Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 12:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Dock läser jag här i ett test att Huweai P20 pro dock enbart spelar in video i 30fps, den har inte stöd för 60 vilket kan bli en dealbreaker för mig.

Tack för alla råd och tips!

Just i detta läget lutar det åt Samsung S9 plus. När är det tänkt att S10 ska komma ut?


Iphone X har bättre kamera än S9 plus. Bättre färgåtergivning och bättre videoinspelning. Men vill man ha en android så är S9 plus bästa valet.
Citera
2018-07-27, 04:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Iphone X har bättre kamera än S9 plus. Bättre färgåtergivning och bättre videoinspelning. Men vill man ha en android så är S9 plus bästa valet.

Har sätt jämnförelser och vid bra ljus så har iphone NÅGOT bättre detaljåtergivning samt återger ofta korrekt färger. Kalla färger.

Dock har S9+ bättre i lågljus.

Dom här skillnaderna är marginala för mig, det är saker som går att redigera i efterhand i tex Premiere Pro.

Skillnaden i kamera är helt enkelt inte stor nog för att göra det värt dom extra 2-3tusen kronor,
speciellt inte då jag kommer köpa en ordentlig DSRL kamera innom snar framtid just för vide/foto.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback