Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 16:25
  #1
Medlem
thenightfoxs avatar
Om man håller koll i ämnen sidan o trycker på ett ämne hamnar det i den fliken man är på
Istället borde det vara öppna ny flik och man flytas till den.
Precis som varningar gör när man klickar på den, den auto skapar ny flik och webb läsaren flyttar mig till den fliken...
Citera
2018-07-21, 16:27
  #2
Medlem
elmhedens avatar
Du har ju det valet i webläsaren.
Citera
2018-07-21, 16:37
  #3
Medlem
Det är inget problem om man sitter vid en dator med mus, bara att klicka på scrollen alternativt högerklicka (fler moment dock). Men du sitter väl vid en sån där smartphone.

Men du kan testa att trycka in (läs: hålla med fingret) på ämnet/texten i nån sekund, då bör det komma upp alternativ om du vill öppna upp i "ny flik" etc, om du nu använder en smartphone?
__________________
Senast redigerad av 4637 2018-07-21 kl. 16:52.
Citera
2018-07-21, 16:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
Om man håller koll i ämnen sidan o trycker på ett ämne hamnar det i den fliken man är på
Istället borde det vara öppna ny flik och man flytas till den.
Precis som varningar gör när man klickar på den, den auto skapar ny flik och webb läsaren flyttar mig till den fliken...

Ctrl + Klick på Windows och Cmd + Klick på Mac för att öppna i ny flik
Citera
2018-07-21, 16:44
  #5
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Du har ju det valet i webläsaren.
jag hittar inte den i chrome men alright, tänkte mest att eftersom varningar i min profil gört kunde kanske sidan i sig göra de
det är ju så klart inte världens viktigaste förslag, det går ju alltid att högerlicka och välja öppna i ny flik o sen klicka på fliken , det är ju inga problem alls, jag är inte lat, bara tänkte det skulle flyta mer smidigare, de flesta sidor man är på nu mera gör de
__________________
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-21 kl. 17:02.
Citera
2018-07-21, 17:02
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
jag hittar inte den i chrome men alright, tänkte mest att eftersom varningar i min profil gört kunde sidan i sig
det är ju så klart inte världens viktigaste förslag, det går ju alltid att högerlicka och välja öppna i ny flik o sen klicka på fliken , det är ju inga problem alls, jag är inte lat, bara tänkte det skulle flyta mer smidigare, de flesta sidor man är på nu mera gör de

Tror det här är det du söker:

https://www.quora.com/How-can-I-forc...the-foreground
Citera
2018-07-21, 17:55
  #7
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Tror det här är det du söker:

https://www.quora.com/How-can-I-forc...the-foreground
nej men tack för att det fixade google sök, kommer bli så glad att det blir ny flik där
så du hjälpte mig på ett annat "problem"
men den funktionen är bara där
__________________
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-21 kl. 18:38.
Citera
2018-07-21, 18:41
  #8
Medlem
thenightfoxs avatar
vi får väl se om det är av intresse att antingen kunna välja det i kontroll panelen eller bara se om det finns intresse av att ha det rakt av
det är ju ändå en sak som får en webbsida att flyta väldigt smidigt för användaren
__________________
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-21 kl. 19:12.
Citera
2018-07-22, 20:04
  #9
Moderator
Neksnors avatar
Jag vill absolut inte att trådar ska öppnas i nya flikar eller fönster automatiskt. Men jag ser inget fel i att erbjuda den möjligheten i någon inställningsmeny.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback