alls samma produktivitet som på t.ex. adderall. Verkar som många andra inte heller tyckte de va något använbart.
Det har du verkligen rätt i. Amfetamin ör oslagbart enligt mig för produktivitet. Men mår inte bra av amfetamin eller metylfenidat. Får ångest både under ruset samt efter oavsett om det är apoteksvara, dexamfetamin eller annat.

Men modafinil håller mig piggare när jag sovit dåligt. Kan plugga en natt utan att bli trött. Modafinil tar bort tröttheten och ökar fokus för mig. Men motivationen ökar inte. Man finner inte tråkiga saker roliga som på amfetamin helt enkelt.
Citera
2018-10-03, 12:46
  #18
Medlem
caecos avatar
Någon som varit vaken mer än 24h på detta och kan beskriva hur man känner sig? Eller för den delen av "riktigt" modafinil. Varit sugen på att testa och kommer göra det, men för närvarande vill jag inte utsätta kroppen för den påfrestningen p.g.a. lite sämre blodvärden av steroider.

Speciellt om det som i studierna visat att de kognitiva försämringarna man får av sömnbrist, förbättras av modafinil. Tänkte om man vågar sig på att arbeta i 24-30h. Orkar inte avtändningen på amfetamin som jag får nuförtiden efter för mycket centralstimulantia bruk. Var ju perfekt förr med dexamfetamin dock. Men då behöver jag införskaffa benso och det undvikar jag gärna p.g.a tidigare missbruk.
Citera
2018-10-05, 16:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Jag tyckte det verkade mest som Dave Asprey med flera hypade upp Modafinil till något det inte var. Testade själv men inte alls samma produktivitet som på t.ex. adderall. Verkar som många andra inte heller tyckte de va något använbart.
Folk överdrev nog effekterna, det är ju subtilt i jämförelse med t.ex. adderall. Vilket i min mening är själva anledningen till att det även finns så många som använder det. Perfekt för en hel dags studier utan att få en AT. Koncentrationen/fokus ökar, samtidigt som man inte blir trött. Men man snöar inte in på studierna eller annat som på adderall.

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Någon som varit vaken mer än 24h på detta och kan beskriva hur man känner sig? Eller för den delen av "riktigt" modafinil. Varit sugen på att testa och kommer göra det, men för närvarande vill jag inte utsätta kroppen för den påfrestningen p.g.a. lite sämre blodvärden av steroider.

Speciellt om det som i studierna visat att de kognitiva försämringarna man får av sömnbrist, förbättras av modafinil. Tänkte om man vågar sig på att arbeta i 24-30h. Orkar inte avtändningen på amfetamin som jag får nuförtiden efter för mycket centralstimulantia bruk. Var ju perfekt förr med dexamfetamin dock. Men då behöver jag införskaffa benso och det undvikar jag gärna p.g.a tidigare missbruk.
Funkar faktiskt bättre än man kan tro. Kroppen känns ju trött rent fysiskt, men man kan fortfarande studera och få in saker i huvudet. Känner sig rejält seg efter det går ur och man varit vaken över ett dygn, vilket givetvis är väntat.

Detta gäller både modafinil och FL-modafinil. Jag föredrar FL-modafinil faktiskt, upplever ingen ångest som jag ibland får på modafinil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback