Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 21:29
  #1
Medlem
EdvardGriegs avatar
Beställde hem en billig webbkamera från 24.se. Det är en sån här det rör sig om:
https://www.24.se/datortillbehor/dat...mikrofon-svart

Jag har kopplat in den korrekt och så där men ändå går det inte att få igång kameran över huvud taget. Hur ska jag göra för att få igång den?
Citera
2018-07-20, 21:51
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Byt USB port? Denna är väl ändå plug and play om något under i princip vilket OS?
Citera
2018-07-20, 22:16
  #3
Medlem
EdvardGriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Byt USB port? Denna är väl ändå plug and play om något under i princip vilket OS?

Det har jag redan testat men det funkar inte ändå.
Citera
2018-07-20, 22:21
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdvardGrieg
Det har jag redan testat men det funkar inte ändå.

Testa en annan dator (om du har någon tillgänglig). I annat fall skulle jag nog kasta den i papperskorgen om du nu inte betalat så mycket att du skulle tjäna på att lämna in den på garanti.

Du kan råkat ut för (och så även CDON) för något chinese crapware... vem vet.
Citera
2018-07-21, 00:51
  #5
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Namnet verkar vara Intuix vw300.
Netonnet hade den som ugången vara. Men specifikationerna fanns kvar.
Den har usb 1.1 och din dator har väl usb 2.0 så du behöver kolla i bios att legacy usb är enabled.
Citera
2018-07-21, 00:51
  #6
Medlem
EdvardGriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Testa en annan dator (om du har någon tillgänglig). I annat fall skulle jag nog kasta den i papperskorgen om du nu inte betalat så mycket att du skulle tjäna på att lämna in den på garanti.

Du kan råkat ut för (och så även CDON) för något chinese crapware... vem vet.

Jag har en dator till jag kan testa med. Annars är det bara att slänga skiten. Betalade bara en krona för den så känns lite onödigt att göra sig omak med att skicka tillbaka den om det inte skulle funka.
Citera
2018-07-21, 00:53
  #7
Medlem
Claweds avatar
Det kan vara stört omöjligt att få en nyare webbkamera att fungera med äldre operativsystem eller motsatt att kameran är en utgången modell och saknar drivrutiner för senaste windows.
Citera
2018-07-21, 21:45
  #8
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdvardGrieg
Jag har en dator till jag kan testa med. Annars är det bara att slänga skiten. Betalade bara en krona för den så känns lite onödigt att göra sig omak med att skicka tillbaka den om det inte skulle funka.

Innan du slänger den om den inte fungerar på den andra datorn heller så kan du testa att faktiskt skruva isär den och kolla kretsarna och googla lite så kanske (om den elektriskt inte är totalt paj eller bara fullständigt fake. Men tror/hoppas CDON inte säljer saker som uppenbart inte fungerar och aldrig kommer att göra det. Vet du vilka kretsar som sitter i den så kan det kanske vägleda dig till en drivrutin som gör din kamera funktionerlig.

Men kamerans specs var dåliga för 10 år sedan så även dom du får den att fungera så är det en riktigt dåliga videokamera/mick.
Citera
2018-08-31, 10:33
  #9
Medlem
bunnybopps avatar
Har du valt rätt kamera på datorn.
Kan ställas in på datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback