Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 23:10
  #1
Medlem
Hej!
Ska skaffa Ownit.

De har en egen router som de erbjuder till sin bredbandstjänst. Samtidigt har jag fått flera rekommendationer på Asus RT-AC modellerna. Vad skulle ni köra på här?

Tack på förhand.
Citera
2018-07-23, 01:47
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hej!
Ska skaffa Ownit.

De har en egen router som de erbjuder till sin bredbandstjänst. Samtidigt har jag fått flera rekommendationer på Asus RT-AC modellerna. Vad skulle ni köra på här?

Tack på förhand.

Det beror på, vill du själv ha kontroll över routern eller vill du att ownit ska ha det? Kuggfråga.
Citera
2018-07-23, 08:10
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
År 2015 var Inteno EG300 en minde bra router men har tydligen blivit bättre.

https://www.minhembio.com/forum/inde...owtopic=325904
https://www.sweclockers.com/forum/tr...no-eg300-dalig

Är osäker på om det är som router den används av Ownit. Du kan behöva den som tjänstedelare för IP-TV och telefoni från dem.
Isåfall behöver ni den + egen router om du har fler än en dator.
Citera
2018-07-23, 08:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det beror på, vill du själv ha kontroll över routern eller vill du att ownit ska ha det? Kuggfråga.

Det är lite skitsamma. Vill bara ha den utrustning som är bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
År 2015 var Inteno EG300 en minde bra router men har tydligen blivit bättre.

https://www.minhembio.com/forum/inde...owtopic=325904
https://www.sweclockers.com/forum/tr...no-eg300-dalig

Är osäker på om det är som router den används av Ownit. Du kan behöva den som tjänstedelare för IP-TV och telefoni från dem.
Isåfall behöver ni den + egen router om du har fler än en dator.

Jo det ska vara den enda utrustning som krävs, dvs router.
Vill man ens ha IP-TV? Vad är skillnaden på det och de digitala kanaler man får från Comhem?
Citera
2018-07-25, 07:45
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Det är lite skitsamma. Vill bara ha den utrustning som är bäst.



Jo det ska vara den enda utrustning som krävs, dvs router.
Vill man ens ha IP-TV? Vad är skillnaden på det och de digitala kanaler man får från Comhem?

Ingen skillnad på kanalerna men om du har Ownit så behöver du ju inte Comhem.
Citera
2018-07-25, 10:19
  #6
Medlem
swebarbs avatar
kör på ac66u, har en sån själv och skulle aldrig köra på vad man får för skit från dom, hade en telia router man fick när internet uppgraderades, tro fan man knappt fick den till att funka. asus gör mycket bra grejer.
Citera
2018-07-29, 20:12
  #7
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Vill man ens ha IP-TV? Vad är skillnaden på det och de digitala kanaler man får från Comhem?
Ip-tv där får du ju ett utbud på flera tusen kanaler. Du kan se all typ av sport live. Om det är den typ av ip-tv som en polare skaffade. Han betalade 1.500 kronor i startavgift, sen är det aldrig några mer avgifter. Slår ju alla konkurrenter med hästlängder.
Citera
2018-07-30, 09:13
  #8
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Ip-tv där får du ju ett utbud på flera tusen kanaler. Du kan se all typ av sport live. Om det är den typ av ip-tv som en polare skaffade. Han betalade 1.500 kronor i startavgift, sen är det aldrig några mer avgifter. Slår ju alla konkurrenter med hästlängder.

Man betalar en månadsavgift och får tillgång till ett antal kanaler i ett paket som leverantören plockat ihop. Samma som ComHem fast på fiber istället för kabelTV.
Citera
2018-07-30, 12:32
  #9
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man betalar en månadsavgift och får tillgång till ett antal kanaler i ett paket som leverantören plockat ihop. Samma som ComHem fast på fiber istället för kabelTV.
Jag ska ta reda på vilken leverantör det handlar om. En startavgift som sagt på 1.500 och inga mer avgifter någonsin.
Citera
2018-07-31, 14:21
  #10
Medlem
XX-Ambars avatar
Ok, jag får lov att dra mig tillbaka in i grottan med mina kommentarer i denna tråd. Produkten som jag talade om är tydligen piratverksamhet. Tänker givetvis skaffa den men mer säger jag inte då jag inte vill riskera att någon detektiv/snitch snappar upp något. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback