Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 05:10
  #1
Medlem
Fiktion och allt, men efter att jag såg "zero dark thirty" så lyckas jag inte hitta något på 1h om vad som hände efter OBL hittades? Få förutom USA-medier skriver att de sprängde huset. De kvinnorna och barnen gissar jag var för filmens skull. Söker vad som USA dolt vid attacken
2018-07-22, 05:46
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad exakt skulle de dolt? Det var en kill mission kanske. De hade inte planerat ens att gripa Usama levande. Han skulle dö kosta vad kostade ville. Jag tror inte att han grep tag i en AK-47 och de hade ingen annan möjlighet än att sätta ett par i bröstet och ett extra i huvudet för säkerhets skull. Han skulle dö och jag har absolut ingen emot det. Hade en person ansvaret för att ha haft ihjäl ett par tusen svenskar så hade jag inte klagat för fem öre om svenska specialstyrkor hade haft ihjäl den personen rent avrättning. Inte ett dugg.
2018-07-22, 06:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad exakt skulle de dolt? Det var en kill mission kanske. De hade inte planerat ens att gripa Usama levande. Han skulle dö kosta vad kostade ville. Jag tror inte att han grep tag i en AK-47 och de hade ingen annan möjlighet än att sätta ett par i bröstet och ett extra i huvudet för säkerhets skull. Han skulle dö och jag har absolut ingen emot det. Hade en person ansvaret för att ha haft ihjäl ett par tusen svenskar så hade jag inte klagat för fem öre om svenska specialstyrkor hade haft ihjäl den personen rent avrättning. Inte ett dugg.


Säger inte att OSBs avrättning var fel. Undrar mer överlag vad som hände med de andra i huset? Hittar inget om vad som hände med personerna. Bara USAs direkta medier om att OSB är död och att USA bombat huset.
2018-07-22, 06:11
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkxy13
Säger inte att OSBs avrättning var fel. Undrar mer överlag vad som hände med de andra i huset? Hittar inget om vad som hände med personerna. Bara USAs direkta medier om att OSB är död och att USA bombat huset.

Från Wiki. De övriga klarade sig. De dödade 5 stycken och de andra lever väl sina liv som de gör numera. Att vara gift med eller barn till satan är liksom inget brott.

Citat:
Compound residents

U.S. officials said there were 22 people in the compound. Five were killed, including Osama bin Laden.[65] Pakistani officials gave conflicting reports suggesting between 12 and 17 survivors.[147] The Sunday Times subsequently published excerpts from a pocket guide, presumably dropped by the SEALs during the raid, containing pictures and descriptions of likely compound residents.[148] The guide listed several adult children of bin Laden and their families who were not ultimately found in the compound.[149] Because of a lack of verifiable information, some of what follows is thinly sourced.[147]

5 adults dead: Osama bin Laden, 54;[150] Khalid, his son by Siham (identified as Hamza in early accounts), 23;[147][149] Arshad Khan, a.k.a. Abu Ahmed al-Kuwaiti, the courier, described as the "flabby" one by The Sunday Times, 33;[147][148] Abu Ahmed al-Kuwaiti's brother Abrar, 30; and Bushra, Abrar's wife, age unknown.[151][152][153]
4 surviving women: Khairiah, bin Laden's third, Saudi wife a.k.a. Um Hamza, 62;[147][148] Siham, bin Laden's fourth, Saudi wife a.k.a. Um Khalid, 54;[147][148] Amal, bin Laden's fifth, Yemeni wife, a.k.a. Amal Ahmed Abdul Fatah, 29 (injured);[4][147] and Mariam, Arshad Khan's Pakistani wife.[94][147]
5 minor children of Osama and Amal: Safia, a daughter, 12; a son, 5; another son, age unknown; and infant twin daughters.[4][148][154][155][156]
4 bin Laden grandchildren from an unidentified daughter who had been killed in an airstrike in Waziristan. Two may be the boys, around 10, who spoke to Pakistani investigators.[147][157]
4 children of Arshad Khan: Two sons, Abdur Rahman and Khalid, 6 or 7; a daughter, age unknown; and another child, age unknown.[
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2018-07-22 kl. 06:13.
2018-07-22, 11:11
  #5
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkxy13
Fiktion och allt, men efter att jag såg "zero dark thirty" så lyckas jag inte hitta något på 1h om vad som hände efter OBL hittades? Få förutom USA-medier skriver att de sprängde huset. De kvinnorna och barnen gissar jag var för filmens skull. Söker vad som USA dolt vid attacken
Vad är det politiska vi ska prata om, och är det ens en politiskt fråga du ställer från början?
Kan du förtydliga?
2018-07-22, 13:01
  #6
Moderator
vfs avatar
Inte Politik/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback