Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-20, 14:30
  #1
Medlem
Expohunters avatar
Hur kommer det sig att det är "moraliskt korrekt" att skriva hattexter om vita, svenska män, medans det annars kallas rasism, fascism eller kvinnohat när det kommer till kritik av andra grupper? Hur utbrett är fenomenet att hata vita män i media?

Varför är det accepterat att skylla allt på vita män?

Det brinner i hela landet – och jag vet vems fel det är

Den här lilla episoden har gjort mig benägen att skylla alltihop – bränderna, kaoset, svälten, bajskorvarna som flyter i toaletten på grund av vattenransoneringen – på äldre vita män. Äldre vita män är den grupp i samhället vars livsstil allra mest bygger på en överkonsumtion av de tre B:na (Bostaden, Bilen, Biffen) och därmed ansvarar för de största koldioxidutsläppen. Klimatforskare jag känner berättar hur de ytterst få vetenskapsmän som fortfarande motarbetar konsensus, genomgående tillhör en utdöende art av äldre, vita män, för det mesta utan relevant kompetens i ämnet.

https://unv.is/expressen.se/kronikor...ems-fel-det-ar

https://www.expressen.se/kronikorer/...ms-fel-det-ar/
Citera
2018-07-20, 14:43
  #2
Medlem
TheKhurgans avatar
Ja det är fan märkligt.
Hade jag skrivit att det var negrernas fel att det blev skyfall i Angola, hade jag ju blivit jagad till världens ände av PK-feminist-hen-packet.

Det är ju lika lösryckt och samma sak.

Påtalar man det, har iaf jag fått som svar att det inte går att vara rasist mot den vite mannen eftersom det är vi som byggt en samhällelig struktur som förtycker minoriteter. Du kan bara vara rasist mot en minoritet enligt dem. Inte mot strukturen/patriarkatet/normen.

Det är ju dumheter såklart. Men det har väl alltid varit så att folk biter den hand som föder dem, för att de "känner" sig förtryckta och vill ha en större bit av kakan.
Citera
2018-07-20, 14:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur kommer det sig att det är "moraliskt korrekt" att skriva hattexter om vita, svenska män, medans det annars kallas rasism, fascism eller kvinnohat när det kommer till kritik av andra grupper? Hur utbrett är fenomenet att hata vita män i media?

Varför är det accepterat att skylla allt på vita män?

Det brinner i hela landet – och jag vet vems fel det är

Den här lilla episoden har gjort mig benägen att skylla alltihop – bränderna, kaoset, svälten, bajskorvarna som flyter i toaletten på grund av vattenransoneringen – på äldre vita män. Äldre vita män är den grupp i samhället vars livsstil allra mest bygger på en överkonsumtion av de tre B:na (Bostaden, Bilen, Biffen) och därmed ansvarar för de största koldioxidutsläppen. Klimatforskare jag känner berättar hur de ytterst få vetenskapsmän som fortfarande motarbetar konsensus, genomgående tillhör en utdöende art av äldre, vita män, för det mesta utan relevant kompetens i ämnet.

https://unv.is/expressen.se/kronikor...ems-fel-det-ar

https://www.expressen.se/kronikorer/...ms-fel-det-ar/

Den gamla och nya världen (Europa, Nordamerika och Oceanien) utgör ca 1/3 av jordens landyta (exklusive Sydpolen). Samma region svarar för ca 1/3 av alla CO2-utsläpp i världen. Västvärlden svarar för en lika stor andel som landytan beskriver. "Tredje världen", dvs Asien, Afrika inkl Mellanöstern och Sydamerika) släpper ut 2/3 av all CO2.
Än så länge ganska logiskt och rättvist, eller hur?
Men statistiken visas ALLTID per person. Bangladesh, en av världens fattigaste men också mest överbefolkade länder, släpper ut mer per km2 än Sverige gör, men dom är ju så fattiga så det måste dom få? Eller hur? Och dom tänker fortsätta föröka sig: De närmaste 30-50 åren tänker de öka sin befolkning med ca 50 miljoner nya utsläppare trots att landet bara är en tredjedel av Sveriges yta. Men självklart skall var och en av dem få släppa ut lika mycket!?

Indiens heliga kor pruttar ut lika mycket växthusgaser som Brasiliens (världens största köttproducent), men man får inte slakta Indiens kor, därför bara skada, ingen nytta. Men det måste dom ju få göra, eller hur? För det är ju deras tro, och det går före klimatarbetet!
Jordbrukets största utsläpp av växthusgaser kommer inte från kor eller något annat som vita män föredrar att äta. Nej, mer än hälften av alla växthusgaser från jordbruket kommer från risodlingarna. Men dom är ju så fattiga, så inte skall dom behöva äta potatis som vita män gör, dom måste ju få fortsätta förorena atmosfären!
Afrika, som ju inte släpper ut så mycket CO2, har huggit ner hälften av sin skog de senaste 50 åren. Och nu tänker man fyrfaldiga sin befolkning på bara 80 år. Afrika förväntas gå om Asien som världens folkrikaste kontinent. Men det måste dom ju få göra utan att vi protesterar. För dom är ju varken vita eller medelålders. (Genomsnittsåldern i Afrika är under 20 år).

Nej, det är dom vita männen som måste ta livet av sig så att alla andra skall kunna fortsätta smutsa ner. Men inte ens det hjälper; om alla vita skulle försvinna från jorden skulle fortfarande 2/3 av utsläppen finnas kvar, och med den enorma befolkningsexplosion som FN förtuspår skulle det finnas lika många människor på jorden igen efter bara 10 år.
Citera
2018-07-20, 14:53
  #4
Medlem
Tidigare var jag medlem på familjeliv men vart förföljd för mina åsikter. De avskydde mig så mkt att de började leta fel i texter där det uppenbarlkgen inte fanns en smack. Ägare och moderatorer skickade in varningar att även om jag inte skrivit något fel så så finns det en underton som är obehaglig.

Ett specifikt fall var där jag hade nämnt att jag var ute i en medelstor svensk stad och noterade att bland hela folkmyllret den dagen så fanns knappt en enda familjekonstellation där en svensk kvinna-svensk man-svenskt barn fanns.

En helt egen notering som vem som hellst kan backa upp eller dementera baserad på egna erfarenheter.

Det var droppen. Jag blev anklagad för att vara Nazist och högerextremist och kickades direkt från forumet.
Citera
2018-07-20, 14:59
  #5
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Varför är det accepterat att skylla allt på vita män?

Först och främst: Sluta läs Expressen och andra skitblaskor och klicka inte på deras artiklar. Om alla bara kunde sluta med det så skulle de dö sotdöden ännu snabbare än vad de gör idag.

Men till ämnet:

Det finns naturligtvis ett större mer internationellt pussel som andra skrivit om här ovanför, men jag presenterar här en av bitarna på det lokala planet:

Hatet mot vita män.

Orsaken är att våra värdelösa s.k "journalister" är gamla mobboffer från småstäder som flyttat in till "storstaden" för att "bli något stort" och på så sätt "ge igen" på sina gamla plågoandar. Men då de totalt saknar begåvning på alla plan och dessutom som salt i såret oftast är fula som stryk så kan de ju inte "hämnas" genom att bli kända skådespelare, författare eller popstjärnor.

Så vad återstår?

Jo, man blir "journalist". Maximal exponering med minsta möjliga begåvning.

Men bitterheten finns kvar. Den sitter djupt djupt djupt. Den enda lilla lilla förslösningen mot den ständigt gnagande bitterheten är att få skriva hattexter riktade till sina gamla plågoandar, dvs vita män.

Och eftersom detta gäller majoriteten av våra värdelösa s.k "journalister" så är det alltså "legit" att hata på det här viset.

Vår svenska så kallade "journalistkår" är förmodligen en av de sämsta i världen. Allt som blir sämre i det här landet applåderas av journalisterna.

Vad ska vi göra åt dessa värdelösa kryp?

Jo, det bästa är som sagt att aldrig läsa deras skitalster eller klicka på länkar till skittidningarna.
Citera
2018-07-20, 15:00
  #6
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Ja det är fan märkligt.
Hade jag skrivit att det var negrernas fel att det blev skyfall i Angola, hade jag ju blivit jagad till världens ände av PK-feminist-hen-packet.

Det är ju lika lösryckt och samma sak.

Påtalar man det, har iaf jag fått som svar att det inte går att vara rasist mot den vite mannen eftersom det är vi som byggt en samhällelig struktur som förtycker minoriteter. Du kan bara vara rasist mot en minoritet enligt dem. Inte mot strukturen/patriarkatet/normen.

Det är ju dumheter såklart. Men det har väl alltid varit så att folk biter den hand som föder dem, för att de "känner" sig förtryckta och vill ha en större bit av kakan.
Du hade dessutom blivit åtalad och sannolikt dömd.

De här hatarna verkar inte fundera över att de flesta äldre, vita män är gifta eller sambo med en kvinna. Har denna kvinna alltså inget som helst inflytande och ansvar över de "tre b:na"?
Citera
2018-07-20, 15:27
  #7
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du hade dessutom blivit åtalad och sannolikt dömd.

De här hatarna verkar inte fundera över att de flesta äldre, vita män är gifta eller sambo med en kvinna. Har denna kvinna alltså inget som helst inflytande och ansvar över de "tre b:na"?

Precis, det pratas det jävligt tyst om. Men de är väl förtryckta och vågar inte säga emot enligt feministerna.

Vi får skulden. Men det som retar dom mest tror jag, är att vi inte bryr oss.
Jag har aldrig vaknat upp på morgonen och känt mig ledsen, kränkt eller sårad för att ett gäng snaggade, halvfeta flator hatar mig och att äckliga journalister från södermalm tycker att jag är ett svin.
Jag bryr mig helt enkelt inte och detta retar gallfeber på dom.
Citera
2018-07-20, 15:28
  #8
Medlem
Alvids avatar
Jag fick också nys om den här artikeln och postade länken i en annan tråd! Att denna pajas till journalist skyller bla. bränderna som härjar på vita män och SD var väntat, var ju bara en tidsfråga innan den skulle komma.

Jag tror att det förhåller sig som Nordanvindarna skrev ovan angående våra journalister. Jag kan inte se något annan förklaring till att dom måste smutskasta den grupp som bär/har burit landet! Jag hoppas och tror på att det kommer en dag då detta biter dom hårt i röven!
Citera
2018-07-20, 17:30
  #9
Medlem
Gabriel2017s avatar
Medierna ägs och styrs av vita män, journalisterna är vita män, vita män konsumerar köper deras tidningar etc.
Vita män att skylla på ger uppmärksamhet, ger många klick, etc. Men speciellt trovärdigt är det inte.
Se bara på tidningsledarna, tidningarna som vurmar för mångkulturen, inga invandrare konsumerar deras medier, det gör vita män! Skulle man "förfölja" vita män för mycket, så skulle de förlora sina konsumenter, prenumeranter. TV är precis likadan, nyheterna och program på Svenska, konsumeras inte av "mångkulturen" de tittar på sina hemlands TV kanaler.
Citera
2018-07-20, 18:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Tidigare var jag medlem på familjeliv men vart förföljd för mina åsikter. De avskydde mig så mkt att de började leta fel i texter där det uppenbarlkgen inte fanns en smack. Ägare och moderatorer skickade in varningar att även om jag inte skrivit något fel så så finns det en underton som är obehaglig.

Ett specifikt fall var där jag hade nämnt att jag var ute i en medelstor svensk stad och noterade att bland hela folkmyllret den dagen så fanns knappt en enda familjekonstellation där en svensk kvinna-svensk man-svenskt barn fanns.

En helt egen notering som vem som hellst kan backa upp eller dementera baserad på egna erfarenheter.

Det var droppen. Jag blev anklagad för att vara Nazist och högerextremist och kickades direkt från forumet.

Haha, ja familjeliv är extremt PK och vänster. Tröttnade också när man blev varnad och avstängd ett dygn för att man tex länkade till officiell statistik som inte gav en positiv bild av invandring (tex brottstatistik). Att skriva att islam är kvinnoförtryckande eller att påpeka att muslimska länder inte fungerar lika bra som här, därav att muslimer flyttar hit och inte tvärtom, sågs inte heller med blida ögon av moderatorerna.

Tramsforum är vad det är.
Citera
2018-07-20, 20:58
  #11
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Orsaken är att våra värdelösa s.k "journalister" är gamla mobboffer från småstäder som flyttat in till "storstaden" för att "bli något stort" och på så sätt "ge igen" på sina gamla plågoandar.

Den analysen bådar mycket gott för nästa generations journalister.
Vi kommer få se många rasande glasögonbärande aspergerstjejer som lyckas få in hatet mot korkade arabiska män i allt från restaurangrecensioner till rapporter om plast i myrstackar.
__________________
Senast redigerad av karldusch 2018-07-20 kl. 21:03.
Citera
2018-07-20, 21:02
  #12
Medlem
Mosbulles avatar
Pinsamt. Journalisterna borde googla ordet kontraproduktiv

Varför stoppar ingen chef idiotin som dessa journalister haller sig med? Fortroendet minskar ju hela tiden for tidningarna, tv, radio osv...

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback