Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-21, 10:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
Alltså hur går man går ner MYCKET i vikt på kort tid utan kirurgiska ingrepp. Ett sätt som funkar men som man inte ska göra pågrund av att det skadar kropper/man går upp vikten igen. Och hur mycket är möjligt att gå ner på, säg, 3 veckor?

Är lite av en amatörförfattare och har en karaktär som går ner extremt mycket på kort tid och visst kan jag hitta på nått men vill heldre ha någonlunda baserat på fakta.
Admin får gärna flytta inlägget om jag lyckats lägga det i fel underforum.

Såg inget konkret svar. Blev lite rörigt, men slutsatsen av uträkningarna som är exakta finns i slutet.

Hur mycket fett förbränner karaktären en dag när dennainte äter? Vet inte dennes längd och vikt, men säg att hen har lite hull. Säg att hen förbränner 2500 kcal om dagen. Man kan säga att ca 7000kcal är 1 kg fett. Så på 3 dagar hen gått ner 1 kilo fett.

På 30 dagar kan hen tappa 10.7kg. Men då är det vattenfasta. Alla kalorier hen äter försämrar detta resultatet. Säg att hen äter 1500 kcal vilket är rimligt när man går ner i vikt. Då kommer hen tappa 4.2kg.

Stor övervikt?
3000 kcal i förbränning på en dag. Vattenfasta 13kg. Med 1500kcal med mat om dagen går hen ner 6.5kg på 30 dagar.



SLUTSATS:
Lite hull kontra överviktig
Vattenfasta i 30 dagar: 10 kontra 13kg
Med 1500kcal mat per dag i 30 dagar: 4 kontra 6.5kg.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-07-21 kl. 11:03.
Citera
2018-07-21, 11:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Om man inte vill använda olagliga preparat som naturligtvis gör sitt jobb då kan man välja att äta väldigt lite. Att helt sluta äta och endast få i sig vätska gör att kroppen går in i svältläge och ser till att dra ner på icke livsuppehållande aktiviteter. Det gäller att äta tillräckligt många kalorier så att kroppen håller igång förbränningen. Det brukar vara några hundra kalorier per dag.
Droger är nog en betydligt lättare väg.

Jag tycker det är samma sak då resultatet blir detsamma. Finns inget effektivare sätt än att sluta äta eller äta lite. Man går ner i vikt SNABBT. Sedan vad man väljer är upp till individen själv. Finns inget rätt eller fel och att försöka vara så effektiv som möjligt vid en viktnedgång tjänar inte något på i slutändan. Om en viktnedgång tar 30 dagar istället för 29 dagar. Det är helt meningslöst att ens diskutera sådana små faktorer. Då är det bättre man mår bra under tiden istället.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-07-21 kl. 11:10.
Citera
2018-07-21, 11:19
  #15
Medlem
Marwolaeths avatar
Tack för alla förslag!
Nu är karaktären emot droger och skulle aldrig börja med tjack så det enda kvarvarande är helt enkelt att h*n äter väldigt lite, håller sig i rörelse och dricker vatten?
Citera
2018-07-25, 20:32
  #16
Medlem
Roidberts avatar
DNP underlättar viktnedgång enormt och är ofarligt så länge man är försiktig. Skönt att få viktnedgången överstökad så snabbt som möjligt så att man kan fortsätta att äta gott igen. Kommer antagligen att använda DNP varje gång jag ska gå ner i vikt.
Citera
2018-07-27, 16:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
DNP underlättar viktnedgång enormt och är ofarligt så länge man är försiktig. Skönt att få viktnedgången överstökad så snabbt som möjligt så att man kan fortsätta att äta gott igen. Kommer antagligen att använda DNP varje gång jag ska gå ner i vikt.

Hur ska man bruka DNP försiktigt? beskriv gärna. för träffarna jag får upp ser avskräckande ut. Är bara intresserad av ämnet tänker inte köra själv, håller mig till vanlig deff själv är alldeles för hhypokondrisk av mig. körde ECA ett tag thats it.


Citat:
Information om Dinitrofenol - bantningsmedlet som orsakar förgiftningar
Substansen 2,4-dinitrofenol, även kallat DNP, ligger bakom flera allvarliga förgiftningar och dödsfall i Sverige och internationellt de senaste åren. Produkter som innehåller substansen DNP marknadsförs på internet som bantningsmedel eller som fettförbränningsprodukter för kroppsbyggare. DNP ingick i läkemedel mot fetma på 30-talet, men drogs bort från marknaden på grund av flera dödsfall.

DNP påverkar kroppens ämnesomsättning som i sin tur påverkar förbränningen och förändrar energiproduktionen. Regelbundet intag av DNP orsakar därför snabb viktnedgång.

Förändrad energiproduktion leder i det här fallet till att för mycket värmeenergi produceras, kroppstemperaturen ökar och det finns riks för akuta dödliga komplikationer till följd av överhettning.

Det finns inget motgift mot DNP och patienter som har tagit DNP riskerar att dö trots avancerad intensivvårdsbehandling, vilket upptäcktes i USA redan på 1930-talet då substansen togs bort från godkända läkemedel mot fetma.

Symtom efter intag av DNP är rodnad och att huden, ögonvitan och urinen får en gulaktig ton. Redan efter intag av små mängder DNP är risken stor att allvarliga biverkningar och uttalade förgiftningssymtom uppkommer.

http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/
Citera
2018-07-27, 16:09
  #18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Hur ska man bruka DNP försiktigt? beskriv gärna. för träffarna jag får upp ser avskräckande ut. Är bara intresserad av ämnet tänker inte köra själv, håller mig till vanlig deff själv är alldeles för hhypokondrisk av mig. körde ECA ett tag thats it.

http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/

Samtliga som har avlidit av DNP har tagit extrema överdoser, typ 2000-3000mg på en gång. För mig räcker 500mg/dag gott (eventuellt 750mg var tredje dag istället för 500mg). Gränsen där det kan bli farligt för en normalviktig man ligger kring 1000mg.

Jag körde på en ECA stack tidigare och ser DNP som ett säkrare alternativ, då jag har haft hjärtproblem vid födseln.
Citera
2018-07-27, 16:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Hur ska man bruka DNP försiktigt? beskriv gärna. för träffarna jag får upp ser avskräckande ut. Är bara intresserad av ämnet tänker inte köra själv, håller mig till vanlig deff själv är alldeles för hhypokondrisk av mig. körde ECA ett tag thats it.




http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/

Det man bör ta på allvar speciellt dnp är att du inte vet vilken dosering du tar. Skulle aldrig röra dnp som säljs på svarta marknaden med handskar ens.
Citera
2018-07-28, 01:28
  #20
Medlem
Om du lägger dig med benen och armarna över tågrällset kan du gå ner många kilo i vikt på bara sekunder. Jag skulle inte kalla att bli påkörd av snabbtåg för kirugi.

Måste dock ha ambulansen till hands om du ska överleva.

GÖR DET INTE!
Citera
2018-08-22, 04:07
  #21
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Om man inte vill använda olagliga preparat som naturligtvis gör sitt jobb då kan man välja att äta väldigt lite. Att helt sluta äta och endast få i sig vätska gör att kroppen går in i svältläge och ser till att dra ner på icke livsuppehållande aktiviteter. Det gäller att äta tillräckligt många kalorier så att kroppen håller igång förbränningen. Det brukar vara några hundra kalorier per dag.
Droger är nog en betydligt lättare väg.

du kan inte "stänga av förbränningen" helt i kroppen, den kommer förbränna fett, sen gå över till att bryta ner muskler och slutligen när det inte finns mer energi att ta av så dör du. och då stannar iofs förbränningen av
Citera
2018-09-04, 14:41
  #22
Medlem
FatherMartins avatar
Jag gick ner omedvetet 8 kilo på en månad, och jag är redan ganska smal. Detta eftersom jag hade ett väldigt fysiskt jobb, och åt knappt under jobbpassen, åt bara när jag kom hem. Det var ingen bra idé. Svälta är garanterat sämsta sättet att gå ner fort.
Citera
2018-09-29, 22:12
  #23
Medlem
Köp en femma tjack lås in dig i ett rum med endaste en pet flaska med vatten.
Citera
2018-10-21, 02:21
  #24
Avstängd
Ett tjackrace på 5-7dagar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback