Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 23:21
  #13
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Stadsnät är fiber vad jag vet. Igen, hör med dom.
Fan asså.

Och nu verkar det som att router inte ingår i beställningen av bredband så då får jag inget wifi i huset.

Helvete. Hittar inga prisvärda leverantörer alls!

Aja ska ringa de imorgon.

Kan du rekommendera någon bra utan fiber och som är prisvärda? Bredband2 tar till och med 40 kronor för pappersfaktura vafan!
Citera
2018-07-19, 23:28
  #14
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Jag har ju annars routern från comhem som jag antar att jag får behålla. Kan den användas till bredband2?
Citera
2018-07-19, 23:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Jag har ju annars routern från comhem som jag antar att jag får behålla. Kan den användas till bredband2?

Om det inte är en LAN-router så kommer du enbart kunna använda den om du har tjänster via ComHems fiberkoax.

Är väl inte så dyrt att köra en egen router för typ 800kr om du nu inte får med det när du beställer bredband?

EDIT: insåg precis att du inte hade internet via ett lan-nät, kan bli besvärligt att köpa en router som funkar till bredband2 då om inte de själva säljer utrustningen.
Citera
2018-07-19, 23:41
  #16
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Men vafan alla leverantörer verkar bara sälja fiber.

Hur drar jag fiber till mitt radhus? Måste jag kontakta stadsnätet? Kostar det typ 20.000 kronor?
Citera
2018-07-19, 23:47
  #17
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Är så jävla less på det här jävla horskitet. Vad fan måste hela världen börja med fiber för som kostar skjortan???

Ska det vara så jävla svårt att hitta en leverantör som kan erbjuda bredband via kabel-tv till bra hastighet precis som com hem fast lite billigare?
Citera
2018-07-20, 01:19
  #18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Så länge du inte ska ladda *upp* en herrans massa grejer till Internet, så kommer 250/100 räcka mer än väl.
100Mbit räcker bra långt även för uppladdning, en dvd-film tar typ 5 minuter.
Citera
2018-07-20, 04:34
  #19
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Jag har ju annars routern från comhem som jag antar att jag får behålla. Kan den användas till bredband2?

För din kännedom så står det i Comhems regler att modem är utlånade och skall återlämnas vid avtalets slut.

Comhem har gått med i stadsnätet efter 15 års monopol i hyreshuset jag bor.
Den info jag läst antyder att de övriga företagen har getts möjlighet att koppla in sig själva på Comhems utrustning och koaxialkontakten.
Då jag personligen upplevt Comhems bredband som superstabilt så väljer jag att fortsätta med det. Risken finns ju att en ny leverantör inte kommer att var lika stabil.
Citera
2018-07-20, 13:15
  #20
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
För din kännedom så står det i Comhems regler att modem är utlånade och skall återlämnas vid avtalets slut.

Comhem har gått med i stadsnätet efter 15 års monopol i hyreshuset jag bor.
Den info jag läst antyder att de övriga företagen har getts möjlighet att koppla in sig själva på Comhems utrustning och koaxialkontakten.
Då jag personligen upplevt Comhems bredband som superstabilt så väljer jag att fortsätta med det. Risken finns ju att en ny leverantör inte kommer att var lika stabil.
Verkar som att det inte finns något alternativ men att fortsätta med comhem.

Kan jag ångra min uppsägning? Uppsägningstiden tar slut om några dagar.
Citera
2018-07-20, 17:55
  #21
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Verkar som att det inte finns något alternativ men att fortsätta med comhem.
Kan jag ångra min uppsägning? Uppsägningstiden tar slut om några dagar.

Visst. Comhem älskar ju att sälja. När jag sa upp min kabeltv hade jag fullt sjå med att tacka nej till femtielva olika förslag till tjänster han ville erbjuda mig istället. Så det är bara att slå en signal så får du erbjudande om nytt avtal på direkten.
Citera
2018-07-20, 19:11
  #22
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Visst. Comhem älskar ju att sälja. När jag sa upp min kabeltv hade jag fullt sjå med att tacka nej till femtielva olika förslag till tjänster han ville erbjuda mig istället. Så det är bara att slå en signal så får du erbjudande om nytt avtal på direkten.
Ok. Jag är faktiskt nöjd med comhem. Funkar felfritt.
Citera
2018-08-28, 00:39
  #23
Medlem
Gurran933s avatar
Wait a minute.. Du menar alltså att du har 300mbit men du har inte fiber?
Går inte riktigt ihop!
Hoppas att allting löste sig dock!
Citera
2018-10-14, 00:00
  #24
Medlem
manfred85s avatar
Alltså fiber i sig är mycket snabbare än all annan datorkommunikation då det överförs med ljusets hastighet.

Du kommer klara dig med 250/100 gott och väl så att det räcker och blir över om du endast ska ha det själv i bostaden.

Skulle satsat på 250/250 mbit/s om flera skulle använda wifi samtidigt vilket inte verkar vara aktuellt för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback