Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 20:17
  #1
Medlem
pantywankers avatar
Dessa slangar är väldigt smidiga enligt mig. Inte främst för den kompakta längden på 5-15 meter utan för att dom är så mjuka och enkla att ta ihop samt att man slipper 150 knippor när man lindat ut den klassiska gröna.
Tyvärr verkar kvalitén vara usel.
Min började läcka lite lätt för några veckor sedan.
Började svettas lite på ytan till det gröna tyget på utsidan.
Köpte lyckligtvis en ny som reserv då.
Nu ikväll kollapsade den och 90% av vattnet forsade ut på mitten. Min var från ö&b.
Andra erfarenheter önskas.
Citera
2018-07-20, 21:03
  #2
Medlem
laxen69s avatar
Har ingen flexslang, men har alltid undrat ifall då är så bra som reklamen säger, och hur de kan hålla tätt fast de är töjbara?! Men det kanske de inte kan.
Håller men om att den vanliga gröna plastslangen är det sämsta man kan äga, men det finns bättre slang som inte viker sig i tid och otid.
Citera
2018-07-20, 22:40
  #3
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Dessa slangar är väldigt smidiga enligt mig. Inte främst för den kompakta längden på 5-15 meter utan för att dom är så mjuka och enkla att ta ihop samt att man slipper 150 knippor när man lindat ut den klassiska gröna.
Tyvärr verkar kvalitén vara usel.
Min började läcka lite lätt för några veckor sedan.
Började svettas lite på ytan till det gröna tyget på utsidan.
Köpte lyckligtvis en ny som reserv då.
Nu ikväll kollapsade den och 90% av vattnet forsade ut på mitten. Min var från ö&b.
Andra erfarenheter önskas.
Där kan du ha boven i dramat, var slangen tillverkad av en seriös tillverkare? Jag har själv ingen flexslang men har hört en del gott om dem, minns tyvärr inte vilka märken det rör sig om.

Mvh sparvsylt
Citera
2018-07-21, 04:56
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Min mor har en sån där flexslang i sommarstugan, den verkar odödlig. Jag vet inte varför men jag ogillar den starkt. Den ligger och sprutar vatten långt efter man stängt av kranen, det stör mig. Min mor älskar den.
Citera
2018-07-21, 09:45
  #5
Medlem
vadsadusadus avatar
Att du köpt den på ÖoB för typ 99 kr är kanske svaret på din fråga. Vissa saker går jättebra att köpa på lågprisföretag, andra får man lite vad man betalar för. Min mor har en sån slang, också från ÖoB, och den håller faktisk okej nu andra sommaren i rad, bortsett från lite läckage vid kopplingarna.
Citera
2018-07-26, 14:31
  #6
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Min slang är en billig från Lidl och ett verkligt bra köp. Kanon med resårslag!

Har bara haft den ett år så hållbarheten kan man inte säga nåt om, mer än att denna sommar har jag vattnat mer än vad jag brukar göra på gissningsvis fem år så den är välanvänd. Den är följsam, töjer sig snällt och drar ihop sig lika snällt. Inga läckor.
Citera
2018-07-26, 14:34
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har haft tre olika fabrikat av sådana slangar. Jävligt praktiskt. Men alla har exploderat efter ca en säsong. Den sista small så jävla högt att jag blev lomhörd i flera timmar + översköljd av vatten.
Citera
2018-08-04, 20:54
  #8
Medlem
pantywankers avatar
Köpte en ny nu. Märke Hozcelock. Skillnaden med denna är att den kan bli 25 meter istället för 10 som den på ÖB.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback