Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 02:34
  #1
Medlem
0rganets avatar
Jag tycker denna avdelning saknas och förvånades stort att den inte fanns!
Anledningen var att jag läste en tråd i politik som passade bättre i vetenskap/samhällskunskap men såg att detta saknades.

Nu verkar det som dessa trådar späds ut mellan politik inrikes och utbildning studier.
Det finns t.o.m. en tråd i politik inrikes (FB) Den stora tråden om skoluppgifter i Politik och Samhällskunskap där informationen blir lite komisk i "Inga politiska diskussioner överhuvud taget"!

OCH Ja jag vet presentera 30 tråd...... innan vi ens orkar bry oss.. Men detta tror jag mods i politik och andra delar övriga kan komma fråga sig vad? hur kan vi inte ha detta redan.

En sökning med FB:s egna underpresterande motor ger ju iaf 411 träffar.

p.s. ni vet att ni har en forumdel med SEX trådar totalt?

Jag kommer inte förespråka "för detta" och nog inte ens posta i den avdelningen om den skapas men tror det kan förbättra FB lite för andra.
Citera
2018-07-22, 03:28
  #2
Medlem
Libertarismuss avatar
Vet inte riktigt vad du syftar på, men här kan du diskutera om samhället: (FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi

Använd gärna inte begreppet samhällskunskap om du inte specifikt syftar på skolämnet, använd istället sociologi.
__________________
Senast redigerad av Libertarismus 2018-07-22 kl. 03:30.
Citera
2018-07-22, 06:08
  #3
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jag tycker denna avdelning saknas och förvånades stort att den inte fanns!
Anledningen var att jag läste en tråd i politik som passade bättre i vetenskap/samhällskunskap men såg att detta saknades.

Nu verkar det som dessa trådar späds ut mellan politik inrikes och utbildning studier.
Det finns t.o.m. en tråd i politik inrikes (FB) Den stora tråden om skoluppgifter i Politik och Samhällskunskap där informationen blir lite komisk i "Inga politiska diskussioner överhuvud taget"!

OCH Ja jag vet presentera 30 tråd...... innan vi ens orkar bry oss.. Men detta tror jag mods i politik och andra delar övriga kan komma fråga sig vad? hur kan vi inte ha detta redan.

En sökning med FB:s egna underpresterande motor ger ju iaf 411 träffar.

p.s. ni vet att ni har en forumdel med SEX trådar totalt?

Jag kommer inte förespråka "för detta" och nog inte ens posta i den avdelningen om den skapas men tror det kan förbättra FB lite för andra.

Jag håller helt med dig! Finns inget att tillägga!

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vet inte riktigt vad du syftar på, men här kan du diskutera om samhället: (FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi

Använd gärna inte begreppet samhällskunskap om du inte specifikt syftar på skolämnet, använd istället sociologi.

Visst, men trådarna hamnar ju inte där. T.ex. nästan hälften av alla trådar om integration och invandring bör istället ligga under "Socialantropologi, etnologi och sociologi", inte inrikespolitik! Frågan är om inte mycket av t.ex. feminism bör ligga där också? Detta beror sannolikt på att verken flertalet av medlemmarna eller moderatorerna ö.h.t. har en susning om vad verken socialantropologi, etnologi eller sociologi är. Denna del av forumet har snarare blivit en jäkla slasktratt dit de skickar de udda ämnen de inte vet vad de skall göra med. T.ex. tycks de tro att etnologi handlar om att katalogisering av gamla spadhandtag från Dalarna på 1800-talet, inte om kultur!
Citera
2018-07-22, 09:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
OCH Ja jag vet presentera 30 tråd...... innan vi ens orkar bry oss.. Men detta tror jag mods i politik och andra delar övriga kan komma fråga sig vad? hur kan vi inte ha detta redan.
Kan du inte länka 30 aktiva (postade i senaste veckan) trådar kommer ditt förslag tyvärr inte leda någonstans.
__________________
Senast redigerad av Incarcerate 2018-07-22 kl. 10:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback