Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 15:27
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Oj det var starkt av dig. Du måste se dig själv som en stark och vuxen individ.

Klarar du inte ens att komma dragandes med det vanliga gnället; att kvinnor jobbar mer I hemmet och att det är supersynd om dem på grund av det.

Att du saknar både självdistans och självinsikten som behövs för att förstå att det är DU som är off topic här och behöver anmälas (vilket jag ej gör då jag inte sitter och gråtandes äter kakor i duschen för att någon sade något på internet).


Ontopic:
Här finns en artikel där man tar upp en rapport som pekar på att det är större risk att en kvinnlig chef mobbar sina kvinnliga anställda.
Kanske så fallet ligger till med hon i videon också!

https://chef.se/mer-mobbning-med-kvinnlig-chef/

Det finns tom en uppsats på kandidatnivå från feministernas egen högborg, Mälardalens högskola
Av Helen Ericsson och Sara Utter. Den heter Attityder till mobbing på arbetsplatser.

http://mdh.diva-portal.org/smash/rec...27&dswid=-4327
Citera
2018-07-25, 15:59
  #242
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det finns tom en uppsats på kandidatnivå från feministernas egen högborg, Mälardalens högskola
Av Helen Ericsson och Sara Utter. Den heter Attityder till mobbing på arbetsplatser.

http://mdh.diva-portal.org/smash/rec...27&dswid=-4327

Well I'll be damned!
Det verkar gå lite hand i hand med SCBs statistik som pekar på att kvinnor oftare är våldsamma I nära relationer.

Det är nog dags att lära tjejer från barnsben att man skall vara snäll mot sina medmänniskor.

Rapporten verkar intressant och jag skall sätta mig ner och läsa igenom den i dagarna! Tack!
Citera
2018-07-25, 16:24
  #243
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Oj det var starkt av dig. Du måste se dig själv som en stark och vuxen individ.

Klarar du inte ens att komma dragandes med det vanliga gnället; att kvinnor jobbar mer I hemmet och att det är supersynd om dem på grund av det.

Att du saknar både självdistans och självinsikten som behövs för att förstå att det är DU som är off topic här och behöver anmälas (vilket jag ej gör då jag inte sitter och gråtandes äter kakor i duschen för att någon sade något på internet).


Ontopic:
Här finns en artikel där man tar upp en rapport som pekar på att det är större risk att en kvinnlig chef mobbar sina kvinnliga anställda.
Kanske så fallet ligger till med hon i videon också!

https://chef.se/mer-mobbning-med-kvinnlig-chef/

Igen
Citera
2018-07-25, 18:53
  #244
Medlem
Många kvinnor är obenägna att ta risker och tycker det är jobbig att ta eget personligt ansvar vilket gör att de oftast propsar på att all verksamhet ska utföras som någon typ av grupparbete så dom själva inte behöver bära hundhuvudet om något går åt skogen. Det ska vara parprogrammering, team och projektgrupper framför individuella prestationer. Ironiskt nog så är dock många kvinnor kassa på att arbeta i grupp då många har problem med att rätta in sig i en hierarki och ta seden dit de kommer. Inte sällan läggs en hel del av energin på intriger, gnäll och skvaller istället för dom faktiska arbetsuppgifterna vilket är dåligt i dubbel bemärkelse. Dels blir det mindre gjort och dels skapas en dålig stämning som ytterligare sänker produktiviteten.

Detta beteende resulterar i att det blir män som får dom mer utmanade men också mer riskabla arbetsuppgifterna. Kvinnorna får flyttas in i projekten först när strukturerna är på plats.
__________________
Senast redigerad av Fjuk 2018-07-25 kl. 18:55.
Citera
2018-07-26, 12:58
  #245
Medlem
fskers avatar
Grattis, kränkta feminist som fick kritik mot sig censurerad I denna tråd.

Jag håller med ovanstående inlägg för övrigt. Jag tror detta är något som många tjejer verkar ha problem med. Även när det gäller att integrera nya inom gruppen. På ytan ser det ut som att det går hur bra som helst men sedan brukar intriger ta mer och mer plats.

Detta är dock något som verkar vara rätt bekräftat att det är ett vanligt förekommande fenomen inom kvinnlig gruppdynamik om man lyssnat på olika föreläsningar hos folk inom "the intellectual dark web" till exempel.
Citera
2018-08-14, 13:22
  #246
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
"Kvinnor blir gravida och är hemma med sina barn, det är förklaringen till varför de jobbar mindre, har lägre lön och inte blir erbjudna samma typ av arbete som män. Ska de sluta föda barn?"

Nej, kvinnor ska inte sluta föda barn, men kvinnor kan börja planera sina liv. Istället för att bli gravid vid 21 års ålder och därmed sumpa hela sitt karriärsliv så kan man satsa på att utbilda sig, göra karriär och sedan skaffa barn. Då har de kvar sina måhända högavlönade yrken och kan ta mammaledigt under denna period.

Jag är så trött på denna typ av argument. Män är generellt sett mer högpresterande i yrkeslivet och naturligtvis finns det en anledning till det. Varför använda det [citat] som något slags försvarsargument? Man kan inte äta kakan och ha den kvar, antingen satsar man på familjen i tidig ålder eller så satsar man på sin karriär. Det valet präglar naturligtvis hela livet.

För att tillägga i ditt inlägg som jag håller fullständigt med i: att göra karriär betyder inte att du behöver vara VD över Ericsson eller ABB.
Kan ta min fru som exempel.
Hon har pluggat och nu jobbat i 1,5 år. Hon har ett bra jobb och bra betalt. Vill nu avla fram en unge. Utmärkt tillfälle då hon har ett riktigt bra jobb med bra lön som hon trivs väldigt väl på. Chef? Eller ansvarig? Nä. Men ett väldigt bra yrke med god framtid.
Hon tjänat efter bara 1,5 års erfarenhet lika mycket som jag tjänade förra året med då 5-6 års erfarenhet (inom ett helt annat yrke dock men bara som ett ungefär för att skapa en uppfattning).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback