Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 16:47
  #25
Medlem
Europes avatar
Jag är rätt säker på att det beror på att Sverige och dess katastrofala politik har allt mer väckt uppmärksamhet i resten av världen, inte minst i Sveriges grannländer. Det är ju inte som att den svenska utvecklingen inte riskerar att även drabba grannländerna negativt, för att inte tala om att det är just Norge och inte minst Danmark som det svenska etablissemanget först valde att smutskasta och demonisera för att de inte bedrev till 100% samma politik som Sverige. Det var så klart lite absurt, då de tillhörde de länder på jorden vars politik mest liknar den svenska och föga förvånande fann det svenska etablissemanget till slut att Trump, Ungern, Polen m.fl. var mer önskvärda att demonisera.

Om ryssarna skulle syssla med sådant, så är jag rätt säker på att de skulle välja att göra det på svenska, istället för att av någon märklig anledning välja norska och danska (som många svenskar inte begriper och många gånger väljer att inte läsa). Det är rimligtvis även lättare för ryssarna att få tag på någon som kan svenska, än någon som kan norska eller danska.

Nej, den enklaste förklaring är och förblir nog den sannolikaste.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-22 kl. 16:51.
Citera
2018-07-22, 16:55
  #26
Medlem
LaLocas avatar
Det är Väldigt irriterande med danska och norska inlägg här. Det är jobbigt att läsa/hoppa över. De kan väl iaf ha vett nog att skriva på engelska tycker man.
Citera
2018-07-22, 17:02
  #27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Nä det är inte samma. Jag missuppfattade nog.

Men har dock inte svårt att förstå det varför man skulle använda norska och/eller danskar här.
De kanske helt enkelt vill satsa vilka resurser de har möjliga inför valet. Sverige är väl mer intressant och det blir mer effekt helt enkelt.


Jag tror att detta hade blivit mycket enklare att diskutera om vi hade ett par exempel att kika på.

Nej, för fortfarande är det inte bara helt obevisat, utan fortfarande är det även helt obegripligt varför ryssarna skulle skriva inlägg i Sverige på norska och danska istället för på svenska. I förbigående kan du väl även förklara varför det inte i så fall lika väl kan vara Norge och Danmark som försöker påverka den svenska opinionen? Återigen skulle mitt argument vara att den norska och danska staten skulle - precis som Ryssland - inte ha minsta problem med att värva svenskspråkiga till den uppgiften. Och som jag skrev i förra inlägget, så skulle jag gissa att Ryssland av flera förklarliga skäl lär ha fler svenskspråkiga att nyttja än norsk- och danskspråkiga dito.
Citera
2018-07-22, 17:07
  #28
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast sossar brukar väl inte kategoriseras som främmande makt - eller det kanske de gör här på Flashback...

Huvuddelen av sossarna är mycket riktigt bara en till Sverige fientlig makt och inte en främmande makt. Däremot är deras allierade och skyddslingar som de har finansierat kraftigt med offentliga medel under 20 år, samt som även finns representerat i partiet och vars en representant sossarnas partistyrelse t.o.m. valde in i partistyrelsen, Muslimska brödraskapet, både en fientlig och främmande makt.

Edit: I samband med det är det kanske intressant att nämna att Ryssland har klassat och förbjudit Muslimska brödraskapet som en terroristorganisation. När Egypen och Saudiarabien klassade dem som en terroristorganisation och förbjöd dem, så startade käbblet mellan bl.a. Sverige och Saudiarabien i samband med mötet i Egypten. Enligt uppgift ska regeringskansliet ha kallat upp Förenade Arabemiratets ambassadör två gånger under samma dag när Förenade Arabemiratet klassade Muslimska brödraskapet som terroristorganisation och förbjöd dem. Det är även slående ifråga om Palestina, Västsahara och andra sammanhang hur den nuvarande regeringens politik sammanfaller med brödraskapets inställning i frågorna. Speciellt anmärkningsvärt är att partistyrelsens ifråga om Västsaharafrågan gick emot en stark intern partiopinion.

Jag vet inte om allt ovanstående har något med regeringens allians med Muslimska brödraskapet, men åtminstone känns det hela värt att nämna.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-22 kl. 17:17. Anledning: Edit
Citera
2018-07-22, 17:25
  #29
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, för fortfarande är det inte bara helt obevisat, utan fortfarande är det även helt obegripligt varför ryssarna skulle skriva inlägg i Sverige på norska och danska istället för på svenska. I förbigående kan du väl även förklara varför det inte i så fall lika väl kan vara Norge och Danmark som försöker påverka den svenska opinionen? Återigen skulle mitt argument vara att den norska och danska staten skulle - precis som Ryssland - inte ha minsta problem med att värva svenskspråkiga till den uppgiften. Och som jag skrev i förra inlägget, så skulle jag gissa att Ryssland av flera förklarliga skäl lär ha fler svenskspråkiga att nyttja än norsk- och danskspråkiga dito.
Jag säger inte att det är Ryssland. Jag försökte bara ge en möjlig förklaring så att även den dörren kan hållas öppen. Men självklart finns det fler dörrar.

Eftersom det är väl snart så kan jag se möjligheten att Ryssland riktat alla resurser hit. Tror de att en Norsk ger större effekt i Sverige vid val än i Norge så ser jag det inte som så konstigt att man hade testat den Norska resursen här.

Norge är inget hot mot Sverige och vi är inte ett hot mot dem, vi har extremt goda relationer och de gynnas absolut inte om Sverige är instabilt. Detsamma gäller Danmark fast i lägre grad.

Ryssarna har ett mycket stort intresse av att skapa instabilitet i Sverige på grund av vårt geografiska läge och att de vill hindra oss från att komma närmare NATO
Citera
2018-07-22, 17:40
  #30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det är Väldigt irriterande med danska och norska inlägg här. Det är jobbigt att läsa/hoppa över. De kan väl iaf ha vett nog att skriva på engelska tycker man.

Fast om det ligger något i konspirationsteorin så är det nog klokare att skriva på danska eller norska eftersom reaktionen antagligen blir att det känns som folk nära oss, medan engelska kan vara nästan vilken avsändare som helst i hela världen.
Citera
2018-07-22, 18:38
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jo det är delvis ryssens fel.

https://techcrunch.com/2018/05/10/ru...nce-full-list/
Du kan säkert hitta hela lista på 2500 Facebook posts som är kopplade till ryska trollfabriken i st Petersburg

Så skogsbränderna, värmeböljan och även riksbankens stimulerande av kredit marknaden är ryssens fel. Tror du har lite höga tankar om vad Kreml är kabala till. Vad vill du säga med länken? Utveckla gärna ditt resonemang!
Citera
2018-07-22, 19:07
  #32
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Så skogsbränderna, värmeböljan och även riksbankens stimulerande av kredit marknaden är ryssens fel. Tror du har lite höga tankar om vad Kreml är kabala till. Vad vill du säga med länken? Utveckla gärna ditt resonemang!
Genom att öka de politiska klyftorna i samhället blir det svårare att skapa koncensus mellan de olika politiska partierna.
Utan koncensus blir det svårare att ta beslut vilket påsikt underminerar den ekonomiska- samt samhällsutvecklingen.

Efter alla handelsembargon och politisk mobbning har Ryssland har all anledning att försöka skada västerländska demokratier.

Jag menar att Ryssland använder Flashback 2018 på ett liknande sätt som de använde Facebook 2016 i USA

Det vill säga skapa maximas politisk separatism så att avstånden mellan de politiska lägrena är så stora att det blir omöjligt att nå politisk koncensus
Citera
2018-07-23, 01:18
  #33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Genom att öka de politiska klyftorna i samhället blir det svårare att skapa koncensus mellan de olika politiska partierna.
Utan koncensus blir det svårare att ta beslut vilket påsikt underminerar den ekonomiska- samt samhällsutvecklingen.

Efter alla handelsembargon och politisk mobbning har Ryssland har all anledning att försöka skada västerländska demokratier.

Jag menar att Ryssland använder Flashback 2018 på ett liknande sätt som de använde Facebook 2016 i USA

Det vill säga skapa maximas politisk separatism så att avstånden mellan de politiska lägrena är så stora att det blir omöjligt att nå politisk koncensus

Vilka beslut är det som skall tas?

Vad du säger är att alla skall tycka samma och att det är bra. Är det korrekt uppfattat?

Du säger att det hade varit bättre att vi aldrig hade haft någon utveckling, och att de med annan uppfattning skulle ha stämplats som ryssar. Är det korrekt uppfattat?

Rent konkret finns det inget intresse för Ryssland att skapa svaga grannar. Svaga grannar är farliga och kan hitta på trams, med människor som du i spetsen - som exempel.

De vill förstås gärna ha starka grannar och gärna allierade. På det viset kan de koncentrera sig på det stora imperium som de fortfarande är.

Och för det andra... att det här skulle finnas någon trollfabrik... vardå, och vilka inlägg? Ser man på vad TS säger måste det väl finnas mängder av exempel.

Och så det med danskar och norrmän. Det är förstås komplett trams att Ryssland skulle skicka sådana på oss utan att vi skulle upptäcka det. Det finns vissa konstiga inläg här på svenska, men de är lätta att upptäcka, och om de är trollarmén, så finns det inget att vara rädd för.

Det är då mycket värre med trollarmén från andra hållet. Svenska militärer som helt har köpt antirysslandpropagandan, eller MSB. De vill ha oss till att satsa på saker som är helt ointressanta, men som de runkat sig fram till att vara av intresse.

Och det är ju inte bara militärer, utan även politiker som totalt sålt sig till en aggressiv västmakt.
Citera
2018-07-23, 05:01
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jag menar att Det finns svensk skrivande ryska cybertroll här på Flashback.

Den amerikanska kongressen har släppt 2500 Facebooks posts som är kopplade till ryska cybertrollfabriker.

Denna artikel går igenom hur dessa Facebook postas har använts för att splittra oss och underminera förtroende för myndigheterna.



Ok,så du hävdar alltså att Ryssland och främst Putin(antar jag) anställer arméer av "troll" I Norge och Danmark för att förstöra Svenskens förtroende för myndigheter ,media och "etablerade partier" (vilka partier syftar du på mer specifikt?) ?

Varför inte bara anställa Svenskar som är kritiska till hur landet är skött och låta dom gå haywire genom att posta faktiska fakta med länkar och källhänvisningar som alla som var intresserade, sen kunde kolla upp själva? Det hade förmodligen kostat en tiondel.

Men ok om vi utgår från att din teori stämmer.

Menar du att det BARA är betalda "rysstroll" som underminerar förtroendet för myndigheter och "etablerade partier" ?
Eller har myndigheter och "etablerade partier" någon del i att förtroendet för dom sjunker ?

Menar du alltså att Myndigheter och "etablerade partier" har skött sig helt oklanderligt och inte förtjänar sjunkande förtroende?
Eller kan du se någon annan anledning till att förtroendet sjunker ? Som exempelvis att de inte sköter sitt jobb "bra nog" för att sen gå helt utan ansvar ?

Bara för att nämna några som i så fall har skött sig helt oklanderligt genom alla tider.
Och enbart är utsatta för "rysstrollens attacker".

Telia ?
SVT ?
Aftonbladet?
Expressen ?
Försäkringskassan ?
Arbetsförmedlingen ?
Polismyndigheten ?
MSB ?


Det är väl inte helt märkligt att när myndigheter, media , statliga företag och "etablerade partier" inte gör det jobb de är satta att göra på ett tillfredsställande sätt,att förtroendet sjunker ?
Det behöver vi definitivt inte några "rysstroll" för att se till.

Jag hävdar fortfarande att Sverige är farligare för Ryssland och närliggande grannländer än tvärtom,och som vanligt så får ni själv fundera ut varför jag tror det.


Extra frågor.

Är du bara som SD folket älskar att kalla det "ryssofob" eller har du fler fobier ?

Varför är det just "Ryssen" som är ansvarig för dessa "trollarméer"(för att media säger till dig att "ryssen" är farlig?)

Vad är det som säger att det inte är den Amerikanska kongressen på uppdrag av Hillary Clinton som förfalskat alla dessa 2500 "facebookposts" för att sänka Trumps förtroende ? (för att vara en armé av Ryska troll, dessutom avlönade, är det Riktigt dåligt jobbat med bara 2500 posts,det hade jag kunnat göra själv för halva lönen)?

Varför skulle det inte lika gärna kunna vara "Den illuminerade globalisteliten" eller "Aliens" "Rymdödlor" eller "fram tills nu helt okända Merkurianska terrakottakrigare"



Du får nog belägga din teori lite bättre än med en länk till en site som ägdes av AOL fram tills förra året när Oath Inc. (Verizon) köpte den.
Sen kan du efter att du funderat lite,läsa på mer om vem Michael Arrington är och vad han har "investerat" i för företag.


Edit.
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Det vill säga skapa maximas politisk separatism så att avstånden mellan de politiska lägrena är så stora att det blir omöjligt att nå politisk koncensus

Du menar alltså som att vi skulle ha till exempel 7 "demokratiska" partier som vägrar sammarbeta med ett annat demokratiskt valt parti ?
__________________
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-07-23 kl. 05:12.
Citera
2018-07-23, 07:45
  #35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Ok,så du hävdar alltså att Ryssland och främst Putin(antar jag) anställer arméer av "troll" I Norge och Danmark för att förstöra Svenskens förtroende för myndigheter ,media och "etablerade partier" (vilka partier syftar du på mer specifikt?) ?

Varför inte bara anställa Svenskar som är kritiska till hur landet är skött och låta dom gå haywire genom att posta faktiska fakta med länkar och källhänvisningar som alla som var intresserade, sen kunde kolla upp själva? Det hade förmodligen kostat en tiondel.

Men ok om vi utgår från att din teori stämmer.

Menar du att det BARA är betalda "rysstroll" som underminerar förtroendet för myndigheter och "etablerade partier" ?
Eller har myndigheter och "etablerade partier" någon del i att förtroendet för dom sjunker ?

Menar du alltså att Myndigheter och "etablerade partier" har skött sig helt oklanderligt och inte förtjänar sjunkande förtroende?
Eller kan du se någon annan anledning till att förtroendet sjunker ? Som exempelvis att de inte sköter sitt jobb "bra nog" för att sen gå helt utan ansvar ?

Bara för att nämna några som i så fall har skött sig helt oklanderligt genom alla tider.
Och enbart är utsatta för "rysstrollens attacker".

Telia ?
SVT ?
Aftonbladet?
Expressen ?
Försäkringskassan ?
Arbetsförmedlingen ?
Polismyndigheten ?
MSB ?

Det är väl inte helt märkligt att när myndigheter, media , statliga företag och "etablerade partier" inte gör det jobb de är satta att göra på ett tillfredsställande sätt,att förtroendet sjunker ?
Det behöver vi definitivt inte några "rysstroll" för att se till.

Jag hävdar fortfarande att Sverige är farligare för Ryssland och närliggande grannländer än tvärtom,och som vanligt så får ni själv fundera ut varför jag tror det.

Extra frågor.

Är du bara som SD folket älskar att kalla det "ryssofob" eller har du fler fobier ?

Varför är det just "Ryssen" som är ansvarig för dessa "trollarméer"(för att media säger till dig att "ryssen" är farlig?)

Vad är det som säger att det inte är den Amerikanska kongressen på uppdrag av Hillary Clinton som förfalskat alla dessa 2500 "facebookposts" för att sänka Trumps förtroende ? (för att vara en armé av Ryska troll, dessutom avlönade, är det Riktigt dåligt jobbat med bara 2500 posts,det hade jag kunnat göra själv för halva lönen)?

Varför skulle det inte lika gärna kunna vara "Den illuminerade globalisteliten" eller "Aliens" "Rymdödlor" eller "fram tills nu helt okända Merkurianska terrakottakrigare"

Du får nog belägga din teori lite bättre än med en länk till en site som ägdes av AOL fram tills förra året när Oath Inc. (Verizon) köpte den.
Sen kan du efter att du funderat lite,läsa på mer om vem Michael Arrington är och vad han har "investerat" i för företag.

Edit.

Du menar alltså som att vi skulle ha till exempel 7 "demokratiska" partier som vägrar sammarbeta med ett annat demokratiskt valt parti ?

Så du hävdar att Sverige är farligt för Ryssland, men du kan inte för ditt liv förstå varför de skulle försöka påverka oss?

Sen är det ju lite underligt att du verkar ha sån koll på vad det kostar att anställa rysstroll om du inte tror att de finns..
Citera
2018-07-23, 17:36
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du hävdar att Sverige är farligt för Ryssland, men du kan inte för ditt liv förstå varför de skulle försöka påverka oss?

Sen är det ju lite underligt att du verkar ha sån koll på vad det kostar att anställa rysstroll om du inte tror att de finns..


Jag har aldrig hävdat att jag för mitt liv, inte skulle förstå varför.
Jag säger att det är osannolikt att.


Om det nu är en så "vedertagen" sanning att Ryssland har en "trollarmé" ,då borde det vara enkelt att presentera fakta som tyder på att det är så.

Ungefär som "gangstalkare" inga bevis,inga fakta.
Möjligheten kanske finns,men sannolikheten är låg.

Och då menar jag inte en länk som påstår att denna "armé av troll" enbart lyckats producera 2500 inlägg på Facebook. Och möjligen ett par trådar på Flashback. Något som låter exceptionellt dåligt för att vara vilken armé som helst.

Den som kommer med påståendet får gärna försöka.


Sen är det ju inte speciellt underligt att jag kan räkna ut att det kostar mindre att anställa färre.
Det borde väl inte vara speciellt avancerad matte kan jag tycka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback