Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 19:16
  #1
Medlem
Hej!
Undrar vart man kan lämna in sin konsoll på reparation? Misstänker att man bara behöver rensa den på damm och få in ny kylpasta. Har kollat Psxcare , de kräver nästan 1000kr för detta. Finns det billigare alternativ ?
Citera
2018-07-22, 19:18
  #2
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Hej!
Undrar vart man kan lämna in sin konsoll på reparation? Misstänker att man bara behöver rensa den på damm och få in ny kylpasta. Har kollat Psxcare , de kräver nästan 1000kr för detta. Finns det billigare alternativ ?
Vad sägs om att googla? Lata jävel!
Citera
2018-07-22, 19:24
  #3
Medlem
Shigrass avatar
Gör det själv. Enkelt.

https://www.youtube.com/watch?v=GeeINh2v1cw
Citera
2018-07-22, 19:28
  #4
Medlem
Elementarts avatar
Om du bara ska rensa den på damm och lägga in ny kylpasta så kanske du kan kontakta Japon Förut kunde man få sina skivor slipade hos dem, men jag vet inte om de även reparerade konsoler, men du kan alltid fråga. Annars är det nog Spel&Sånt i Norrtälje som gäller, det finns inte så många butiker kvar i Stockholm.
Citera
2018-07-22, 19:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shigras
Gör det själv. Enkelt.

https://www.youtube.com/watch?v=GeeINh2v1cw

Vill helst inte göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Om du bara ska rensa den på damm och lägga in ny kylpasta så kanske du kan kontakta Japon Förut kunde man få sina skivor slipade hos dem, men jag vet inte om de även reparerade konsoler, men du kan alltid fråga. Annars är det nog Spel&Sånt i Norrtälje som gäller, det finns inte så många butiker kvar i Stockholm.

Tack för tipsen! Ska kolla.
Citera
2018-07-22, 21:13
  #6
Medlem
dovAkins avatar
Bytte kylpasta på mitt ps4 men strulade som fan efter så mitt tips är lämna in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback