Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 18:08
  #1
Medlem
santacls avatar
https://www.empireonline.com/movies/...x-sci-fi-show/

Trailer - https://www.youtube.com/watch?v=yaBJkgGfgvE

Game of Thrones might be rapidly approaching its final run of episodes, but anyone hoping for a new fix of George RR Martin-inspired TV drama is in luck. Not only is that Age of Heroes-era Thrones spin-off heading for a pilot, but Netflix is bringing an adaptation the author’s novella Nightflyers to its streaming service. Rather than swords-and-sauciness, this is a space-and-psychology sci-fi saga — and you can take an early look in this first trailer.

This one finds a crew heading deep into space on a mission to try and save the Earth from a terrible fate, with mind-meddling results. Here’s the official synopsis: “Nightflyers follows eight maverick scientists and a powerful telepath who embark on an expedition to the edge of our solar system aboard The Nightflyer – a ship with a small tightknit crew and a reclusive captain – in the hope of making contact with alien life. But when terrifying and violent events begin to take place they start to question each other – and surviving the journey proves harder than anyone thought.”

The ten-episode series will be airing on Syfy in the US, and will hit Netflix in the rest of the world at some point in 2019 – though there’s no official date yet. Either way, prepare for a fresh influx of Martin-inspired TV to hit your screens next year.
Citera
2018-11-23, 01:08
  #2
Medlem
Nochillss avatar
Enligt imdb.com så släpps det första avsnittet på SYFY i USA den 2 December.

Varför ska övriga världen tvingas vänta till nästa år när andra serier sänds senast veckan efter?!

Verkar rätt ball, hoppas på en Event Horizon med ett djup.
Citera
2018-12-01, 23:06
  #3
Avstängd
pettson3816s avatar
Någon som sett första avsnittet? Verkar fått rätt ljummet mottagande av kritiker.
Citera
2018-12-01, 23:34
  #4
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Någon som sett första avsnittet? Verkar fått rätt ljummet mottagande av kritiker.
Övernaturliga människor med. Rätt segt första avsnitt hoppades på mer rymdutforskande men verkar bara bli nån människor vs OP-mutanter/aliens om en råvara i stunden.

Segt och tråkigt men ska se andra avsnittet.


Trackrecord för SyFy är sådär va.
Citera
2018-12-01, 23:53
  #5
Avstängd
pettson3816s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Övernaturliga människor med. Rätt segt första avsnitt hoppades på mer rymdutforskande men verkar bara bli nån människor vs OP-mutanter/aliens om en råvara i stunden.

Segt och tråkigt men ska se andra avsnittet.


Trackrecord för SyFy är sådär va.
Det var trist att höra, hade förhoppningar om en riktigt fin scifi-serie för en gångs skull. Man är ju inte bortskämd med dem direkt.
Citera
2018-12-02, 14:05
  #6
Medlem
Nochillss avatar
Jo, jag såg att två avsnitt redan har släppts på torrents. Det kommer att liva upp en tråkig Söndag.

Detta kan omöjligt vara lika trist som Youtube-sci-fi-serien: Origin som är ett enda stort; MEEHH
Citera
2018-12-02, 19:58
  #7
Medlem
Nochillss avatar
Nej då, inte alls. Jag skippar den här. Alldeles för träig intrig i The Shining in outer space
Citera
2018-12-04, 16:26
  #8
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jo, jag såg att två avsnitt redan har släppts på torrents. Det kommer att liva upp en tråkig Söndag.

Detta kan omöjligt vara lika trist som Youtube-sci-fi-serien: Origin som är ett enda stort; MEEHH
Tyckte den var rätt okey faktiskt, men en del avsnitt var bara för dryga i hur de tänkte.
Kan bädda för en bra fortsättning, men det återstår och se.
Tror det är en serie som kommer växa, och återblickarna kommer troligtvis minskas kraftigt till nästa säsong om det blir en.

När det kommer till Nightflyers så har jag bara sett först avsnittet, och att det börjar som det gör det gör en lite förvirrad.
Jag spolade faktiskt tillbaka och kolla att alla var samma skådisar, så jag inte missat nått
Skådespelandet känns så där på en del, har laddat två till så ska se om jag ser de ikväll.
Citera
2018-12-14, 01:43
  #9
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Kan inte binda mig.. Slökollade några avsnitt, serien nu uppe på 9.de, svårt att ge ett betyg.
Citera
2019-12-14, 21:15
  #10
Medlem
Jävligt tråkig en så länge och jag är inne på 3 avsnittet
Citera
2019-12-14, 23:23
  #11
Medlem
bringeroflights avatar
Tror jag slutade se runt avsnitt tre, ingen GoT.
Citera
2019-12-15, 13:07
  #12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Tror jag slutade se runt avsnitt tre, ingen GoT.
Det visste vi ju redan före man börja titta.

Kunde blivit en intressant serie, men man gav upp.
Inte heller skräckdelen var så övertygande som man kunde hoppas, men bättre än vanligt för vara scifi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback