Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-21, 22:42
  #73
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
TS pekade på att mätningarna gjordes i rutor om 2,5x2,5km. Det är vad jag har utgått ifrån.

Citat:
För Nimbus 7: "The spatial resolution of the SMMR varies with wavelength and ranges from 30 to 150 km." Samtidigt som du stenhårt i inlägg efter inlägg talat om vilken idiot du tycker TS är brydde du dig aldrig om att kolla om hans siffra stämde, men det är jag som inget vet (Det är möjligt 2,5 km är korrekt för senare satelliter).

Detta har dock inget samband med det nonsens du klämde ur dig när du skrev:

Vadå inte "klara samma standaravvikelse över större område"? Det är ju samma detektor, varför skulle standardavvikelsen ändras när satelliten sveper över Arktis? Det är klart man kunde mäta hela arean, det var ju precis det sådana här polära satelliter var till för. du verkar åter inne på din sinnessjuka tes att man får bäst data om man bara har en pixels upplösning.

Snarare är det så att inget du sagt har någon som helst bäring på de verkliga mätningar som skett, men vi lär väl få sluta här, båda övertygade om att motparten är en idiot.

Om det är samma detektor med samma standardavvikelse som används när man mäter över ett större som litet område så har jag bevisat min ståndpunkt gällande centrala gränsvärdessatsen, oavsett hur du vänder och vrider på det.

Jag har hela tiden utgått från data som TS har presenterat. Alla mina resonemang har utgått från vad TS har sagt. Min kritik har varit riktad mot TS. Som sagt så för du just nu en förlorares kamp. Varför?
__________________
Senast redigerad av midvintermorker 2018-07-21 kl. 22:47.
Citera
2018-07-21, 23:09
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Om det är samma detektor med samma standardavvikelse som används när man mäter över ett större som litet område så har jag bevisat min ståndpunkt gällande centrala gränsvärdessatsen, oavsett hur du vänder och vrider på det.
Lär dig vad centrala gränsvärdessatsen är om du skall slänga ur dig begreppet som ett mantra! doina kommentarer fortsätter vara nonsens.
Citat:
Jag har hela tiden utgått från data som TS har presenterat. Alla mina resonemang har utgått från vad TS har sagt. Min kritik har varit riktad mot TS. Som sagt så för du just nu en förlorares kamp. Varför?
Jag diskuterar vad som gäller för Arktis is och hur man mäter denna, inte vad TS skrivit. Om du är för lat för att göra annat än att basera dig på vad TS skrivit samtidigt som du ser beskriver honom som idiot är det snarast du som är idioten. Ta reda på fakta först, och om du orkar det kan du återkomma när du vet vad du talar om. Godnatt!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback