Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-08-03, 09:57
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freemusclehead320
Något jag brinner upp på är DNP kan jag säga, fast där kör jag keto ändå. Då känner jag fan knappt av det asså.

Ja, kommer bli mycket roligare sen när allt börjar sätta igång på riktigt ha det bra Mvh Musclehead


Jag passar på att ställa 2 frågor ang keto, var ett tag sen jag körde det och minns inte så mkt , samtidigt som jag undrar vad man sitter på för kunskaper egentligen, så passar på o bolla dessa ider med dig, andra i tråden får självklart svara.

1) Jag minns inte mitt egna intag av kolhydrater i, ska se vad jag landade på om dagarna, men om jag skulle göra 50 kalorier per måltid, ca 12gram kolhydrater skulle det inte vara en strikti keto diet? Tydligen ska man ligga upptill 20 gram kolhydrater per dag för en strikt och upptill 50 för en mer lagom. Vad anser du om mängden kolhydrater och vad brukar du ligga på? Ska plocka fram mitt gamla keto schema o se vad jag landade på.

2) Insulin, mina kunskaper om insulin och IGF är totalt bristande men en jag får en snabb känsla av att detta (insulin) är ett av de lättaste och viktigaste hormonerna att manipulera, med kost/prepp? Keto dieten sänker insulin, vilket minskar fettinlagringen, hur använder bodybuilders detta? Blir lite förvirrad när jag man läser saker som går emot varandra, ketodieten säger insulin sjunker med kolhydrater och det minskar fett inlagring, samtidigt trycker bb i sig just insulin

Gärna om du har nån vettig guide o länka till, som du tycker lyfter fram de viktigaste delarna med insulin och IGF, så skulle jag gärna läsa den.

Sista frågan mäter ni era insulin nivåer? Finns ju apparater till det, är inte dyrt heller, så kan ju möta nivåerna 5 gånger om dagen om det skulle behövas, varken dyrt lr tidskrävande?

Inser att det blir en hel del läsning om ämnet, vart lat o inte orkat fördjupa mig i ämnet, men nu när jag har gjort bort mig med frågorna, så får jag väl skämmas lr göra något åt det
Citera
2018-08-07, 22:24
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Jag passar på att ställa 2 frågor ang keto, var ett tag sen jag körde det och minns inte så mkt , samtidigt som jag undrar vad man sitter på för kunskaper egentligen, så passar på o bolla dessa ider med dig, andra i tråden får självklart svara.

1) Jag minns inte mitt egna intag av kolhydrater i, ska se vad jag landade på om dagarna, men om jag skulle göra 50 kalorier per måltid, ca 12gram kolhydrater skulle det inte vara en strikti keto diet? Tydligen ska man ligga upptill 20 gram kolhydrater per dag för en strikt och upptill 50 för en mer lagom. Vad anser du om mängden kolhydrater och vad brukar du ligga på? Ska plocka fram mitt gamla keto schema o se vad jag landade på.

2) Insulin, mina kunskaper om insulin och IGF är totalt bristande men en jag får en snabb känsla av att detta (insulin) är ett av de lättaste och viktigaste hormonerna att manipulera, med kost/prepp? Keto dieten sänker insulin, vilket minskar fettinlagringen, hur använder bodybuilders detta? Blir lite förvirrad när jag man läser saker som går emot varandra, ketodieten säger insulin sjunker med kolhydrater och det minskar fett inlagring, samtidigt trycker bb i sig just insulin

Gärna om du har nån vettig guide o länka till, som du tycker lyfter fram de viktigaste delarna med insulin och IGF, så skulle jag gärna läsa den.

Sista frågan mäter ni era insulin nivåer? Finns ju apparater till det, är inte dyrt heller, så kan ju möta nivåerna 5 gånger om dagen om det skulle behövas, varken dyrt lr tidskrävande?

Inser att det blir en hel del läsning om ämnet, vart lat o inte orkat fördjupa mig i ämnet, men nu när jag har gjort bort mig med frågorna, så får jag väl skämmas lr göra något åt det


1) När jag kör keto ligger jag på ungefär 30 g kolhydrat, sen ska du inte räkna dina fiber-kolhydrater som kolhydrater heller. Så mina 30 g är alltså typ socker Det är lagom för mig, för då vet jag att jag kommer in i ketosis fort som fan. Droppar vikt något fruktansvärt på det, och mår så jävla bra med. Högt fett och moderat protein mår kroppen kanon på! Ligger nog på runt 50 om ja räknar in fiber med.

2) Asså insulin har jag väl ingen vetenskap bakom, kör det post-workout bara. Kolhydrat och protein enbart, sen inget fett på 4 timmar efter det heller. Man vill inte öka den inlagringen med nyttigt fett heller. Kör mellan 10-20 iu post, ska läsa på om att köra det Pre med. Ska tydligen vara sjukt bra att köra innan Sen skulle jag aldrig köra insulin när jag kör keto.

Har en riktig mätare, typ den som är dyrast haha. Men behöver aldrig mäta, kan mitt blodsocker så bra redan innan så vet exakt hur jag ska handskas med det. Sen får jag gratis insulin hur mycket jag vill också, så det är ju ett plus med. Sen behöver du definitivt inte mäta 5 gånger om dagen om du kör snabbt, kör fan inte 24h-insulin Mitt insulinschema som funkar för mig lyder så här. Folk får säga vad dom vill om detta men det funkar utmärkt för mig.

Gym
Insulin direkt efter
Inom 0-5 min shake
Innehåll shake: 40 g malto, 40 g komplexa carbs, 40 g fruktose. 50 g protein, (hydroliserat vassleprotein)

Inom 1,5 timme efter inject, 80 g kolhydrat från vitt ris, 40-50 g protein från kyckling eller torsk.( helst torsk)

3 timmar efter, äggvita 500g, 75 g havregryn, 100g hallon eller blåbär.

När jag kör så märker jag fan inte av att jag tar insulin. Man får prova sig fram, öka försiktigt. Farligt om man gör fel.. Mvh Musclehead
Citera
2018-08-07, 22:35
  #63
Medlem
Kost-update!

Frukost: 100g havregryn, 100g hallon, 25 g mandlar, proteinshake, 200g äggvita.

Mellanmål: 500g kvarg.

Lunch: 200g kyckling, 25 g jordnötssmör, 200g broccoli.

Mellanmål 2: proteinshake, 25 g mandlar.

Middag efter gym: 200g kyckling, 500g sötpotatis, 25 g jordnötssmör, 200 g broccoli, 100 g ananas.

Kvällsmål: 200 g ägg, 200 g äggvita, 60 g ost.

Innan gym: 30 g EAA+ non-stim pwo & kaffe.

Kan skriva mer ingående på mängden k/p/f i morgon. Ska räkna ut allt tänkte jag! Sen höjer jag 200-300 kcal varannan vecka, så nästa höjning blir 300 g kokt vitt ris vid lunchen. Och höjningen efter det blir protein, runt 20 g

Denna vecka blir riktigt intressant med trycket från alla carbs. Satsar på 10or på 140 i bänk nästa pass. Men vi får se
Citera
2018-08-08, 15:54
  #64
Medlem
Vilken kunskap du sitter på!

Citera
2018-08-08, 21:06
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Vilken kunskap du sitter på!


Äh, sånt som jag lärt mig under tidens gång bara Sitter och läser väldigt mycket om saker jag tycker kan gynna min träning så då ökar intresset ännu mer Men kul att det uppskattas iaf.

Dock är detta inga ”regler” för hur man ska göra. Detta är ju det som funkar bäst för mig! Mvh Musclehead
Citera
2018-08-08, 21:17
  #66
Medlem
Update!

Mer ingående på k/p/f kommer i morgon, har så mycket att stå i så måste bli klar först

Träningen går svinbra, riktigt jävla bra tryck i benen idag asså.

(Träningen)

Benspark: 5 set till faliure, höjer vikten varje set, högst 12 reps.

Hacksquat: 5 set till failure, höjer vikten där med, högst 12 reps.

Benpress: samma som ovanför.

Liggande lårcurl: max vikt plus 20 kg, till failure. Så låg vikt så kör till complete muscle failure 5 set.

Böj: 180 kg 10 reps x5 set. Helt jävla sjukt att jag klarar det i slutet av passet. Tren är fan det sjukaste jag kört

Sist: vader 10 set, stående och sittande vadpress. Brukar alltid börja med vader annars, men fick bli i slutet istället!

Kommer även lägga in kollagen innan läggdags minst 1400 mg. Finns studier på folk som ökar runt 6% muskelmassa på det+ alla hälsofördelar det har över lag på leder osv Dock tror jag inte att jag kommer öka i muskler på det sättet, men vet att det kommer gynna min träning. Annars hade jag aldrig kört det! Så ska bli kul att utvärdera detta kosttillskott. Mvh Musclehead
Citera
2018-08-29, 17:50
  #67
Medlem
Vad hände här?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback