Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-20, 07:45
  #13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nej, återfall efter tio års nykterhet är sällsynt. Och även om det händer efter så lång tid brukar det oftast röra sig om en ett enstaka snedsteg. Att vara tillsammans med en nykter heroinist är inte konstigare än att vara tillsammans med en nykter alkoholist. Eller kanske ännu mindre konstigt, eftersom det kan vara problematiskt att ta ett glas vin fram en alkoholist. Vad jag förstår lär ni inte direkt hamna i sällskap som titt som tätt petar i sig heroin framför henne på fester.

Det är förståligt att du känner dig chockad av hennes tidigare missbruk. Men om din oro bottnar i att hon kanske trillar dit igen så är det väldigt osannolikt. Problemet för aktiva missbrukare är att de inte känner till någon annan vardag än sin egen. Som nykter heroinist värdesätter man däremot sitt liv och nyktra vardag på ett sätt som andra inte gör. Det finns ingen anledning alls att oroa sig för hennes missbruk efter så lång tid.

Hur du rent mentalt väljer att hantera det karga avslöjandet om hennes missbruk är en annan sak. Men rent medicinskt behöver du inte oroa dig om hon varit nykter i tio år.

Håller med dig.

Jag är själv inte världens lyckligaste exempel då jag har en massa andra problem, men jag har i alla fall tagit heroin en relativt lång period av mitt liv och aldrig tagit återfall på opiater efter det att jag tände av för ett ganska stort antal år sedan. Andra droger har hänt vid några enstaka tillfällen, och jag har narkotikaklassad medicin utskrivet av läkare för add, men aldrig opioder igen, förutom vid en operation för fyra år sedan. Kände inte ens något positivt av det längre.

Jag är väldigt tacksam att jag kommit ur det. Jag tror det finns fler som jag.
Citera
2018-07-20, 08:14
  #14
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Du kan ju inte bli arg för att hon inte berättat allt tidigare. Ni har umgåtts i ett halvår, klart att hon inte vill berätta allt som hänt direkt, det handlar ju om henne, inte om dig. Sånt är jobbigt att prata om det kommer med tiden.
Huvudsaken är att hon ör en bra människa idag och har lärt sig av sina misstag. Hennes förflutna avgör inte vem hon ör som person idag. Ni trivs ju tillsammans då låter det dumt att bara dra. Men om hon börjar hålla på med droger igen borde du såklart lämna henne, annars drar hon med sig dig ner till botten.
Hoppas mitt svar hjälpte.
Citera
2018-07-20, 08:28
  #15
Medlem
DaChiefs avatar
Vilken historia. Ofta vill man hjälpa människor, jag förstår att du vill hennes bästa. Det verkar ju som att hon skulle ha levt ett ganska normalt liv om det inte vore för det som hände under tonåren.

Men jag antar att du vill göra en bedömning om framtiden. Och om du engagerar dig i henne så kommer du antagligen ha fullt upp med hennes problem.
Jag själv skulle tänka, är det här en kvinna som jag kan tänka mig som moder till mina barn? Och jag själv skulle inte göra det med henne, för folk med grava problem kommer antagligen att ha dem livet ut.

Ett stort varningstecken är heroingrejjen. Folk som skjutit heroin går det sällan bra för senare i livet.
Kronisk depression är också något som får varningsklockorna att ringa. Det kommer att bli jobbigt för dig. Om du ska skaffa barn gör det med en kvinna som har så lite issues som möjligt, för att underlätta för er alla i familjen.


Hon kan ju vara din flickvänn utan att ni förlovar er, skaffar barn, gifter er under flera år. Då har du sedan tillräckligt med info för framtiden.

Du skulle kunna prata med hennes fd man på en fika för att få mer info. Jag hade antagligen gjort det.
Citera
2018-07-20, 08:35
  #16
Medlem
Skattebrotts avatar
FÖRE DETTA pundare? Visst, om det nu är så väl att hon HAR slutat och hållt upp i så många år.
Men hur vet du att det är sant?
"Hon skulle aldrig ljuga för sin partner" är ett påstående som gäller VANLIGA människor. Men i pundares liv är tyvärr knarket ett större incitament än moral. Så även om hon är en jättefin person på vanliga sätt, vilket jag absolut tror, så kan knarket få henne att ljuga om det på något sätt innebär att hon skyddar sin egen narkomani.

Jag har själv varit med om en snarlik händelse. Träffade världens snyggaste 18-åring och jag hade först ingen aning om att hon hade drogproblem. Det första skumma var att hon under vår första dejt frågade "använder du droger" eller något liknande. Svarade nej förstås. Sedan berättade hon att hon satt på behandlingshem, fast för ätstörningar. Nästa avslöjande var att hon en gång i tiden träffat en man som lurat/tvingat i henne amfetamin. Fortfarande inte mer än så. Efter något år ungefär avslöjade hon att hon tog återfall. Förhållandet slutade inte förrän cirka 5 år senare. Vid denna tid la jag ner nästan hela min vakna tid på att försöka hjälpa henne hålla sig borta från drogerna, vilket hon sade sig vilja och det tror jag stämmer, även om hon vägrade bli tvångsinlagd (det fanns tydligen en lucka i lagen som gjorde att om man säger sig vilja ha frivillig vård, då kan man inte bli tvångsinlagd, och från den frivilliga vården kan man skriva ut sig själv närsomhelst när man får drogsug). Vid ett par tillfällen skar hon sig i handlederna så jag fick köra henne till akuten för att stoppa blödningen. Trots att jag älskade henne var jag tvungen att avbryta relationen för inget blir bättre av att jag också blir "medberoende" som följd av hennes problematik. Hade jag bott mer ensligt hade jag bara kunnat låsa in henne när hon kände drogsug, men jag bodde då i lägenhet och man kan ju inte ha en inlåst människa som skriker och väcker uppmärksamhet från grannarna hela nätterna. Munkavle hjälpte heller inte för att få tyst på skrikandet. Hade kontakt med hennes föräldrar, vänner och kontaktpersonen på socialtjänsten, och hon hade till och med polisanmält sin langare, men inget hjälpte. Tvingade henne lämna urinprov också, men eftersom hon var skicklig på att manipulera dem så beställde jag hårtestsystem från USA.

Gjorde slut för cirka 8 år sen och det var skönt (men förstås jobbigt) att bli av med hennes problem även om det innebar att jag var tvungen att göra mig av med henne också.

Jag har henne faktiskt på Facebook nuförtiden men vi pratar väldigt sällan. Det senaste jag hört är att hon har börjat med heroin, sen har hon "slutat" knarka som vanligt men det vet man ju inte hur länge det varar.

Kommer aldrig göra om misstaget att ha en flickvän som knarkar och rekommenderar ingen annan det heller, iallafall inte i Sverige där det inte finns fungerande slutenvård. Man blir INTE frisk från tung narkomani, iallafall inte i Sverige. Att leva i drogträsket är ett nästan kontant lidande som såklart är värre än döden, så när en narkoman dör så tänk på att det är något bra, inte bara för omgivningen utan även för narkomanen själv.

Om du överväger att behålla din flickvän så se FÖR FASIKEN till att ta narkotikaprov på henne när hon minst anar. VARJE form av ursäkt när det gäller drogtesterna såsom "nä jag vill inte att du ska se när jag pissar" eller annat jidder bör du ta som ett manipulationsförsök och skäl att dumpa tjejen och bryta kontakten för evigt. De kan ha med sig andras piss i kondomer insydda i troslinningen och allt möjligt, inget förvånar när det gäller vad en narkoman gör för att skydda sin narkomani. En hård stonewall policy är aldrig viktigare än när det gäller hantering av människor som styrs av mani.
Citera
2018-07-20, 13:54
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Tjenare, länge sedan man var här på FB. Men jag är här av en anledning. Lång text incoming, ska försöka hålla mig så sammanhängande och kronologisk som möjligt, uppskattar er som orkar läsa hela och vill prata med mig.

Jag kanske överreagerar, jag vet inte. Jag tror inte det. Jag är själv uppvuxen i en väldigt skyddad miljö, övre medelklass/ett rikt villaområde, många nära vänner och grannar som lekte/umgicks varje dag sedans barnsben, började inte dricka förens jag var 16, det enda jag "visste" om knark när jag växte upp var att det är totalt livsfarligt, förstör liv, förstör familjer och förstör all framtid, tills dess att jag träffade några gymnasievänner som rökte gräs. Rökte själv gräs till och från under några år mellan 20-22 år. I övrigt är jag väldigt novis vad gäller droger, tycker väl folk får hålla på som dom vill, deras liv, folk gör som dom vill. Men inget jag själv håller på med eller har intresse av.

Jag och min flickvän är båda två mellan 25-30. Vi träffades för ungefär 6 månader sedan, blev snabbt kära och har sedan dess träffats så ofta vi kan. Ett mindre avstånd mellan oss, men inga problem att pendla, tar under en timme med bil. Hur som haver, hon har sedan väldigt tidigt i våran relation varit öppen med att hon hade en väldigt trasslig uppväxt, då ärlighet är extremt viktigt för mig. Hon var även när vi träffades juridiskt gift, men separerad från sin man sedan över ett år tillbaka då han var otrogen, men hade inte skiljt sig än.

Hon berättade att hon lider av kronisk depression, men det blivit mycket bättre på senare år. Jag har själv bara sett henne må dåligt en gång under vår relation, annars är hon alltid skrattig, glad och ger ett allmänt lyckligt intryck från morgon till kväll när jag är med henne. Vilket hon såklart säger att beror på att det är jag gör henne lycklig. Men jag antar att man är rätt bra på att dölja att man mår dåligt efter så många år?

Fram tills hon var 11-12 var allt frid och fröjd i hennes liv, lycklig barndom med syskon och föräldrar, men där efter gick det utför. Försämrad relation till sin familj (speciellt pappan), hamna i dåligt äldre umgänge, började supa mycket och ofta samt röka gräs som 13åring-ish, prova lite andra droger, som värst berättade hon att hon provade kokain en enda gång gång, och sen aldrig mer för att hon mådde så dåligt efteråt att hon inte vågade prova igen. Hon har även berättat att hon som 13åring gjorde två självmordsförsök, vilket jag förmodar var en del av startskottet till all skit. Allt detta är saker hon sagt att hon lämnat bakom sig, ett tidigare liv som hon tagit sig ut ur och det tror jag på. Hon vill inte prata om den här perioden i större detalj, då det var en tid i hennes liv hon vill glömma och lämna bakom sig, vilket jag förstår. Men det är jävligt svårt att inte veta vad för skit hon gått igenom, speciellt när jag pratar i telefon med henne när hon mår dåligt. Jag förstår ju att det är intryck från den tiden som påverkar, men finns inte mycket jag kan säga om saken då jag inte vet vad som gjort intryck på henne.

Sprit, gräs och koks en gång är väl inte superovanligt att man provat på någon gång i sitt liv, även om väldigt, väldigt tidigt för henne.

Men så berättade hon för mig här om dagen när vi åt middag att det varit värre än så. Mellan 14-17 år var hon nere i heroin. Visste inte hur jag skulle reagera, heroin är något jag aldrig ens hört talats om att någon jag känner provat, än mindre sköt det som 14åring och 3 år framåt. Hur får en 14åring ens tag på heroin? (jag har ju mina uppenbara misstankar såklart, inget här i livet kommer gratis... Jag är inte dum).

Kände mig oerhört sviken då hon tidigare ljugit för mig om att det tyngsta hon provat var "kokain en gång", vilket jag självklart tog upp med henne. Samtidigt som jag på något vis förstår att man inte vill flagga man att man skjutit heroin i sin ungdom för någon man nyligen börjat datea. Och å andra sidan öppnar hon upp sig mer och mer för mig. Känner mig så jävla förvirrad.

Älskar verkligen den här tjejen, och när jag är med henne är jag lyckligare än jag någonsin varit tidigare i mitt liv, hon säger detsamma. Hon säger hon inte förstått vad kärlek verkligen varit innan hon träffade mig, vilket inkluderar mannen hon varit gift med. Vilket jag såklart tycker låter så jävla konstigt, man gifter sig väl inte med någon man inte älskar, samtidigt förmodar jag att den relationen, som startade något år efter hon "städat upp sitt liv" kanske verkade fantastisk relativt sett vad hon var van vid, men egentligen inte var speciellt bra. Jag vet inte... Men när jag är ifrån henne kan jag inte sluta tänka på hennes historik och hennes "issues".

Mitt hjärta säger stanna kvar, hjärnan säger att det antagligen är en dum idé.
Vad händer när "nykärheten" går över, liksom... kommer jag sluta göra henne lycklig då? Är det bara nykärhet hon känner och ångesten kommer bara öka och öka igen med tiden? Kommer allt gå åt helvete och vi båda bli miserabla?


Några saker jag kan tillägga som jag inte tagit upp i texten:


Vet inte riktigt vad jag vill få ut av den här tråden och jag misstänker redan att dom flesta svaren kommer vara i stil med "fly medans du kan", men ja. Behövde skriva av mig lite, kom gärna med era åsikter och följdfrågor så svarar jag så gott jag kan. Känner mig rätt vilsen just nu.

Tack på förhand.
Fyfan. Den där texten får du ta i kortform om du vill att man ska läsa.
Tänker därför bara utgå från rubriken o jag kommer inte skriva standardsvaret, dumpa.

Vad hon har i sitt bagage är upp till dig att avgöra om du kan leva med eller inte. Detta bör du först o främst ta reda på så det inte kommer om ett år.

Så, till hennes sjukdom.
Det värsta med denna sjukdom är kickarna. Det resulterar ofta i att man blir shopoholic. Jag betalar fortfarande av min exfrus köpmani som havererade hela vår ekonomi. I mitten av lönen var pengarna slut. Men vi hade massor av saker hon tyckte var bra att ha.
El o mat hade prio två.
Men jag har en bekant i samma situation. Hon får fickpengar medan hennes make håller i ekonomin. Detta funkar.
Nästa sak att tänka på är att hon kommer få ups and downs.
Dessa kan du inte göra ett skit åt utan du kan redan nu förbereda dig på att komma hem från jobbet o upptäcka att hon inte ens gått upp ur sängen den dagen.

Kort o gott.
En person med denna diagnos kommer älska sin partner om man får till förhållandet utifrån sjukdomen. Gör bara du rätt så kommer ni få ett bra förhållande. Men i ert fall kommer det ställa högre krav än med en frisk person.
Fördelen är att de bra dagarna motverkar de dåliga.
Citera
2018-07-20, 14:36
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
FÖRE DETTA pundare? Visst, om det nu är så väl att hon HAR slutat och hållt upp i så många år.
Men hur vet du att det är sant?
"Hon skulle aldrig ljuga för sin partner" är ett påstående som gäller VANLIGA människor. Men i pundares liv är tyvärr knarket ett större incitament än moral. Så även om hon är en jättefin person på vanliga sätt, vilket jag absolut tror, så kan knarket få henne att ljuga om det på något sätt innebär att hon skyddar sin egen narkomani.

Jag har själv varit med om en snarlik händelse. Träffade världens snyggaste 18-åring och jag hade först ingen aning om att hon hade drogproblem. Det första skumma var att hon under vår första dejt frågade "använder du droger" eller något liknande. Svarade nej förstås. Sedan berättade hon att hon satt på behandlingshem, fast för ätstörningar. Nästa avslöjande var att hon en gång i tiden träffat en man som lurat/tvingat i henne amfetamin. Fortfarande inte mer än så. Efter något år ungefär avslöjade hon att hon tog återfall. Förhållandet slutade inte förrän cirka 5 år senare. Vid denna tid la jag ner nästan hela min vakna tid på att försöka hjälpa henne hålla sig borta från drogerna, vilket hon sade sig vilja och det tror jag stämmer, även om hon vägrade bli tvångsinlagd (det fanns tydligen en lucka i lagen som gjorde att om man säger sig vilja ha frivillig vård, då kan man inte bli tvångsinlagd, och från den frivilliga vården kan man skriva ut sig själv närsomhelst när man får drogsug). Vid ett par tillfällen skar hon sig i handlederna så jag fick köra henne till akuten för att stoppa blödningen. Trots att jag älskade henne var jag tvungen att avbryta relationen för inget blir bättre av att jag också blir "medberoende" som följd av hennes problematik. Hade jag bott mer ensligt hade jag bara kunnat låsa in henne när hon kände drogsug, men jag bodde då i lägenhet och man kan ju inte ha en inlåst människa som skriker och väcker uppmärksamhet från grannarna hela nätterna. Munkavle hjälpte heller inte för att få tyst på skrikandet. Hade kontakt med hennes föräldrar, vänner och kontaktpersonen på socialtjänsten, och hon hade till och med polisanmält sin langare, men inget hjälpte. Tvingade henne lämna urinprov också, men eftersom hon var skicklig på att manipulera dem så beställde jag hårtestsystem från USA.

Gjorde slut för cirka 8 år sen och det var skönt (men förstås jobbigt) att bli av med hennes problem även om det innebar att jag var tvungen att göra mig av med henne också.

Jag har henne faktiskt på Facebook nuförtiden men vi pratar väldigt sällan. Det senaste jag hört är att hon har börjat med heroin, sen har hon "slutat" knarka som vanligt men det vet man ju inte hur länge det varar.

Kommer aldrig göra om misstaget att ha en flickvän som knarkar och rekommenderar ingen annan det heller, iallafall inte i Sverige där det inte finns fungerande slutenvård. Man blir INTE frisk från tung narkomani, iallafall inte i Sverige. Att leva i drogträsket är ett nästan kontant lidande som såklart är värre än döden, så när en narkoman dör så tänk på att det är något bra, inte bara för omgivningen utan även för narkomanen själv.

Om du överväger att behålla din flickvän så se FÖR FASIKEN till att ta narkotikaprov på henne när hon minst anar. VARJE form av ursäkt när det gäller drogtesterna såsom "nä jag vill inte att du ska se när jag pissar" eller annat jidder bör du ta som ett manipulationsförsök och skäl att dumpa tjejen och bryta kontakten för evigt. De kan ha med sig andras piss i kondomer insydda i troslinningen och allt möjligt, inget förvånar när det gäller vad en narkoman gör för att skydda sin narkomani. En hård stonewall policy är aldrig viktigare än när det gäller hantering av människor som styrs av mani.

En gång narkoman alltid narkoman om man vägrar släppa umgänget eller inte vill söka hjälp, tyvärr är det ju så.
Må väl.
Citera
2018-07-20, 15:34
  #19
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
FÖRE DETTA pundare? Visst, om det nu är så väl att hon HAR slutat och hållt upp i så många år.
Men hur vet du att det är sant?
"Hon skulle aldrig ljuga för sin partner" är ett påstående som gäller VANLIGA människor. Men i pundares liv är tyvärr knarket ett större incitament än moral. Så även om hon är en jättefin person på vanliga sätt, vilket jag absolut tror, så kan knarket få henne att ljuga om det på något sätt innebär att hon skyddar sin egen narkomani.

Jag har själv varit med om en snarlik händelse. Träffade världens snyggaste 18-åring och jag hade först ingen aning om att hon hade drogproblem. Det första skumma var att hon under vår första dejt frågade "använder du droger" eller något liknande. Svarade nej förstås. Sedan berättade hon att hon satt på behandlingshem, fast för ätstörningar. Nästa avslöjande var att hon en gång i tiden träffat en man som lurat/tvingat i henne amfetamin. Fortfarande inte mer än så. Efter något år ungefär avslöjade hon att hon tog återfall. Förhållandet slutade inte förrän cirka 5 år senare. Vid denna tid la jag ner nästan hela min vakna tid på att försöka hjälpa henne hålla sig borta från drogerna, vilket hon sade sig vilja och det tror jag stämmer, även om hon vägrade bli tvångsinlagd (det fanns tydligen en lucka i lagen som gjorde att om man säger sig vilja ha frivillig vård, då kan man inte bli tvångsinlagd, och från den frivilliga vården kan man skriva ut sig själv närsomhelst när man får drogsug). Vid ett par tillfällen skar hon sig i handlederna så jag fick köra henne till akuten för att stoppa blödningen. Trots att jag älskade henne var jag tvungen att avbryta relationen för inget blir bättre av att jag också blir "medberoende" som följd av hennes problematik. Hade jag bott mer ensligt hade jag bara kunnat låsa in henne när hon kände drogsug, men jag bodde då i lägenhet och man kan ju inte ha en inlåst människa som skriker och väcker uppmärksamhet från grannarna hela nätterna. Munkavle hjälpte heller inte för att få tyst på skrikandet. Hade kontakt med hennes föräldrar, vänner och kontaktpersonen på socialtjänsten, och hon hade till och med polisanmält sin langare, men inget hjälpte. Tvingade henne lämna urinprov också, men eftersom hon var skicklig på att manipulera dem så beställde jag hårtestsystem från USA.

Gjorde slut för cirka 8 år sen och det var skönt (men förstås jobbigt) att bli av med hennes problem även om det innebar att jag var tvungen att göra mig av med henne också.

Jag har henne faktiskt på Facebook nuförtiden men vi pratar väldigt sällan. Det senaste jag hört är att hon har börjat med heroin, sen har hon "slutat" knarka som vanligt men det vet man ju inte hur länge det varar.

Kommer aldrig göra om misstaget att ha en flickvän som knarkar och rekommenderar ingen annan det heller, iallafall inte i Sverige där det inte finns fungerande slutenvård. Man blir INTE frisk från tung narkomani, iallafall inte i Sverige. Att leva i drogträsket är ett nästan kontant lidande som såklart är värre än döden, så när en narkoman dör så tänk på att det är något bra, inte bara för omgivningen utan även för narkomanen själv.

Om du överväger att behålla din flickvän så se FÖR FASIKEN till att ta narkotikaprov på henne när hon minst anar. VARJE form av ursäkt när det gäller drogtesterna såsom "nä jag vill inte att du ska se när jag pissar" eller annat jidder bör du ta som ett manipulationsförsök och skäl att dumpa tjejen och bryta kontakten för evigt. De kan ha med sig andras piss i kondomer insydda i troslinningen och allt möjligt, inget förvånar när det gäller vad en narkoman gör för att skydda sin narkomani. En hård stonewall policy är aldrig viktigare än när det gäller hantering av människor som styrs av mani.

Han hade märkt om ho börjat knarka igen. Hon har sjukt mycket pengar som hon sparar, hon jobbar osv. Sen så blir man jävligt ful när man pundar så han hade märkt de garanterat.
Citera
2018-07-23, 20:09
  #20
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Han hade märkt om ho börjat knarka igen. Hon har sjukt mycket pengar som hon sparar, hon jobbar osv. Sen så blir man jävligt ful när man pundar så han hade märkt de garanterat.

Nej man blir inte ful för att man tar sig en sil. Mitt exs utseende var oförändrat under de år hon knarkade. Till och med tänderna satt kvar. Och ofta var pupillerna oförändrade, konstigt nog. Har man inte sovit på flera dygn kan man förstås se trött ut, men det är ju isåfall en följd av sömnbristen och inte av knarket som sådant.

Att nån har pengar är heller inget bevis på att den inte knarkar. Tjejer som knarkar prostituerar sig ofta vilket gör att de kan komma tillbaks med mer pengar än vad de hade från början. Och många som knarkar säljer själv skiten till andra och kan tjäna pengar pga det.
Citera
2018-07-24, 10:29
  #21
Medlem
Relationen är dömd att misslyckas. Det jag tänker på är att ts hela tiden påpekar att han gör henne lycklig. Har hon anlag för depression kan ts inte göra henne lycklig. I så fall handlar det inte om depression utan om allmän nedstämdhet vilket är en djäkla skillnad. Gjorde det misstaget när jag var yngre och trodde att jag genom kärlek och omtanke kunde bota hennes depression. Slutade med att jag själv hamnade i en liknande situation eftersom all min energi gick åt att fokusera på hennes lycka.
Depression kan inte botas genom omtanke och kärlek.
Citera
2018-07-24, 10:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Relationen är dömd att misslyckas. Det jag tänker på är att ts hela tiden påpekar att han gör henne lycklig. Har hon anlag för depression kan ts inte göra henne lycklig. I så fall handlar det inte om depression utan om allmän nedstämdhet vilket är en djäkla skillnad. Gjorde det misstaget när jag var yngre och trodde att jag genom kärlek och omtanke kunde bota hennes depression. Slutade med att jag själv hamnade i en liknande situation eftersom all min energi gick åt att fokusera på hennes lycka.
Depression kan inte botas genom omtanke och kärlek.

Depression kan bli mycket bättre genom omtanke och kärlek. Men inte genom att partnern viker ner sig totalt. En partner som är trygg och stabil i sig själv står med båda fötterna på jorden men ändå älskar en och ställer upp utan att släppa fotfästet kan göra mycket gott.
Citera
2018-07-24, 13:30
  #23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Två saker reagerar jag på:

Hon sköter sitt jobb bra och tar hand om sina hundar. Jag har alltid undrat hur människor med vanliga jobb kan ha hund, åtminstone ensamstående. Ok, om man har familj där alla har lite olika tider de kan vara hemma (t.ex. barn som kan gå hem på lunchen) och rasta jyckarna. Annars är det ju mest wt, sjukskrivna och socialfall som brukar ha hund. Det finns ju iofs hunddagis men det är oftast svindyrt.

Hennes familj känner inte till att hon knarkade som 14-17-åring, skriver du. Det tyder på att hon antingen lämnades vind för våg, var fosterhemsplacerad eller att hon i själva verket inte knarkade särskilt hårt ändå. Hon lär knappast ha kunnat skjuta heroin dagligen i tre år utan att föräldrarna märkt något.
Dessutom verkar det konstigt om hon vanemässigt använt heroin i tre år och sedan bara slutat rakt av utan problem. Av de jag känner som gått på heroin är det ingen som helt lyckats bli av med opiatbruket, de som straightat till sig har i regel kommit in på metadonprogram.

Alltså, jag tänker mig att hon antingen ljuger om sitt grova missbruk eller om sin numera rena tillvaro.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback