Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 13:25
  #1
Medlem
jag vill öppna en bank konto hos swedbank men jag är kund hos norde men jag vill inte byta bank vill vara kvar hos nordea men vill ha två banker går det? Kan man ha två banker ?
Citera
2018-07-23, 16:26
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2018-07-23, 17:39
  #3
Medlem
Ja, det kan du. Det finns inget sätt för Nordea att hindra dig från att samtidigt vara kund hos Swedbank. Jag har bl.a. Marginalen Bank som min huvudbank och SEB enbart för att kunna nyttja mobilt bankid. Jag har Marginalen som min huvudbank bl.a. pga deras ränta på lönekontot (och sparkontot), vilket ingen annan bank erbjuder.
__________________
Senast redigerad av Incarcerate 2018-07-23 kl. 17:43.
Citera
2018-07-23, 21:13
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucc
jag vill öppna en bank konto hos swedbank
Varför vill du öppna konto hos en så dålig bank? Skall du spara så finns det bättre alternativ där du slipper årsavgifter för internetbank och kort m.m. t.ex banknorwegian eller Santander.
Citera
2018-12-08, 10:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jucc
jag vill öppna en bank konto hos swedbank men jag är kund hos norde men jag vill inte byta bank vill vara kvar hos nordea men vill ha två banker går det? Kan man ha två banker ?

Givetvis kan du ha konton i hur många banker du vill. Storbankerna går bort helt anser jag.

Jag har Skandia (som huvudbank), Marginalen bank (buffert), Forex (för insättningar) och Avida Finans för Sparande, fonddepå hos Avanza och Nordnet.

Finns ingen komplett bank, men Marginalen kommer närmast. Inför de Swish blir de istortsett kompletta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback