Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 18:19
  #13
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Hade inte heller hört talas om människan, tills för något år sedan. Hon var gäst i vad som kan ha varit Skavlan men mer troligt något liknande program där man bjuder in gäster då.

Reagerade direkt på hennes pipiga röst. I det programmet var hon med för att prata om sin musikkarriär vad jag kan minnas. Hon hade väl inget direkt som tilltalade mig i det. Aldrig sett henne i en film dock, hon kanske är jättebra?

Dock verkar hon ha en fot in i finrummet trots att hon är skapligt okänd iom att hon syns i TV på bästa sändningstid för jämnan. Har som sagt aldrig hört hennes musik eller sett filmerna, så anledningen att jag kommer ihåg henne är för att hon är en kändis från TV med en ganska uppseendeväckande stil och röst. Det är ganska komiskt på något sätt, faktiskt.
Citera
2018-07-22, 18:50
  #14
Medlem
Ronilles avatar
Hon verkar ansedd creddig och det är över mitt förstånd.

Precis som redan nämnts, bebisspråket gör att jag stänger av. Klarar inte av det och det är int charmigt.

Tyvärr gör den detaljen att jag inte kan bedöma hennes skådespeleri. Kan enbart fokusera på uttrycken.
Citera
2018-07-22, 20:38
  #15
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Hade inte heller hört talas om människan, tills för något år sedan. Hon var gäst i vad som kan ha varit Skavlan men mer troligt något liknande program där man bjuder in gäster då.

Reagerade direkt på hennes pipiga röst. I det programmet var hon med för att prata om sin musikkarriär vad jag kan minnas. Hon hade väl inget direkt som tilltalade mig i det. Aldrig sett henne i en film dock, hon kanske är jättebra?

Dock verkar hon ha en fot in i finrummet trots att hon är skapligt okänd iom att hon syns i TV på bästa sändningstid för jämnan. Har som sagt aldrig hört hennes musik eller sett filmerna, så anledningen att jag kommer ihåg henne är för att hon är en kändis från TV med en ganska uppseendeväckande stil och röst. Det är ganska komiskt på något sätt, faktiskt.

Var det sommarprogrammet med Rikard Olsson som visas på SVT? Sommarkväll med Rikard Olsson.

Fast just det verkar sänts 2015. Minns i alla fall att jag såg programmet med min morfar och han grinade illa när hon kom in som gäst.

https://www.tv.nu/program/sommarkval...ng/6/avsnitt/1
39 tumme upp 40 tumme ner
Säkerligen Shimas inverkan som gav en negativ bismak.

Ja, hon är vulgär i all sin enkelhet.
Citera
2018-07-22, 20:47
  #16
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Var det sommarprogrammet med Rikard Olsson som visas på SVT? Sommarkväll med Rikard Olsson.

Fast just det verkar sänts 2015. Minns i alla fall att jag såg programmet med min morfar och han grinade illa när hon kom in som gäst.

https://www.tv.nu/program/sommarkval...ng/6/avsnitt/1
39 tumme upp 40 tumme ner
Säkerligen Shimas inverkan som gav en negativ bismak.

Ja, hon är vulgär i all sin enkelhet.

Ja, det låter som det var rätt.

Kul att fler kommer ihåg det, ganska intetsägande program egentligen. Men den där rösten skär in i själen så det är färskt i minnet såhär tre år efter.

Kan också tänka mig att betyget beror på det. Förstår inte riktigt vad det är man kan ogilla med ett program som detta annars?
Citera
2018-07-22, 20:54
  #17
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja, det låter som det var rätt.

Kul att fler kommer ihåg det, ganska intetsägande program egentligen. Men den där rösten skär in i själen så det är färskt i minnet såhär tre år efter.

Kan också tänka mig att betyget beror på det. Förstår inte riktigt vad det är man kan ogilla med ett program som detta annars?

Nästan så jag lömskt önskar att hon ska få ett rejält genomslag i ett folkkärt program och göra bort sig. Som Gina Dirawi när hon var julvärd.
Sedan kommer artikeln från Aftonbladet om att Sverige är rasistiskt och därpå följer alla muppar på sociala medier med sina hashtags och kärleksbomber. Men då har förhoppningsvis Shima brutit ihop och lagt skorna på hyllan.

Byt karriär, Shima! Det är inget personligt. Du är motbjudande som svensk skådespelerska bara.
Citera
2018-07-22, 21:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Hon är känd



Hon är känd



Hon är skådespelerska och detta är film. Du får nog tänka lite.

Om hon nu är känd så kanske detta skall vara under kändisskvaller där man diskuterar kändisar.
Citera
2018-07-22, 23:11
  #19
Medlem
Gabriel Knights avatar
I en intervju i Blixten så kallas hon för en mångsysslare av hög rang vilket verkar motsägas av herrarna här i tråden. https://www.blixten.se/vara-artister...hima-niavarani

Citat:
Att Shima Niavarani är en mångsysslare av hög rang är inte direkt någon hemlighet. Förutom att vara en briljant skådespelerska är hon även en enastående låtskrivare och sångerska. Det visar hon upp i nya låten "Like A Stranger", som framfördes i tv-programmet "Moraeus med mera" i SVT.
Om Shima Niavarani:
Skådespelaren, sångerskan/låtskrivaren och dramatikern Shima har senaste åren synts på tv och film i produktioner som ”Boy Machine”, ”30 grader i februari”, ”Tusen år till Julafton”, ”Allt faller” och ”She's wild again tonight” för vilken hon Guldbaggenominerades som Bästa Kvinnliga Skådespelerska.

 Slog igenom 19 år gammal och beskrevs som en modern renässansmänniska när hon gjorde den egna prisbelönta produktionen ”Autodidakt i en enmansakt” på Riksteatern. I den stod Niavarani själv för medverkan, scenografi, musik, kostym, ljussättning och regi.

Enligt en intervju med Malou så har hennes bror tvingat kriminella att slå henne vilket verkar mycket suspekt.

Shima Niavarani: "Min bror var en kuf som lät kriminella slå mig ...

https://www.youtube.com/watch?v=ej9mAV609lg
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-07-22 kl. 23:17.
Citera
2019-10-08, 08:00
  #20
Medlem
Det verkar vara en ny Anna Book vi har att göra med;
https://www.expressen.se/noje/har-fa...karens-kritik/

Verkar vara en helt humorlös och överanalyserande sämre kopia av Nour el Refai.. (inte för att Nour är direkt nån favorit i mina ögon).
Citera
2021-01-02, 21:00
  #21
Medlem
Hon har åstadkommit mycket mer än ni andra

Varför är hon irriterad? Ful är hon förvisso, en persisk clown
Citera
2021-01-02, 21:13
  #22
Medlem
falconer8s avatar
Äh hon är väl ganska gullig. Hon verkar inte ha klätt av sig naken så mycket på film dock.
Citera
2021-01-02, 22:46
  #23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nånting har hon, hon är inte någon man glömmer bort i alla fall.

Här sjunger hon Piaf på Skansens scen här var hon smal och charmerande men med sådär röst lite svajigt kanske, vissa partier dock bättre än andra som helhet betraktat fransk stämning men slutet av numret riktigt falskt.


Säkert har hon blivit inkvoterad ibland men också plockat upp en del yrkesskicklighet på vägen som erfarenhet.
Citera
2021-01-02, 23:11
  #24
Medlem
systems avatar
Hon är speciell.

I mitt tycke varken bra eller dålig. Bara speciell. Vilket betyder att jag uppmärksammat henne.

Första gången jag såg henne var nog i ”30 grader i ...” (jag minns ej månaden, men det är en sjujävlars bra serie) på SVT.

Hon är jobbig i längden. Även på kort sikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback