Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-01-01, 14:20
  #49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Varför lär inte skolan ut hur många vita kristna som mördades av judiska bolsheviker? Kan någon nämna siffran utan att kolla upp det?

Märkligt.
Hur vet du det stämmer? Vet du något vi inte vet?
Vad är märkligt? För det är väl inget som förnekar det dog många i ryssland?
Men det är många som förnekar att tyskarna försökte utrota judarna. Men de förnekar inte de andra som romer, Jehovas vittnen, kommunister m.fl. det tycker jag är märkligt!
Citera
2022-01-01, 15:21
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du det stämmer? Vet du något vi inte vet?
Vad är märkligt? För det är väl inget som förnekar det dog många i ryssland?
Men det är många som förnekar att tyskarna försökte utrota judarna. Men de förnekar inte de andra som romer, Jehovas vittnen, kommunister m.fl. det tycker jag är märkligt!

Det är märligt att skolan lär ut att 6 miljoner judar dödades men glömmer att nämna att judar systematiskt mördade omkring 23 miljoner vita kristna i Ryssland och Ukraina.

Ingen kan siffran för den lärs inte ut medan vi alla ska lägga på minnet just 6 miljoner och känna stor skuld för judarnas lidande men ingen annans. Det är väl anmärkningsvärt tycker du inte det?
Citera
2022-01-01, 17:12
  #51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det är märligt att skolan lär ut att 6 miljoner judar dödades men glömmer att nämna att judar systematiskt mördade omkring 23 miljoner vita kristna i Ryssland och Ukraina.

Ingen kan siffran för den lärs inte ut medan vi alla ska lägga på minnet just 6 miljoner och känna stor skuld för judarnas lidande men ingen annans. Det är väl anmärkningsvärt tycker du inte det?

Fast det enda mord som folk förnekar är just på de judar (6 miljoner) under WWII, men för övrigt ingenting alls! Märkligt eller hur? Har du sett tex NMR eller andra förnekat andra folkmord så intensivt?

Hur vet du det var judar som dödade 23 Miljoner vita kristna. Bara hört detta från extremhögern som på NMR, men ingen har lyckats bevisa det är så! du undrar varför det ej lärs ut? lol... Så det tycker jag inte anmärkningsvärt att skolan ej lär ut det, eftersom det finns ingenting om det är judar som dödat 23 miljoner kristna. Du har blivit hjärntvättat!
Citera
2022-01-01, 17:45
  #52
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Bara för att man förnekar så är det inte detsamma som att man kritiserar judar som folkslag,

I teorin kanske det är så.
Eller borde vara så.

I praktiken så är det exakt så.

/VV
Citera
2022-01-01, 19:43
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
I teorin kanske det är så.
Eller borde vara så.

I praktiken så är det exakt så.

/VV
Jag kan inte se det så, bara för att man ifrågasätter förintelsen kritiserar man väl inte judar eller ens förolämpar judarna.
Citera
2022-01-02, 07:37
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fast det enda mord som folk förnekar är just på de judar (6 miljoner) under WWII, men för övrigt ingenting alls! Märkligt eller hur? Har du sett tex NMR eller andra förnekat andra folkmord så intensivt?

Hur vet du det var judar som dödade 23 Miljoner vita kristna. Bara hört detta från extremhögern som på NMR, men ingen har lyckats bevisa det är så! du undrar varför det ej lärs ut? lol... Så det tycker jag inte anmärkningsvärt att skolan ej lär ut det, eftersom det finns ingenting om det är judar som dödat 23 miljoner kristna. Du har blivit hjärntvättat!

https://www.wsj.com/articles/100-yea...ead-1510011810

https://www.timesofisrael.com/putin-...mostly-jewish/

Räcker det?
Citera
2022-01-02, 13:51
  #55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
https://www.wsj.com/articles/100-yea...ead-1510011810

https://www.timesofisrael.com/putin-...mostly-jewish/

Räcker det?
Den första länken funkade inte! Sedan är det ett uttalanden av Puttin, det bevisar ingenting.
Sedan var det första regeringen som han påtalade var judiskt. De var 16 st i första regeringen.

Så vilka av dem var med en judisk samfund? Om vi tar Lenin, så är han judisk långt bakåt, men de konverterade om till kristendomen. Alltså är han inte jude!

Leon Trotskij var född i en judisk rik familj. Men var ej aktiv jude förutom sina giftermål med judisk kvinna. Han ansåg sig själv inte jude, eftersom alla är lika värda som arbetare var förtryckta av kapitalisterna. Han var ej med i en judisk samfund.

Joseph Stalin Var ingen jude vad jag vet. Sedan var han välkänd som antisemit! Han rensade duktigt bland partiet de som var judar. Men det var inte för de var judar utan för de var fara för Stalin själv.

Dessa 3 känner jag till, men så vika är då dessa judar?

Men ingenting om de skulle ha mördat 23 miljoner kristna. För kristna fanns inte i Ryssland. religion fanns inte eller fick finnas... alla skulle vara lika värda (Trotskij) osv...
Citera
2022-01-02, 13:54
  #56
Medlem
Ganonitos avatar
Länken funkade inte. Någon som tagit backup?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback