Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 07:32
  #181
Medlem
Cheeswisss avatar
Dra upp byxorna och säg att " jag med glädje vill försvara mitt land" .. Och ärligt talat tror jag du kommer få en upplevelse blandat med många ny kompisar.. Lumpenhistorier är jobbigt för alla andra utom dig själv
Citera
2018-07-25, 08:42
  #182
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Jag har en historia, jag har förfäder och jag har en stor kärlek till mitt land.

"Man har en historia", nu låter du som Arnstad när han försöker brunstämpla SD. Nej, man är inte sin historia. Den man är, är den man är idag.

Citat:
Jag är inte en ekonomisk opportunist,

Hela ordet "opportunist" är väldigt sossigt. Alla människor måste förhålla sig de omständigheter som dikteras av verkligheten, snarare än att vara en flummig idealist som tror att skäggbarn ska gå att integrera. Realism ja, idealism nej!

Citat:
Sedan måste jag invända kraftigt mot att jag skulle tjäna regeringen, Steffe och hans gäng med kliniskt efterblivna cirkusapor kan dra ditt pepparn växer. Jag känner noll lojalitet mot de landsförrädarna
Det är mitt land som jag älskar och tjänar.

Vad idag är skillnaden mellan staten och landet (minus svenskarna, som ju vi konstaterat även finns i exilupplaga) då? Naturen möjligtvis, men trots all sverigebildspropaganda är det ju inget speciellt med den svenska naturen som inte också finns i andra länder i större och bättre version. Vildmarken i norr (Sarek etc) är vacker men dit kan man ju inte resa pga alla myggproblemen som staten vägrar göra något åt. Och inte ens Sarek kan mäta sig med exempelvis Yellowstone.

Så varför inte erkänna - du älskar bara Sverige för att "slumpen" ville att du skulle födas där. Älskar du män också bara för att du råkar vara en?

Och när du jobbar åt militären så är det ju statens ärenden du går, inte vildmarkens och inte vikingarnas. Minnet av vikingarna skulle fortleva även om ryssen invaderade. Sarek skulle finnas kvar.
Citera
2018-07-25, 22:43
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Visst, historiskt sett har det varit så. Detta bevisar dock inte att utvecklingen kommer fortsätta så vilket bland annat day traders vet.

Ska man dra lika överdrivet stora växlar på historien som Arnstad gör så borde vi isåfall återinföra pansarslagen och krigarkungarna.

Jag tycker inte att Sverige drar överdrivet stora växlar på historien. Ryssland är det land som har varit det största reella hotet mot oss även i modern tid, det råder ingen tvekan om det. Det är inte för skojs skull vårt försvar har varit och fortfarande är inriktat på att snabbt upptäcka och reagera på gränskränkningar österifrån främst. Sen får väl day traders säga vad de vill om den saken, de har ingen kristallkula som funkar de heller.
Citera
2018-07-26, 19:25
  #184
Medlem
trigganiggas avatar
Anledningen till att svenska män går med på att finansiera sin egen undergång (feminism och invandring) är för att staten har våldsmonopol som tvingar dem att betala. Nu vill alltså samma män bli en del av den institution som möjliggör deras eget förtryck utan att ens bli kompenserade!

Jag häpnar över hur låg testosteronhalten verkar vara bland flashbackmedlemmarna. Vad hände med den fruktade flashbackdasen?
Citera
2018-07-27, 17:46
  #185
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

Så varför inte erkänna - du älskar bara Sverige för att "slumpen" ville att du skulle födas där. Älskar du män också bara för att du råkar vara en?

Och när du jobbar åt militären så är det ju statens ärenden du går, inte vildmarkens och inte vikingarnas. Minnet av vikingarna skulle fortleva även om ryssen invaderade. Sarek skulle finnas kvar.


Vi har radikalt olika syn på vad en människa är, jag tänker inte gå in i ofruktsam polemik om den biten. Jag har dock en invändning, att det är en slump att jag föddes här. Det är helt enkelt inte sant. Jag hade enbart kunnat födas precis här. Mina föräldrar har gjort medvetna val under sina liv, precis som mina förfäder. Det genetiska materialet som jag är skapad ur finns enbart precis här. Jag har ingen aning om din poäng med att älska män, men min sexuella preferens att älska kvinnor är egenetiskt betingad, ja.
Citera
2018-07-27, 19:19
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Lumpen eller TV-spel, är det alltså de enda alternativ ungdomar har i ghettofierade Sverige?

När man är ung borde man resa och skaffa sig livserfarenhet. Man kan vara au-pair, ta ett studieår i USA, segla jorden runt med kompisar, tågluffa i Asien, jobba på kryssningsfartyg, bestiga ett berg, voluntärarbeta eller vadsomhelst som gör att man får kontakter och nya intryck. Svensk värnplikt är det rakt motsatta, man "lär" sig vika sig för den som skriker högst. Det kanske ansågs som en bra egenskap i Sovjetunionen och förr i tiden, men inte idag. Det som gör en pojk till man är något av det förstnämnda - inte värnplikt! Gillar du att kriga så gå hellre med i främlingslegionen för då är det åtminstone ett aktivt val. Att göra lumpen är ett svaghetsbevis. Det andra man "lär" sig i lumpen är att hårt arbete är en börda som man utför för att någon annan tvingar en. Gör man istället något av de saker jag föreslår, så lär man sig istället att hårt arbete (som att klara en storm på Atlanten) på sikt ger framgångar till en själv som människa, vilket är en betydligt viktigare insikt.

Kan förklara varför många som jobbar som soldater i försvarsmakten är så pass undergivna.
Citera
2018-07-27, 22:42
  #187
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Dynamitard eller röjdykare?

Hitman
Citera
2018-07-28, 08:49
  #188
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Vi har radikalt olika syn på vad en människa är, jag tänker inte gå in i ofruktsam polemik om den biten. Jag har dock en invändning, att det är en slump att jag föddes här. Det är helt enkelt inte sant. Jag hade enbart kunnat födas precis här. Mina föräldrar har gjort medvetna val under sina liv, precis som mina förfäder. Det genetiska materialet som jag är skapad ur finns enbart precis här. Jag har ingen aning om din poäng med att älska män, men min sexuella preferens att älska kvinnor är egenetiskt betingad, ja.

Låt mig formulera frågan såhär då: en person som är född i IS-land skulle älska kalifatet lika mycket som du älskar Sverige, och legitimera det på i grunden samma sätt. Detsamma med nån som är född i Zimbabwe. Så varför ska vi ge dig större trovärdighet än andra fosterlandsälskare? Eller du kanske inte alls söker trovärdighet utan bara få utlopp för dina känslor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback