Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 11:53
  #1
Medlem
Hej,

Skall snart påbörja en YHutbildning i Frontend-utveckling, men för att dryga ut kassan samt öka sin kunskapsbank så undrar jag hur chanserna ser ut att få någon typ av jobb med detta undertiden då man studerar.

Vad tror ni? rimligt eller orimligt?

Har någon erfarenhet inom liknande?
Citera
2018-07-21, 12:16
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenningKrankel
Hej,

Skall snart påbörja en YHutbildning i Frontend-utveckling, men för att dryga ut kassan samt öka sin kunskapsbank så undrar jag hur chanserna ser ut att få någon typ av jobb med detta undertiden då man studerar.

Vad tror ni? rimligt eller orimligt?

Har någon erfarenhet inom liknande?

Menar du som utvecklare? Nja, det är jag skeptisk till. För det första, vad har du för dokumenterad kunskap? För det andra, hur mycket kan du jobba? Möjligen att du kan ha sidogig att göra en hemsida åt någon eller så, men jag kan inte se varför ett företag skulle anställa dig medan du pluggar.
Citera
2018-07-21, 16:06
  #3
Medlem
BNCs avatar
Riktig anställning som utvecklare under utbildningen är nog svårt, om du inte lyckas visa dig väldigt duktig.

Där emot kan man säkert hitta diverse småprojekt åt privatpersoner och mindre företag och liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback