Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-28, 02:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
För massa år sedan tog jag tungt kort.
Köpte en mindre MC och körde en sommar.

Nu har jag fått erbjudande om att köpa en riktig dundercykel till ett jättebra pris så vore dum om jag inte slog till. Är en barndomsvän fru som säljer då han gått bort hastigt i sjukdom.

Men! Jag har inte kört på 7 år. Vågar inte ens provköra den utan tänkte hämta den på kärra.
Men känns ju oerhört segt o inte kunna köra på ett tag....

Tänkte ta nån körlektion och friska upp lite samt en knix kurs så fort som möjligt

Har ni några andra tips?

Grattis till en värld inom mc, mitt tips till dig är att du ska tänka att du syns inte, inte i korsningar eller på landsvägar utan du ska alltid vara redo på att de inte ser dig, tyvärr är det så men annars så är det bara att njuta
Citera
2018-07-29, 21:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
För massa år sedan tog jag tungt kort.
Köpte en mindre MC och körde en sommar.

Nu har jag fått erbjudande om att köpa en riktig dundercykel till ett jättebra pris så vore dum om jag inte slog till. Är en barndomsvän fru som säljer då han gått bort hastigt i sjukdom.

Men! Jag har inte kört på 7 år. Vågar inte ens provköra den utan tänkte hämta den på kärra.
Men känns ju oerhört segt o inte kunna köra på ett tag....

Tänkte ta nån körlektion och friska upp lite samt en knix kurs så fort som möjligt

Har ni några andra tips?

Youtube fungerar till det mesta
Citera
2018-07-29, 21:50
  #15
Medlem
Fekkes avatar
Tänk på att även om du kör som en gud så gör inte alla andra det...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback