Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 03:21
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Varför ger du 200% för alla andra men inte för dig själv (först och främst)? Är du moder Theresa? Vem ska ta hand om dig när du kraschar?

Edit:
Jag håller med dig om alkoholen - men, det är ett elände. Om man tror att man kan kontrollera det så är man illa ute, fråga vilken alkoholist som helst - det fungerar inte. Har du ingen du kan prata med?

Det är bara så jag fungerar, jag har alltid gjort det!
Tagit hand om folk som mått dåligt, gått i mellan om jag sett någon som blivit mobbad (både som kid i skolan och på arbetsplatser och rent allmänt) jag känner väldigt lätt andras känslor och mår någon dåligt så är jag där och styr upp det, gjorde det senast för 4 dagar sedan.
Jag har aldrig villjat ha någon i ryggen utan varit och är en one man army!

Jag har haft vänner i överflöd men valt mina närmaste väldigt noggrant, är en bra människokännare vill jag tro, samtidigt har jag varit blåögd i många fall.
Citera
2018-07-20, 03:23
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Det ska ju vi göra, fattar du väl!

Och du.. det finns inga alkoholister som inte är nyktra!

Jag ber aldrig någon om hjälp och jag är faktiskt inte alkoholist, i mina yngre år drack jag mycket men det gör väl dom flesta i den åldern, idag dricker jag folköl typ 2gr / månad.
Citera
2018-07-20, 03:26
  #15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFittan
Det är bara så jag fungerar, jag har alltid gjort det!
Tagit hand om folk som mått dåligt, gått i mellan om jag sett någon som blivit mobbad (både som kid i skolan och på arbetsplatser och rent allmänt) jag känner väldigt lätt andras känslor och mår någon dåligt så är jag där och styr upp det, gjorde det senast för 4 dagar sedan.
Jag har aldrig villjat ha någon i ryggen utan varit och är en one man army!

Jag har haft vänner i överflöd men valt mina närmaste väldigt noggrant, är en bra människokännare vill jag tro, samtidigt har jag varit blåögd i många fall.


Jag går också emellan - men du får ju inte ge upp dig själv? Jag har gärna en wing man, varför inte liksom, livet blir 50% lättare då ju? Någonstans i livet måste man fundera på livet i sig. Att ta hand om folk som mår dåligt, visst - men varför mår de dåligt? Många gånger om du efterforskar orsaken så beror det på dumhet - mot dumhet finns ingen bot. Var inte dum mot dig själv!
Citera
2018-07-20, 03:27
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Utan kunskap famlar du i mörker och det är därför du sitter här, i brist på just .... kunskap
Kolla ADHD på Youtube lär dig de negativa riskerna och positiva styrkorna med det.

Jag har faktiskt försökt och jag vet att jag besitter en hel del styrkor iom diagnosen som jag tror jag har, men det är lite annat bakomliggande skit från barndomen som ligger där och stör också tror jag.

Har svårt att be om hjälp, jag gjorde det iom denna tråd men det är väldigt ångestladdat för mig och är inte riktigt redo att dela med mig av något mer en vad jag redan sagt.
Kanske det rinner ur mig någon annan gång, det här lite av en terapi för mig tror jag att bara skriva av mig.

Tack för att ni lyssnar och försöker hjälpa mig!
Citera
2018-07-20, 03:34
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag går också emellan - men du får ju inte ge upp dig själv? Jag har gärna en wing man, varför inte liksom, livet blir 50% lättare då ju? Någonstans i livet måste man fundera på livet i sig. Att ta hand om folk som mår dåligt, visst - men varför mår de dåligt? Många gånger om du efterforskar orsaken så beror det på dumhet - mot dumhet finns ingen bot. Var inte dum mot dig själv!

Väldigt kloka ord!
Jag har kommit underfund med att jag redan som barn då jag blev bestraffad när jag inte var lika duktig som brorsan började med att straffa mig själv när jag tyckte att jag var dålig, ett
självskadebeteende, jag skar mig inte i armarna men tex.

Ex: Jag var sjuk och hemma från skolan då tyckte jag att jag var dålig som inte gick dit, då bestraffade jag mig själv igenom att inte äta och inte göra något roligt alls, bara ligga i sängen.


Det här är något jag först nu på senare år reflekterat över, men jag håller på likadant idag!
Citera
2018-07-20, 03:40
  #18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFittan
Väldigt kloka ord!
Jag har kommit underfund med att jag redan som barn då jag blev bestraffad när jag inte var lika duktig som brorsan började med att straffa mig själv när jag tyckte att jag var dålig, ett
självskadebeteende, jag skar mig inte i armarna men tex.

Ex: Jag var sjuk och hemma från skolan då tyckte jag att jag var dålig som inte gick dit, då bestraffade jag mig själv igenom att inte äta och inte göra något roligt alls, bara ligga i sängen.


Det här är något jag först nu på senare år reflekterat över, men jag håller på likadant idag!

Sluta med det!

Det är märkligt egentligen hur olika människor reagerar efter straff. En del tycker inte att de gjort något fel, även om det strider mot alla "normala" normer i samhället - då blir de kränkta. Andra tar sitt straff och ser saken som utagerad. Det viktigaste är nog att vara ärlig mot sig själv. Har jag gjort fel, blir påkommen, så erkänner jag och tar mitt straff - det blir enklast så. Gör man tvärtom så blir det ju jävligt komplicerat, både att upprätthålla lögnen och att rättfärdiga det man gjort, blir ju en dubbel whammy s.a.s. - hur fixar man det?
Citera
2018-07-20, 03:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFittan
Jag ber aldrig någon om hjälp och jag är faktiskt inte alkoholist, i mina yngre år drack jag mycket men det gör väl dom flesta i den åldern, idag dricker jag folköl typ 2gr / månad.

Inlägget var inte menat till dig utan till revodneb med lite glimten i ögat attityd!

Du ska nog ta fasta på tipset att leta upp meriterad läkare inom ADHD för jag avråder dig bestämt att gå till random psykolog som ska "bota" dig genom terapi om "trauma" i barndomen. Du ska INTE fastna i "gammalt" utan se "framåt"
Citera
2018-07-20, 03:43
  #20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Inlägget var inte menat till dig utan till revodneb med lite glimten i ögat attityd!

Du ska nog ta fasta på tipset att leta upp meriterad läkare inom ADHD för jag avråder dig bestämt att gå till random psykolog som ska "bota" dig genom terapi om "trauma" i barndomen. Du ska INTE fastna i "gammalt" utan se "framåt"

Jo jag super en hel del, av och till, så alkoholist är nog inte helt fel epitet, mer eller mindre.
Citera
2018-07-21, 14:18
  #21
Medlem
Man blir deprimerad av ssri och antihistaminer. Du kan utan tvekan få symptom på adhd med dessa mediciner. ADHD som diagnos existerar högst troligt inte utan beror på psykiatriska mediciner, näringsbrister, sömnstörningar eller andra underliggande fysiologiska sjukdomar och tillstånd.
Citera
2018-07-21, 14:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFittan
Det har snurrat i skallen länge nu jävligt länge och jag behöver råda bot på det på något sätt.

Jag har alltid gett 200% i alla lägen på jobb på fritid familj för vänner ytligt bekanta osv jag har alltid gett allt, men aldrig tagit hand om mig själv.

Och där har vi nog fastställt ditt problem. Att "ge 200% i alla lägen", allvarligt, vem tror du skulle orka med det i längden?

Du behöver inte nya mediciner; du behöver förändra din livsstil. Minska på arbetet (jo, jag vet, man måste ju ha pengar; men kanske du kan klara dig med mindre än heltidsjobb?); ta inte på dig en massa extrajobb, uppdrag eller "väntjänster" som du egentligen inte orkar med; fyll inte heller den fritid du har med aktiviteter som tenderar att övergå till något som närmast liknar arbete!

Det är lätt att säga, förstås, men kan vara svårare att genomföra. Lycka till!
Citera
2018-08-16, 06:10
  #23
Medlem
Vedträs avatar
Det Finns så dj*väl mkt att ha ångest nuförtiden. Personligen har jag en halvlång lista med skit jag måste förhålla mig till. Jag har bara accepterat att det är så och det gör det enklare. Varje gång det dyker upp i huvudet tänker jag mest "-Du gör ditt bästa med dina förutsättningar". Hjälper.
Citera
2018-08-17, 11:58
  #24
Medlem
Jag har aldrig provat knark men respektabla källor & forskning har kommit fram till att låga doser LSD knark är det enda som biter på sådana som varit depressiva i flera decennier.

Marijuana hash knark blir lagligt på fler & fler ställen i världen, jättebra men jag är född sjuk så har inte råd med biljett dit plus att byta land är för krångligt plus ja man måste ha livslust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback