Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 01:27
  #49
Medlem
Betongetts avatar
Havregrynsgröt med proteinpulver, sjukt gott!
Citera
2018-12-01, 01:48
  #50
Medlem
Käka de med fil.
Citera
2018-12-01, 02:05
  #51
Medlem
Arthur Dents avatar
Äta gröt? Så det blir gott? Så du inte spyr? Vad fan är det för fel på mänskligheten? Ät din grötjävel och håll käft. Koka gröten och häll på de saker ur kylskåpet som inte får dig att spy! Och vad in i hela helvetet får dig att tro att du får ut bättre grötrecept från den här helt sinnessjukt invalida trådjäveln än den eminenta, klassiska trådjäveln om hur idioter på Flashback tillreder sin jävla gröt. Så in i helvetes trött jag blir.

(FB) Vad har DU på din havregrynsgröt, idiot?
Citera
2019-01-13, 14:28
  #52
Medlem
Havregrynsgröt med valfri topping. Jag brukar ha mjölk, kanel och honung. Annars funkar bär och syrliga sylter utmärkt
Citera
2019-01-14, 21:32
  #53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Brukar göra havregrynskakor som blir oemotståndligt goda.
Nu var det länge sedan sist men kanske blir det ett gräddande strax?
Vad kör du på för recept?
Citera
2019-01-14, 22:02
  #54
Medlem
StigAllans avatar
Hittade detta på nätet för länge sedan och har bakat ett antal genom åren.

Havrekakor
20-30 st

125 g smör
3 dl havregryn
1,5 dl socker
3 msk vatten
2 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt

Häll det smälta smöret över havregrynen. Blanda i resten och klicka ut smeten på plåten, beroende på storlek och hur mycket smet man äter.
Grädda i 175° i ca 10 minuter tills de nästan har fått färg.
Citera
2019-01-18, 20:27
  #55
Avstängd
Mertillens avatar
Har ingen mjölk hemma nu så jag käkar dem bara genom att fiska upp dem ur påsen.
Citera
2019-01-20, 00:00
  #56
Avstängd
VilseIJungelns avatar
massa socker
Citera
2019-03-07, 11:44
  #57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Den godaste gröten jag käkat är nog nu med mörk choklad, kokos kanel och mjölk. Bara koka upp gröten. Själv brukar jag koka extra länge så man får en fastare och grötigare konsistens. Låt det stå ett tag extra på varma plattan innan man lägger upp. Sen direkt på med en mörk choklad. Minst 90%. Låt den smält. Sen på med kokos. Sen kanel. Och sist en liten bit mjölk. Sen är det bara röra runt lite innan man käkar. Gudomligt gott var det. En riktig delikatess.
Citera
2019-03-07, 12:08
  #58
Medlem
Som smoothie. Ca 4dl mjölk, 2 dl havregryn, en banan och 2 dl whey proteinpulver chokladsmak, mixas.
Citera
2019-03-07, 14:15
  #59
Medlem
eremitkraftans avatar
Havregrynsgröt och generöst med farinsocker
Citera
2019-03-21, 12:41
  #60
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste bara säga. Skippa havregrynen och köp havrekli istället. Ja dyrare men satan vad mycket godare det är med gröt på havrekli. Konsistensen blir mer "mannagryn" också. Sen är det bättre näringssammansättning. Mer mineraler. Mer protein. Mindre kcal. Mindre kolhydrater. (Om än marginellt). Men ja hädanefter kör jag bara på havrekli. På med kokos. Kakao. Kanel. Lite bär. En skvätt mjölk. Behövs inga sötsaker när maten är så god.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback