Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 00:18
  #25
Medlem
Ny-sol12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Har du redan ett förhållande är det bara att lägga ner dina planer. Hon kanske också har ett förhållande eller är gift?

Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Hon kanske inte alls är intresserad. Svårt att veta.

Nä, det vet ju inte jag förrän först efteråt i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Hej.
Jag hade nog letat upp killen. Om det var så att du verkligen var kär i honom. Men jag vill inte att du kör the game säger sig självt.

Jag är kille.
Citera
2018-07-21, 01:22
  #26
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-sol12
1. Hon skulle nog lämna, ja. Hon älskar mig över allt annat och vill dela hela sitt liv med mig, men om jag skulle göra ngt - nu spekulerar jag nu fortfarande bara - är det förstås rätt kört.

2. Ja, att flirta på jobbet är egentligen bara korkat (framförallt inom min bransch) och det värsta som kan hända är att man får dåligt rykte. Kan såklart byta jobb, men vore sjukt ångestfyllt att bära det med sig om t.ex. de tidigare kollegorna får reda på att man stött på en tjej på jobbet även om man lämnar då jag kanske måste träffa dem i framtiden osv, ännu värre om jag stannar kvar. Men om man känner så här, vad gör man?

3. Vet inte. Hur vet man det? Vi har en bra relation, lite bråk och så, men hon är absolut stabil på sådant. Men hur vet man om man gör det rätta?

1 och 3. Man vet inte det egentligen. Men ni har en bra (nåja frånsett att du spanar på någon annan) relation och verkar stabilt. Ibland måste man chansa! Men bra partners växer inte på träd...

2. Med anledning av ditt svar. Förstör inte för dig själv! Ingen är värd så mycket för att gambla med sitt arbete och sitt rykte. Det hade varit pernsonligen det som hade gjort att jag hade lagt ner tjejen. Utbildningen, det man byggt upp osv. Nej. Det är något man ska vara oerhört rädd om.

Ponera:

Ni får kontakt. Ni ligger med varandra och hon ger dig kall handen. Du är bara ett ONs för henne. Då kanske du har spoilerar både förhållande och jobb. Vem vet? Hon känsla är en skvallrade som delge än det ena än det andra.

För du känner henne helt enkelt inte.
Citera
2018-07-21, 03:32
  #27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-sol12
Nä, det vet ju inte jag förrän först efteråt i så fall.



Jag är kille.
Om du redan lever dröm livet på ditt jobb och din tjej, varför byta? det är bara känslor, sånt går över.
Jag är en sån tjej som man kan bli kär i men dem som känner mig vet att jag inte är bra med förhållanden. Så inget man vill förlora allt för. Ta hand om det du har då det är mkt värdefullt och sök upp tips för att komma över den tjejen och glömma hon. Ett försöka kan vara att du tänker bara dåliga saker om henne, gör en bild i ditt huvud att hon är en otrogen hora så du tänker att hon var ändå inte värd något.
Citera
2018-07-21, 06:44
  #28
Medlem
Haha, vilken hjälte. Du tror inte att tryggheten av ditt förhållande spelar någon roll i sammanhanget? Du tänker som en brud, säkert att du är kille?

Se om du utstrålar samma självkänsla när det kommer ut att du inte kan hålla kuken i styr i ett förhållande.
Citera
2018-07-21, 08:06
  #29
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag är väldigt imponerad av dig. Du låter som en bra person!

Hehe, det vet jag inte! Alla har vi våra sidor, så även jag. Men just i det här fallet så tycker jag att jag lyckades bra.
Citera
2018-07-21, 11:09
  #30
Medlem
Bertfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-sol12
Är du kvinna själv?

Skulle du själv alltså anse att en titt tillbaka innebär att man vill besvara ett intresse? Jag har svårt att bedöma. Vilket såklart gör det mer komplicerat.



Älskar henne, men är inte nöjd med relationen. Men jag vet inte. Vad ska man göra? Just nu vet jag inte vad jag vill.



Även om man alltså tittat "mkt" på personen på jobbet, och därför verkar intresserad? Jag tror det blir svårt att prata på jobbet då man inte kan ta till det till ngt "mer". Risken finns nog att det bara blir en vänskapsrelation. Samt, även om jag skulle satsa på att "gå in" i det så är jobbet helt fel forum, då det som sagt inte är ok att stöta på kollegor i min bransch.

Vi har inte haft direkt kontakt på jobbet (typ småpratat mkt, ätit lunch). Tror du hon tycker det är ok att kontakta så?


En titt tillbaka ? Ehh nej. Men om hon tittat många gånger, ja.

Du kan ju bara inte älska henne om du såhär gärna vill ha en annan tjej, som du dessutom inte ens känner! Det tyder ju på att du bör dumpa tjejen du har för det är ju nåt rejält fel där. Vad är så bra med tjejen på jobbet, hon är snygg och lite trevlig bara eller? Hon kanske är värsta ragatan privat och håller en trevlig fasad på jobbet, det vet du inte. Är det värt att riskera allt för det?

Svårt att prata på jobbet? Hur svårt ska det vara att i förbifarten föreslå att ni ska gå ut och ta en lunch ihop på ett lättsamt sätt? Om det nu är så riskabelt och jobbigt så skit i det då. Bara att välja, finns ju inga andra alternativ mer då än att söka upp hennes fb och mobilnummer vilket bör bli ännu pinsammare om det kommer ut i din bransch att du gjort så?
Citera
2018-07-21, 18:08
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-sol12
Obs, jag skriver på en kompis konto då jag inte vill bli outad då jag mår extremt dåligt över det som händer i mitt liv.

Jag håller på att bli kär i en tjej på jobbet som jag knappt känner (vi jobbar ihop men har inte regelbunden kontakt), trots att jag har flickvän samt en längre relation med henne.

Kan inte förklara exakt vad som händer men känner att tjej på jobbet är helt underbar, skulle så otroligt gärna vilja träffa henne. Vet inte om hon har kille (tror ej det då jag har sökt på henne på internet, men man kan ju inte vara helt säker). Oklart om hon förstår att jag är "intresserad" (eller vad man nu ska kalla det) av henne, jag tittat ständigt på henne på jobbet och hon tittar tillbaka, men kan inte tolka vad hon tänker om mig.

Värt att nämna är att jag arbetar i en högt kvalificerad roll på en typisk "status"-arbetsplats och att det mer eller mindre är kutym att man inte flirtar på jobbet då det ses som oprofessionellt. OM jag skulle stöta på henne skulle jag absolut inte kunna göra det på arbetsplatsen, utan det vore att typ kontakta henne via Facebook eller slå upp hennes privata mobilnummer och ringa/smsa. Men som sagt ses det definitivt inte som ok i min bransch att stöta på ngn på jobbet, och skulle det hända + komma ut skulle karriären vara över, ungefär.

I min nuvarande relation har jag en mkt hängiven tjej som älskar mig över allt annat och gör allt för mig. Vi bor ihop. Hon stöttar mig och vill gifta sig med mig och dela hela mitt liv med mig. Vi bråkar såklart ibland och det finns en hel del saker jag inte är nöjd med hos henne, men jag fattar fan inte vad som händer när jag inte kan släppa tanken på henne på jobbet.

Vad skulle ni har gjort? Känner att jag håller på att bli galen pga. detta. Håller ju på att förstöra hela mitt liv.

Tjejer, hur skulle ni reagera om en kille på jobbet kontaktade er via uppslagna uppgifter som ni inte kände till (sms eller samtal från okänt nummer som visar sig vara en på jobbet)?

Jag var i en omvänd situation nyligen. Kollade upp kollegan på nätet innan jag gjorde några närmanden och såg att denne var i en samborelation. Jag slog bort alla tankar på att ens kolla åt dennes håll fr.o.m. det att jag granskat fakta, hade aldrig velat vara den som förstörde en relation ifall intresset hade varit besvarat. Tror att du ska lyssna på dem som skriver att 1. Avsluta din relation först, då du inte känner dig nöjd. Det kan dessutom tolkas som ett dåligt karaktärsdrag att kontakta någon när du fortfarande är i en relation från den som mottar meddelandet på facebook eller något annat. 2. Efter en tid (obestämd) kan du eventuellt söka dig närmre din kollega.
Citera
2018-07-22, 18:58
  #32
Medlem
Ny-sol12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertfan
En titt tillbaka ? Ehh nej. Men om hon tittat många gånger, ja.

Du kan ju bara inte älska henne om du såhär gärna vill ha en annan tjej, som du dessutom inte ens känner! Det tyder ju på att du bör dumpa tjejen du har för det är ju nåt rejält fel där. Vad är så bra med tjejen på jobbet, hon är snygg och lite trevlig bara eller? Hon kanske är värsta ragatan privat och håller en trevlig fasad på jobbet, det vet du inte. Är det värt att riskera allt för det?

Svårt att prata på jobbet? Hur svårt ska det vara att i förbifarten föreslå att ni ska gå ut och ta en lunch ihop på ett lättsamt sätt? Om det nu är så riskabelt och jobbigt så skit i det då. Bara att välja, finns ju inga andra alternativ mer då än att söka upp hennes fb och mobilnummer vilket bör bli ännu pinsammare om det kommer ut i din bransch att du gjort så?

Nej, inte en titt, men hur många skulle du säga då för att det ska "räknas"?
Citera
2018-07-22, 18:58
  #33
Medlem
Ny-sol12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Haha, vilken hjälte. Du tror inte att tryggheten av ditt förhållande spelar någon roll i sammanhanget? Du tänker som en brud, säkert att du är kille?

Se om du utstrålar samma självkänsla när det kommer ut att du inte kan hålla kuken i styr i ett förhållande.

Jo, men jag kan ju inte hjälpa det. Värderar tryggheten i mitt förhållande, så vad ska jag göra?
Citera
2018-07-23, 00:04
  #34
Medlem
Bertfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-sol12
Nej, inte en titt, men hur många skulle du säga då för att det ska "räknas"?

Skulle nog säga 3.
Citera
2018-08-23, 16:59
  #35
Medlem
Du skriver hela tiden att din tjej älskar dig över allt annat, din tjej vill gifta sig etc. men vad vill DU? Älskar [/i]]du[/i] henne över allt annat? Vill du gifta dig med henne?

Min erfarenhet är (jag är tjej) att attraktioner kommer och går, för man är ingen robot för att man är i ett förhållande, men att få känslor på det sätt du verkar ha indikerar något annat. Jag är sådan som tycker att livet är för kort för att inte söka sig lyckan- men - först ska man ta reda på att det är vad man verkligen vill och det kan man ju bara ta reda på genom att lära känna henne. Nu menar jag inte lära känna som i att hoppa i säng eller springa bort till henne och fråga om hon vill gifta sig, utan inleda en dialog och se hur det känns att prata med henne. Du kan ju börja ta småsteg som är diskreta?
Citera
2018-08-23, 17:20
  #36
Medlem
3. Vet inte. Hur vet man det? Vi har en bra relation, lite bråk och så, men hon är absolut stabil på sådant. Men hur vet man om man gör det rätta?[/quote]

Det vet man bara. Om du måste fråga dig själv om du verkligen vet om du vill dela resten av ditt liv med henne, då är svaret antagligen nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback