Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 11:31
  #1
Medlem
För att uppnå en kraftig viktnedgång slutade jag under en längre period (1-2 år kanske) helt och hållet med att äta vitt bröd. Jag drog även ned på annat som innehöll mycket vete. Åt fortfarande en del sådant med vete, t.ex. pasta, men mycket mindre än vad jag tidigare gjort.
Nu har det blivit så att så fort jag äter mycket av t.ex. vitt bröd så blir min avföring väldigt vit / blek, och den har en dålig konsistens som påminner om senap, alltså det är inte diarré eller flytande avföring, men den är inte hård heller. Och så är den jätteblek som lera.
Om jag sedan slutar äta vitt bröd i en period, och drar ned (men inte slutar helt) med pasta, så blir avföringen normal igen.
Jag tänkte först att jag blivit glutenintollerant, men de flesta symtomen stämmer inte in på mig. Diarré är ju det vanligaste tecknet på glutenintollerans och det är aldrig diarré för mig hur mycket gluten och vete jag än äter.
Eftersom jag inte har diarré, vad kan det vara? Varför händer det vid varje gång jag äter mycket vitt bröd? Jag har aldrig haft dessa problem innan jag tog uppehåll från vitt bröd under ett par år, åt jättemycket vitt bröd innan dess och aldrig problem med avföringen pga det.
Är det normalt med vitt bajs vid intag av mycket vetemjöl? Jag läste att vit avföring händer när kroppen inte producerar tillräckligt med galla (som normalt vis färgar bajset mörkbrunt), men varför skulle kroppen sluta producera tillräckligt galla varje gång jag äter massa mjöl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback