Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-19, 22:29
  #1
Medlem
Hej!

Det började med att en kille var otrevlig mot mig när han cyklade förbi med sin vän. Jag hade aldrig sett killen förut. Jag tyckte att han var dryg. Ett tag senare ser jag honom igen i ett köpcenter och vi går mot varandra. Jag ger honom en blick och ett hånleende och tänker "vilken tönt". Jag var tydlig. Det var en överlägsen blick och jag kollade typ "snett på honom". Han tolkar det som ett intresse! Jag ser det direkt på blicken jag får tillbaka från honom. Jag blir förvånad.

Några sekunder efter att vi har gått förbi varandra så väljer han att vända och gå tillbaka igen. Antagligen ville han ta kontakt med mig men bangade sen. Han går snabbt så att han går om mig och när han går förbi så går han så nära att han nästan snuddar vid mig. Jag reagerade på det och tittade på honom för att han gick så nära, men han kollade bara fram. När han går en bit framför mig väljer jag att svänga in på ett ställe. Han verkade hålla koll på vart jag gick och vände och gick tillbaka en bit och svängde in på samma ställe. Sedan ropade han på en vän som också kom dit och sedan stod han och några vänner lite utanför vid ingången. Han trodde väl att jag skulle gå ut den vägen eftersom det var logiskt men jag gick tillbaka och gick ut nån annanstans. Kände hur jag fick lite panik i stundens hetta tills jag lyckats ta mig ur situationen och ut ur köpcentret. Mest när vännerna var där också.

De gångerna jag har sett honom efter det och han stått med sina vänner och pratat så har han (och dem) börjat gå åt mitt håll så fort han fått syn på mig. Ungefär som att han säger "kom vi går hit" och de bara går efter. Jag har mest försökt smita iväg. De gångerna jag har sett honom på längre håll så har han gett mig lång ögonkontakt.

Jag vet att vissa inte är så bra på att tolka kroppsspråk men han hade kunnat tänkt på det som hände innan och dra en logisk slutsats utifrån det. Jag blev förvånad direkt när det hände och efteråt började jag tycka att hela grejen var rolig. Jag har släppt det som hände första gången jag såg honom eftersom jag inte är långsint, så jag är inte sur på honom eller något.

Jag brukade inte tänka på det här först (det har pågått i flera månader) men nu har jag börjat tänka på det. Jag har insett att han har fastnat lite för mig. Nyligen såg jag honom och då vände han sig om efter mig två gånger med 3-4 sek emellan. Eftersom han inte har kommit fram så har jag inte behövt konfronteras med det men vad ska jag säga om han kommer fram? Spontant känns det som att det kommer bli svårt att säga som det är och det kommer bli pinsamt. Killen bor i närheten av mig.
Citera
2018-07-19, 22:35
  #2
Medlem
ZeushyN1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfru123
Hej!

Det började med att en kille var otrevlig mot mig när han cyklade förbi med sin vän. Jag hade aldrig sett killen förut. Jag tyckte att han var dryg. Ett tag senare ser jag honom igen i ett köpcenter och vi går mot varandra. Jag ger honom en blick och ett hånleende och tänker "vilken tönt". Jag var tydlig. Det var en överlägsen blick och jag kollade typ "snett på honom". Han tolkar det som ett intresse! Jag ser det direkt på blicken jag får tillbaka från honom. Jag blir förvånad.

Några sekunder efter att vi har gått förbi varandra så väljer han att vända och gå tillbaka igen. Antagligen ville han ta kontakt med mig men bangade sen. Han går snabbt så att han går om mig och när han går förbi så går han så nära att han nästan snuddar vid mig. Jag reagerade på det och tittade på honom för att han gick så nära, men han kollade bara fram. När han går en bit framför mig väljer jag att svänga in på ett ställe. Han verkade hålla koll på vart jag gick och vände och gick tillbaka en bit och svängde in på samma ställe. Sedan ropade han på en vän som också kom dit och sedan stod han och några vänner lite utanför vid ingången. Han trodde väl att jag skulle gå ut den vägen eftersom det var logiskt men jag gick tillbaka och gick ut nån annanstans. Kände hur jag fick lite panik i stundens hetta tills jag lyckats ta mig ur situationen och ut ur köpcentret. Mest när vännerna var där också.

De gångerna jag har sett honom efter det och han stått med sina vänner och pratat så har han (och dem) börjat gå åt mitt håll så fort han fått syn på mig. Ungefär som att han säger "kom vi går hit" och de bara går efter. Jag har mest försökt smita iväg. De gångerna jag har sett honom på längre håll så har han gett mig lång ögonkontakt.

Jag vet att vissa inte är så bra på att tolka kroppsspråk men han hade kunnat tänkt på det som hände innan och dra en logisk slutsats utifrån det. Jag blev förvånad direkt när det hände och efteråt började jag tycka att hela grejen var rolig. Jag har släppt det som hände första gången jag såg honom eftersom jag inte är långsint, så jag är inte sur på honom eller något.

Jag brukade inte tänka på det här först (det har pågått i flera månader) men nu har jag börjat tänka på det. Jag har insett att han har fastnat lite för mig. Nyligen såg jag honom och då vände han sig om efter mig två gånger med 3-4 sek emellan. Eftersom han inte har kommit fram så har jag inte behövt konfronteras med det men vad ska jag säga om han kommer fram? Spontant känns det som att det kommer bli svårt att säga som det är och det kommer bli pinsamt. Killen bor i närheten av mig.

Antar att det här är småttingar det handlar om? Hur gammal är du?
Citera
2018-07-19, 22:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeushyN1
Antar att det här är småttingar det handlar om? Hur gammal är du?
Vi är båda vuxna, alltså minst 20.
Citera
2018-07-20, 01:46
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Vad gjorde han som var otrevligt första gången då han cyklade förbi dig?

Varför skulle det vara pinsamt att konfrontera honom med den gången han var otrevlig? Gå du fram och fråga honom det nästa gång du ser honom. Säg att du tycker det va dåligt och att han framställer sig som en tönt och att du förväntar dig att han bjuder ut dig på en fin dejt så han kan visa att han är en riktig man som tjejer vill ha.
Citera
2018-07-20, 04:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad gjorde han som var otrevligt första gången då han cyklade förbi dig?

Varför skulle det vara pinsamt att konfrontera honom med den gången han var otrevlig? Gå du fram och fråga honom det nästa gång du ser honom. Säg att du tycker det va dåligt och att han framställer sig som en tönt och att du förväntar dig att han bjuder ut dig på en fin dejt så han kan visa att han är en riktig man som tjejer vill ha.
Han sa en otrevlig/dryg sak. Inga svordomar eller liknande.

Det hade varit pinsamt eftersom han har fått för sig att intresse finns. Det är inte så pinsamt för mig, mest för honom. Vad ska jag säga? Att han bara inbillade sig och att det var motsatsen till det han tror? Det skulle bli en pinsam situation eftersom han har gått och byggt upp något nu. Sättet han tittade tillbaka på mig var lite roligt. Ingen fientlighet alls i blicken så som det fanns i min blick till honom. Det fanns inte i min vildaste fantasi att han skulle tolka det sådär. Jag ville mucka gräl ju, men vad var det som hände?

Jag har i princip släppt det han gjorde och känner inte för att gå fram och konfrontera såhär månader efter. Direkt när det hände hade jag kunnat göra det men jag kände väl inte att det var värt och han cyklade ju bara förbi. Visst hade jag kunnat förklara till honom varför han nu tror att jag är intresserad om han kommer fram men det är ju det som hade varit pinsamt.

Är inte direkt ute efter att han ska fråga ut mig. Så du tycker att jag ska ge ett "svin" en chans? Han vill nog komma fram och det kanske han kommer att göra men det verkar som att han har fått tunghäfta nu till skillnad från första gången jag såg honom.
__________________
Senast redigerad av Jungfru123 2018-07-20 kl. 04:51.
Citera
2018-07-20, 05:15
  #6
Medlem
LemPicas avatar
Du behöver väl inte förklara någonting om han tar kontakt?
Säg bara nej, jag är inte intresserad.
Herrejisses.
Citera
2018-07-20, 05:25
  #7
Medlem
Eller vänta... Om du är äldre killen kan ha problem som gör att han inte kan avläsa känslor korrekt. Psykopatiska människor har svårare att se vissa uttryck och avläsa rätt. Även autistiska människor.

Det kan vara en stalker. Kring 20 är de som jävligast innan hjärnan mognat, alkohol och droger kan göra det jävligare. Om vi målar fan på väggen.

Lyssna på dina första känslor av antipati. När det gäller brukar de inte ha varit fel... det är mening att vi snabbt ska göra hyfsat bra bedömningar av andras intentioner och personligheter.
Citera
2018-07-20, 05:30
  #8
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Du förstår att sannolikheten att de är 13 år inte är särskilt liten?

Jo det förstår jag därav min upplysning om att man inte behöver förklara sej för en total främling (om man inte vill).
Verkar ju inte som om tösabiten förstått det.
Citera
2018-07-20, 05:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Gulligt 😍 Vad glad man blir att läsa det här. Jag tror inte på att ni är 20 dock. Så sött och högstadiet över det.
Kul att det är gulligt. Ok, men vi är vuxna. Du har inget tips att komma med?
Citera
2018-07-20, 05:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Du behöver väl inte förklara någonting om han tar kontakt?
Säg bara nej, jag är inte intresserad.
Herrejisses.
Jag har inte påstått att jag behöver förklara något.
Citera
2018-07-20, 05:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfru123
Kul att det är gulligt. Ok, men vi är vuxna. Du har inget tips att komma med?
Jag skrev det trodde jag. Håll dig borta från män som är skumma. Det är meningen att man ska kunna avläsa signaler. Märkliga närmanden av blyghet är en sak, social inkompetens något annat.
Citera
2018-07-20, 05:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Eller vänta... Om du är äldre killen kan ha problem som gör att han inte kan avläsa känslor korrekt. Psykopatiska människor har svårare att se vissa uttryck och avläsa rätt. Även autistiska människor.

Det kan vara en stalker. Kring 20 är de som jävligast innan hjärnan mognat, alkohol och droger kan göra det jävligare. Om vi målar fan på väggen.

Lyssna på dina första känslor av antipati. När det gäller brukar de inte ha varit fel... det är mening att vi snabbt ska göra hyfsat bra bedömningar av andras intentioner och personligheter.
Jo men det är inte så ovanligt att killar har svårt att tolka signaler. Även de som inte är psykopater och autister.

Stalker är han inte.

Jag ska lyssna till intuitionen. Tack för tipset. Jag har inte känt något obehag när han har gått förbi mig, vilket man kan känna från vissa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback