Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-23, 02:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Fler skäggbarn till det militära!
Ja lite hårda dagsmarscher och mera disciplin. Så kanske de rentav kommer ihåg vem de är, var och när de är födda, ålder, och vilket namn de har ?

Sammanfattningsvis så tror jag att DN har förlorat greppet helt i att skriva trovärdig snyftjournalistik, att detta blev ett riktigt lågvattenmärke, och att kompassen spårat ur
Vi bevittnar DNs sönderfall inifrån...

Någon jag vet som har varit i Eritrea har sagt att de soldater han träffade verkade välnärda, pigga och friska. Och inte ett dugg hunsade eller företedde tecken på ohälsa eller att ha behandlats illa

Vilken blir nästa snyftartikel ? Tex att stackars värnpliktiga pakistanier tvingas ut och jobba i stenbrotten och hugga sten och reparera vägar efter varje monsunperiod. Och att de skulle ha rätt att desertera ? Och sedan få asyl i Sverige ?
Eller indiska värnpliktiga som gör samma jobb ?
Citera
2018-07-23, 12:38
  #14
Medlem
Jag har insiderinformation om situationen i Eritrea, från riktiga eritreaner som bor i Sverige.

Eritrea är med afrikanska mått mätt ett välfungerande land. De har en egen kultur som är relativt sofistikerad. Folket är vänligt. Kriminaliteten är låg.

Problemet är ekonomin. Landet är ekonomiskt sargat efter kriget mot Etiopien och har inte några naturtillgångar att tala om. Det har lett till att värnpliktiga används för att återuppbygga landet. Det är något som inte uppskattas av alla eritreaner, som överlag är rätt laid back/lata.

De eritreaner jag har talat med tycker att det räcker att arbeta fyra timmar per dag och softa resten av tiden.
Citera
2018-07-23, 14:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har insiderinformation om situationen i Eritrea, från riktiga eritreaner som bor i Sverige.

Eritrea är med afrikanska mått mätt ett välfungerande land.

Ja, dvs ett sk skitland kort sagt, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har insiderinformation om situationen i Eritrea, från riktiga eritreaner som bor i Sverige.

Eritrea är med afrikanska mått mätt ett välfungerande land. De har en egen kultur som är relativt sofistikerad. Folket är vänligt. Kriminaliteten är låg.

Problemet är ekonomin. Landet är ekonomiskt sargat efter kriget mot Etiopien och har inte några naturtillgångar att tala om. Det har lett till att värnpliktiga används för att återuppbygga landet. Det är något som inte uppskattas av alla eritreaner, som överlag är rätt laid back/lata.

De eritreaner jag har talat med tycker att det räcker att arbeta fyra timmar per dag och softa resten av tiden.

Det blir jackpot för Sverige, hurra för DN !! Vi ser ju fram emot att DN chartrar några AirBus A380 med egna pengar och hämtar några 10 000-tals desertörer, det ska vi se fram emot !
Det blir manifestationer i Kungsan imorgon !
Va, har de inte åkt än ?
Vilka jävla rasister de är på DN - FYY FAAN !!!
Äckliga kräk !!!
Citera
2018-07-23, 14:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har insiderinformation om situationen i Eritrea, från riktiga eritreaner som bor i Sverige.

Eritrea är med afrikanska mått mätt ett välfungerande land. De har en egen kultur som är relativt sofistikerad. Folket är vänligt. Kriminaliteten är låg.

Problemet är ekonomin. Landet är ekonomiskt sargat efter kriget mot Etiopien och har inte några naturtillgångar att tala om. Det har lett till att värnpliktiga används för att återuppbygga landet. Det är något som inte uppskattas av alla eritreaner, som överlag är rätt laid back/lata.

De eritreaner jag har talat med tycker att det räcker att arbeta fyra timmar per dag och softa resten av tiden.

De flesta länder erbjuder sina medborgare betydligt mindre premier än Sverige, de flesta har även hårdare och mer macho-betonad militärtjänst. Ta bara Ryssland t ex - men vill man verkligen att tio miljoner ryska värnpliktiga ska ha rätt att komma hit och registrera sig som flyktingar från den tuffa ryska armén? Nej, naturligtvis inte.

Att de flesta afrikaner inte är vana vid tanken på att lönearbeta för den egna brödfödan är ett kulturellt faktum, men inte heller det är något skäl att de ska få komma hit och softa.
Citera
2018-07-23, 16:31
  #17
Medlem
Sverige ger ju flyktingstatus åt dömda brottslingar som flytt från fängelset om Sverige anser att fängelserna i landet är inhumana. Exempelvis så lämnar Sverige inte ut dömda rumänska brottslingar och det mest kända fallet är en libanesisk mördare som går fri i Sverige men är dömd till livstid i Libanon för ett brutalt mord.
Citera
2018-07-31, 08:10
  #18
Medlem
Frågan bör snarare vara vad är straffpåföljden för att dessertera. Afghaner får inte UT för att de lämnat sin militärtjänst, Eritrea har jag ingen koll på men ifall straffet strider mot mänskliga rättigheter kan det finnas utrymme att få UT på ömmande omständigheter
Citera
2018-07-31, 08:17
  #19
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag blev själv "tvångsrekryterad" till värnplikten. På den tiden var alternativet fängelse.
Undrar vem som hade gett mig asyl & livslång bidragsförsörjning om jag hade deserterat från svenska försvaret på den tiden?

Inget afrikanskt eller arabiskt land i alla fall.

Otroligt vad äcklad man blir av allt pk som Dn skriver om. Uuh! hjälp😣
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback