Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-18, 21:17
  #13
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Johnny Depp är med istället för Colin Farrell

Ja varför skulle Farrell vara med? Grindelwald tog ju Graves skepnad som en del av sin plan, vi fick ju se Depp precis i slutet av förra filmen när han avslöjades. Nu kretsar ju handlingen kring Grindelwald som sig själv. Vad som hände med Graves förblir väl okänt.
Citera
2018-11-18, 22:48
  #14
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Ja varför skulle Farrell vara med? Grindelwald tog ju Graves skepnad som en del av sin plan, vi fick ju se Depp precis i slutet av förra filmen när han avslöjades. Nu kretsar ju handlingen kring Grindelwald som sig själv. Vad som hände med Graves förblir väl okänt.


Absolut, men det är synd att det är så. Farrell var ju utmärkt, medan alla hatar Johnny Depp nuförtiden. Dock ska jag erkänna att han inte spelade exakt samma roll som han gjort i de flesta av filmerna han varit med i de senaste åren (med undantag, som Black Mass). Jag störde mig inte på honom när han var med, fast jag tänkte att det hade varit bättre med Farrell.
Citera
2018-11-19, 01:26
  #15
Medlem
Sett den nu och den skiljer sig en del från ettan på många sätt och vis. Känns som Rowling börjar bli lite varm i kläderna när det kommer till manusskriberier. Försöker bygga ihop alla Potter storys på ett bra sätt. Filmen är lite för gråaktig för mitt tycke dock. David Yates har hittat en stil han kör på hårt när det kommer till dessa filmer, men inget utanför boxen händer tyvärr. Depp ser lika väck ut som han verkar vara nu förtiden. Helt klart spännande för fortsättningen!
7.5/10
Citera
2018-12-17, 12:14
  #16
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här krånglar till väldigt mycket av Harry Potter tidslinjen. Dessutom, jag minns inte när den här utspelar sig men det är nog på 1920-talet och vi vet att det kommer sluta någonstans kring 1945, det är många år de tre följande filmerna ska ta sig igenom.

Det händer för mycket i filmen, saker är ologiska och dåligt motiverade, Johnny Depp är med istället för Colin Farrell, det känns som att JK Rowling är omgiven av ja-sägare på samma sätt som George Lucas vid prequels, om än inte med lika katastrofalt resultat.

Jag ogillar att man bestämde sig för att göra de här filmerna till prequels förresten.

Men det är inte bara dåligt, jag var hyfsat underhållen. Aldrig uttråkad.

Om man är ett riktigt Harry Potter fan så kommer man störa sig något otroligt på alla plot holes, verkar som att JK Rowling skiter fullständigt i Harry Potter lore och bara kör på för att håva in pengar vilket antagligen är exakt hur det är, ska ju vara 5 filmer i denna serien med vilket känns som urvattning, jag tror 3 filmer hade räckt gott å väl.

I vilket fall var filmen OK, inte nått speciellt.
Citera
2019-03-25, 15:42
  #17
Medlem
Jonipoons avatar
J.K. Rowling vet ju inte vad hon sysslar med. Hon verkar gilla att ha ett stort hopkok av färgstarka karaktärer samtidigt, vilket funkar utmärkt i bokform men inte i manusform. Det blir bara soppa av alltihop.

Förstår inte vad Newt tillför historien om Dumbledore och Grindelwald.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback