Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-22, 23:50
  #49
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffigtkomplex
Tycker gott att du kan omvärdera islam som religion. Det finns mycket gott i den, tycker nog att du ska välja den islamska vägen.
Det är inte främmande för mig, jag är redan troende så det skulle inte vara någon förlust eller någonting jag gjorde enbart för hans skull, men vill nog mer gifta mig än konvertera.
Citera
2018-07-23, 02:24
  #50
Avstängd
Fiffigtkomplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Det är inte främmande för mig, jag är redan troende så det skulle inte vara någon förlust eller någonting jag gjorde enbart för hans skull, men vill nog mer gifta mig än konvertera.

En islamsk lära, kan vara fräscht 2018!
Citera
2018-07-23, 02:32
  #51
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Hur kan du älska någon som du aldrig har träffat?
För att TS är ett troll. Även nyreggad. Men om Ts är på riktigt så kanske du får en riktigt fin avrättning med ljus och allting. Kanske en fin livestream och lite allahu akhbar skrikandes? Barnen tittar såklart på!
Citera
2018-07-23, 02:34
  #52
Avstängd
Fiffigtkomplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
För att TS är ett troll. Även nyreggad. Men om Ts är på riktigt så kanske du får en riktigt fin avrättning med ljus och allting. Kanske en fin livestream och lite allahu akhbar skrikandes? Barnen tittar såklart på!

Man kan ju skippa att skära halsen av sin partner om denna delar ens religion, tänker jag. Andra har kanske andra åsikter och det får man ju acceptera?
Citera
2018-07-23, 02:40
  #53
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffigtkomplex
Man kan ju skippa att skära halsen av sin partner om denna delar ens religion, tänker jag. Andra har kanske andra åsikter och det får man ju acceptera?
Det spelar nog inte någon större roll för en person som har åkt ut i krig. Lär vara en del skruvar som sitter mer än löst. Sen att nätdejta någon och påstå sig älska denne låter ytterst märkligt, speciellt om man aldrig träffat varandra. Han kanske luktar svett? Usch.
Citera
2018-07-23, 03:00
  #54
Avstängd
Fiffigtkomplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Det spelar nog inte någon större roll för en person som har åkt ut i krig. Lär vara en del skruvar som sitter mer än löst. Sen att nätdejta någon och påstå sig älska denne låter ytterst märkligt, speciellt om man aldrig träffat varandra. Han kanske luktar svett? Usch.

Ja jag vet ju faktiskt inte riktigt var jag ska stå själv i den här frågan, så att säga. Men försöker vara öppen, en öppen approach.

Har väl hört talas om märkligare kärleksrelationer, jo det har jag. Hitler i bunken med hon där som han inte hade sex med, tanter med yngre män, Fritz med barnen, fast det där sista var ju hemskt, ja usch!
Citera
2018-07-23, 14:45
  #55
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffigtkomplex
Man kan ju skippa att skära halsen av sin partner om denna delar ens religion, tänker jag. Andra har kanske andra åsikter och det får man ju acceptera?
Tolerans är viktigt, särskilt i en nära relation. Han är öppen för icke muslimska värderingar fast å andra sidan är han heller inte uppvuxen i Mellanöstern. Det avvikande är därför inte helt utanför vad han anser som normer i tanke på att han är född och bott i Australien. Han vet om min första man och är till freds med det, även om det snarare är mannen som kunde gifta sig med två eller fler. Men som det blev får han leva med dem villkoren om han vill dela sitt liv med mig. Han är med andra ord inte så radikal som man kunde föreställa sig även om han varit del av en sekt med alla de värderingar han hittills tillskrivits.
__________________
Senast redigerad av FM2018 2018-07-23 kl. 14:51.
Citera
2018-08-15, 00:48
  #56
Medlem
FM2018s avatar
Skamligt att rykten om likvärdigt får sprida sig.
Undrar om en del ens förstår vad sådan information kan leda till i sociala medier?
Citera
2018-08-15, 01:31
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
Fattar ni inte att det här är någon som bara sitter och asgarvar åt era kommentarer för att ni verkligen tror hen. Finns inte en chans i universum att någon skulle kunna vara så dum som den här personen framställer sig och med sådana urkorkade argument. Lägg ner kommentarerna och låt TS starta på nytt med något annat kontroversiellt ämne som hen kan sitta och garva åt hur ni reagerar på.

Du har antagligen rätt, jag orkar inte engagera mig i de här mupperierna längre, det finns vettigare saker att göra. Tråkigt att sådana här personer inte blir avstängda, helst skjutna så att de inte kan komma tillbaka.
Citera
2018-08-15, 02:11
  #58
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar
Du har antagligen rätt, jag orkar inte engagera mig i de här mupperierna längre, det finns vettigare saker att göra. Tråkigt att sådana här personer inte blir avstängda, helst skjutna så att de inte kan komma tillbaka.
På vilket vis är du tvungen att vara off-topic?

Varför tar du all skit över mig för?!?!!
Det är HAN som är den galna människa ni anklagar mig för att vara.
Det gynnar ingen att sprida dynga på nätet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback