Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-21, 22:45
  #25
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hör inte till ämnet och du tycker det han skrivit har sina poänger? Jens Liljestrand är en sedvanlig mupp till journalist på en svenskfientlig tidning jag inte köpt ett exemplar av på 10 år.

Jens irriterar sig över skeptiska människor sommvisatnsig särskilt vara äldre vita män. Vore Mupp-Jens bildad skulle han veta att kritiskt tänkande är en dygd och en barriär mot det totalitära. Nog för att jag är övertygad om att han bara spelar sitt propagandaskådesspeleri. Helt meningslöst egentligen. Vad är han egentligen ute efter, att hetsa vänstern?

Han avslutar texten med att framhäva sig själv (och jag kräks av förakt), övertyga andra att det är varmt på sommaren, smart kille det där, och ta avstånd från vad han just skrivit ("...sluta döma. Det är meningslöst att peka finger, idiotiskt att ge någon skulden"). Han hade isåfall lika gärna ha hållit käften från första början. Det är också av intresse att få läsa annat än sådan här skit när det nu är en tidning någon faktiskt köper.

Jag köper inte Expressen (eller Aftonbladet), läste detta via Flashback . Visst är artikeln onödig, dessa gamla vita män är ju döda snart ändå. Han borde fördjupat artikeln med problemlösning, t ex bygga en mur runt Europa som är klar innan Bangladesh svämmar över, Afrika torkar bort, Himalayas glaciärer och Asiens, Indiens, hela regionens berg inte kan tillhandahålla smältvatten till floderna och miljarder människor flyttar på sig med våld.

Man kan studera detta i miniformat i t ex Kalifornien där bergen inte längre tillhandahåller smältvatten i samma utsträckning, stora problem.

Edit, sry, jäklar vad jag drar OT, jag är väldigt klimatintresserad, men det här med jakten på vita män försöker jag sätta mig över för att överleva psykiskt. Strulputtar har fått internet och använder det för att "utmana makten" i deras ögon. Oklara konsekvenser, dock ökar psykisk ohälsa.
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-07-21 kl. 22:55.
Citera
2018-07-22, 01:52
  #26
Medlem
HipToBeSquares avatar
Ni verkar inte fatta varför det är ett drev mot vita män. Syftet är att skapa en motreaktion för att starta oroligheter. Egentligen letar MSM efter "arga vita män" med ljus och lykta och hoppas att de ska dyka upp någon gång så att de kan få igång kriget.

Filmen Angry Birds representerar vad det är frågan ganska mycket det enda är att allt är scriptat från första början, allt för att få igång ett krig. Precis som WTC anfallet var ett skådespel för den amerikanska befolkningen så är drevet mot vita män också ett sätt att skapa en motreaktion.

Globalisterna har verkligen haft det svårt att få igång oroligheterna och trots miljoninvandring år 2015 och diverse totalt artificiella brott så har de fortfarande inget krig. Det är som alla vet det i bakhuvudet.

Denna gamla favorit sammanfattar allt, "we're just nice guys".
https://www.youtube.com/watch?v=28ocTWpWgxM

Läs MSM artiklar om "arga vita män" som "arga vita män sökes".
Citera
2018-07-22, 07:35
  #27
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ni verkar inte fatta varför det är ett drev mot vita män. Syftet är att skapa en motreaktion för att starta oroligheter. Egentligen letar MSM efter "arga vita män" med ljus och lykta och hoppas att de ska dyka upp någon gång så att de kan få igång kriget.

Undrar om Jens förstår att han utnyttjas för det syftet. Om det inte fungerar kan han försöka hetsa de svarta männen istället, de som kommit hit. "Afrikas befolkning ökar med 100,000 varje dygn. Jag vet vilket felet är, de svarta männen".
Citera
2018-07-22, 09:45
  #28
Medlem
Media hatar inte vita män. Jag är vit man. Jag känner inte alls att media hatar mig. Jag har i stort förtroende för svensk media. Journalister är väl som andra yrkesgrupper. En del är bättre och andra sämre. Det finns ingen som vill starta oroligheter. Det är snömos.
Citera
2018-07-22, 14:43
  #29
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur kommer det sig att det är "moraliskt korrekt" att skriva hattexter om vita, svenska män, medans det annars kallas rasism, fascism eller kvinnohat när det kommer till kritik av andra grupper? Hur utbrett är fenomenet att hata vita män i media?

Varför är det accepterat att skylla allt på vita män?

Det brinner i hela landet – och jag vet vems fel det är

Den här lilla episoden har gjort mig benägen att skylla alltihop – bränderna, kaoset, svälten, bajskorvarna som flyter i toaletten på grund av vattenransoneringen – på äldre vita män. Äldre vita män är den grupp i samhället vars livsstil allra mest bygger på en överkonsumtion av de tre B:na (Bostaden, Bilen, Biffen) och därmed ansvarar för de största koldioxidutsläppen. Klimatforskare jag känner berättar hur de ytterst få vetenskapsmän som fortfarande motarbetar konsensus, genomgående tillhör en utdöende art av äldre, vita män, för det mesta utan relevant kompetens i ämnet.

https://unv.is/expressen.se/kronikor...ems-fel-det-ar

https://www.expressen.se/kronikorer/...ms-fel-det-ar/
Äldre vita män OCH grön ungdoms språkrör borde väl tilläggas.
Citera
2018-07-22, 19:11
  #30
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Media hatar inte vita män. Jag är vit man. Jag känner inte alls att media hatar mig. Jag har i stort förtroende för svensk media. Journalister är väl som andra yrkesgrupper. En del är bättre och andra sämre. Det finns ingen som vill starta oroligheter. Det är snömos.


Din uppdragsgivare borde ge dig sparken och rekrytera skickligare desinformationsagenter. Ska man Bagdad Bobba på flashback så får man allt göra det lite bättre. Det finns inte en människa som har missat etablissemangets hat mot vita män.
Citera
2019-08-14, 23:06
  #31
Medlem
Baptisten555s avatar
Hatet mot män! Helst VITA män! OCH indoktrionering!

Gick in på Aftonbladets jävla skitsida och gick in på deras A-ö mao alla ämnen!

Ser under "D" detta! https://www.aftonbladet.se/a-o
Damallsvenskan
Damlandslaget - Fotboll
Debatt
Dödade kvinnor

Hmm OK men dödade män då?

Kolla även denna från SVT https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ett-genombrott

Se färgen på hanens fötter jämfört med honan! Detta är hjärntvätt!

Sedan har vi Svenska fotbollsförbundets "Vi gillar Olika!" Även ICA står bakom detta, står på baksidan av vissa av deras mjölk paket.....

Vi eller kanske rättare sagt våra barn blir nu hjärntvättade med detta! Det är i barnkanaler på TV, det är i radio, det är i reklam...

ÄR vi dömda att gå under som vita??
Citera
2019-08-14, 23:54
  #32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Gick in på Aftonbladets jävla skitsida


Gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
ÄR vi dömda att gå under som vita??

Inte alls, inte alls.

Men det börjar bli dags att vakna, i synnerhet för svenskarna. Det pågår ett lågintensivt krig, och våra värdelösa "journalister" tillhör fiendesidan. Antingen medvetet eller som nyttiga idioter.
Citera
2019-08-15, 02:29
  #33
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Media hatar inte vita män. Jag är vit man. Jag känner inte alls att media hatar mig. Jag har i stort förtroende för svensk media. Journalister är väl som andra yrkesgrupper. En del är bättre och andra sämre. Det finns ingen som vill starta oroligheter. Det är snömos.
Då, aaahhh vill fan gråta av ilska och aggression, är du född under en snöplog? Hur kan man bli så korkad som du, jag har tagit det röda pillret men skulle GÄRNA bli så naiv som du igen,.........
Citera
2019-08-15, 02:31
  #34
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gör inte det.



Inte alls, inte alls.

Men det börjar bli dags att vakna, i synnerhet för svenskarna. Det pågår ett lågintensivt krig, och våra värdelösa "journalister" tillhör fiendesidan. Antingen medvetet eller som nyttiga idioter.
Enig!!! våra "politiker" och journalister är folkets fiender och de som bör plockats bort först!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback