Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 20:09
  #1
Medlem
Blissummers avatar
Jag är ute efter en bärbar smidig dator, främst till studier, surfning och kolla Netflix och lite annat ibland. Bra batteritid och ips-skärm är "krav" som jag har. Vad tror ni om denna dator som är på rea på Elgiganten just nu för 3990 kr?

"Eleganta HP 14-bp078no bärbar dator levererar stabil prestanda med kompetent 7:e generationens Intel Core i3 processor, 14" Full HD-skärm, snabb SSD-lagring och upp till 11 timmars batterikapacitet.

Intel® Core™ i3-7100U processor
14" Full HD IPS skärm
4 GB DDR4 RAM, 128 GB SSD"

http://www.elgiganten.se/product/dat...ar-dator-svart
Citera
2018-07-20, 20:24
  #2
Medlem
Shigrass avatar
Lite kul att du har IPS-skärm som krav när du inte ens vet vad du håller på med. Idéer en del har.

Ja, den kommer att duga.
Citera
2018-07-20, 20:32
  #3
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shigras
Lite kul att du har IPS-skärm som krav när du inte ens vet vad du håller på med. Idéer en del har.

Ja, den kommer att duga.
Hur menar du? Utveckla gärna. En ips-skärm har ju bättre betraktningsvinklar osv än en tn-panel och jag gillar bra betraktningsvinklar och avskyr dåliga.

Edit. Jag ser på din inläggshistorik att du är gravt psykiskt sjuk, det blir inga fler replikväxlingar med dig. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver.
__________________
Senast redigerad av Blissummer 2018-07-20 kl. 20:37.
Citera
2018-07-20, 20:36
  #4
Medlem
lazyasss avatar
Vilken trist dator. Du kommer inte kunna spela. Kommer antagligen lagga om du har många fönster uppe. Men för att skriva word och kolla porr funkar den. Men inte om du tänker ladda ner porren då får du nog hålla dig till lågkvalitets upplösning så du inte kan se skillnad på rövhål eller muff för du kommer konstant ha slut på minne.

Mitt förslag är att kolla efter något beggat. För fyra lökar borde du kunna få lite mer då.
Citera
2018-07-20, 20:38
  #5
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyass
Vilken trist dator. Du kommer inte kunna spela. Kommer antagligen lagga om du har många fönster uppe. Men för att skriva word och kolla porr funkar den. Men inte om du tänker ladda ner porren då får du nog hålla dig till lågkvalitets upplösning så du inte kan se skillnad på rövhål eller muff för du kommer konstant ha slut på minne.

Mitt förslag är att kolla efter något beggat. För fyra lökar borde du kunna få lite mer då.
Det kanske är så, men det är lite svårt att veta vad jag ska köpa beggat då jag är rätt så okunnig inom detta. Jag har nu en Macbook och har extremt dålig koll på windows-datorer med mera.
Citera
2018-07-20, 20:57
  #6
Medlem
Shigrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Hur menar du? Utveckla gärna. En ips-skärm har ju bättre betraktningsvinklar osv än en tn-panel och jag gillar bra betraktningsvinklar och avskyr dåliga.

Edit. Jag ser på din inläggshistorik att du är gravt psykiskt sjuk, det blir inga fler replikväxlingar med dig. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver.

Betraktningsvinklar är ointressanta när det kommer till laptops. Det enda som kan vara viktigt med en ips-skärm är färgåtergivningen, men den är även den ointressant såvida du inte håller på med content creation vilket den skärmen inte kommer att klara av ändå. Du kan lika gärna skaffa en ipad isf.

Sluta psykiskt-sjuk-shame:a mig. Du är en hatisk person.
Citera
2018-07-21, 00:25
  #7
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Den är ok.
Jag reagerar på att den inte har wifi på ac-bandet.
Senaste året har det ju kommit flera routers för ac till hyfsat pris.
Om jag skaffade nytt så skulle det ha ac wifi så jag fick tillgång till den högre wifihastigheten.
Citera
2018-07-21, 09:21
  #8
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Den är ok.
Jag reagerar på att den inte har wifi på ac-bandet.
Senaste året har det ju kommit flera routers för ac till hyfsat pris.
Om jag skaffade nytt så skulle det ha ac wifi så jag fick tillgång till den högre wifihastigheten.
Bra poäng. Tack för svaret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback