Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-14, 00:12
  #13
Medlem
manfred85s avatar
Skulle struntat i dem , tyvärr.

Dem grävde i vårat område och verkar vara ett halvseriöst företag som importerar billig arbetskraft från polen.

Dem lovade mig fiber men fick nobben då dem grävde hos oss med förklaringen att det låg utanför deras karta.

Nu har jag inte prövat deras fiber tjänst men det luktar halvdant arbete och misstänker att fiber nätet är därefter.
Citera
2018-10-14, 01:13
  #14
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas182
Jag få se lite hur det blir när allt är klart och inkopplat det kan vara bra heller helt skit.

Kör du NAT'at för att snika kan du trots det få publik IP via t.ex. flashback VPN dvs för lägre kostnad än deras eget publika alternativ. En av mina pfSense routers körs på det sättet.
Citera
2018-11-04, 14:11
  #15
Avstängd
Sandwish77s avatar
delete
__________________
Senast redigerad av Sandwish77 2018-11-04 kl. 15:06. Anledning: hehe nu snurra ja till det.
Citera
2018-11-04, 15:05
  #16
Avstängd
Sandwish77s avatar
[quote=Sandwish77|65730609]Skumraskt är det. Anmälde bredband via Telia . Och dom har inte lyckats få liv i mitt abonnemang. Det måste uppstått nått allvarligt fel när de drog ur huvudpluggen. Rena cirkusen.
Citera
2018-11-07, 11:17
  #17
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Du måste välja premium för att få en publik IP adress. Allt annat är en surftjänst som inte duger till avancerade användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
"Med icke publik adress så delar man IP-adress ut på internet med andra. Man sitter bakom en av våra ”stor routrar” vilket gör att inga utvändigt kan ansluta direkt till er. Detta är den vanligaste typen av abonnemang som används idag."

Vanligaste? Aldrig varit med om. Vad är det för lurendrejeri?

Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det är helt klart en lögn att de flesta har en sådan tjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har själv varit ansvarig för upphandling av Internet via fiber och detta är första och enda gången jag har hört talas om detta. Verkar vara ett riktigt skumraskföretag.

Detta beror sannolikt på att Lidén Data har slut på IPv4-adresser och inte är redo för lansering av IPv6. För att spara in på adresser kör man alltså NAT:at.

En smart lösning men ganska fattigt att ta ut en extra kostnad för IPv4 (om man inte erbjuder IPv6 gratis som alternativ såklart)
Citera
2019-04-01, 00:19
  #18
Medlem
DennisOlofs avatar
Liden data har jag ingen koll på.

https://www.lidnet.se/om-lidnet/

https://www.sol-ix.net/

Men jag vet att den Internet leverantör jag är ansluten till på en annan ort kör sin trafik via Lidero Network AB som driver Sol-ix knutpunkten. Och det funkar bra, stabilt och OK kapacitet iofs har jag sett på graferna att det kanske är lite väl mycket trafik som tuggas i den där knutpunkten och tycker det vore på tiden att dom uppgraderade till 100GbE möjligheter i sina knutpunkter, men vem vet dom kanske redan gjort det ?

Antar man är hänvisad till dom anslutningsmöjligheter som finns, inte så mycket mer man kan göra då men bara kan välja tjänsteleverantörer och inte byta fibernät.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback