Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 11:02
  #1
Medlem
Hej,

Har en Lenovo g50-80 med Windows 10.
Den har fungerat bra men var full med skräp så jag gjorde en systemåterställning för att få den som när jag köpte den. Alltså med förinstallerat operativsystem och drivrutiner.

När jag har gjort återställningen så har den flera gånger låst sig, varav jag fått göra en påtvingad avstängning och försökt igen. Men den låser sig varje gång vid olika ställen. Har vid några försök kommit igen hela återställningen men såfort jag rör musen så låser sig datorn. När den låser sig så går det inte ens att trycka ctrl+alt+del utan det enda som funkar är påtvingad avstängning.

Någon som vet vad det kan vara ?
Citera
2018-07-22, 11:12
  #2
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RupertP
Hej,

Har en Lenovo g50-80 med Windows 10.
Den har fungerat bra men var full med skräp så jag gjorde en systemåterställning för att få den som när jag köpte den. Alltså med förinstallerat operativsystem och drivrutiner.

När jag har gjort återställningen så har den flera gånger låst sig, varav jag fått göra en påtvingad avstängning och försökt igen. Men den låser sig varje gång vid olika ställen. Har vid några försök kommit igen hela återställningen men såfort jag rör musen så låser sig datorn. När den låser sig så går det inte ens att trycka ctrl+alt+del utan det enda som funkar är påtvingad avstängning.

Någon som vet vad det kan vara ?
Skitgrejer, jag tömde den och bytte operativ system så blev det kanon.
Citera
2018-07-22, 12:54
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RupertP
Hej,

Har en Lenovo g50-80 med Windows 10.
Den har fungerat bra men var full med skräp så jag gjorde en systemåterställning för att få den som när jag köpte den. Alltså med förinstallerat operativsystem och drivrutiner.

När jag har gjort återställningen så har den flera gånger låst sig, varav jag fått göra en påtvingad avstängning och försökt igen. Men den låser sig varje gång vid olika ställen. Har vid några försök kommit igen hela återställningen men såfort jag rör musen så låser sig datorn. När den låser sig så går det inte ens att trycka ctrl+alt+del utan det enda som funkar är påtvingad avstängning.

Någon som vet vad det kan vara ?

Har återställningen gått att genomföra eller låser det sig vid försök?
Prova Windows egna funktion för detsamma.

Skapa ett installationsmedia och ominstallera.
Citera
2018-07-22, 16:57
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback