Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 21:22
  #133
Medlem
Deckard-Cains avatar
Kluven som fan. Att ingen rimlig person hjälpt stackarn att formuleras sig ordentligt, låter som om gubben suktar efter små flickor.

Han har säkert bara goda avsikter, men precis som antytts tidigare så har man väll en sne syn på samhället efter allt skit man läser.

Jag hade INTE lämnat bort mina barn till NÅGON. Som jag inte kände väldigt väl.

Ha det gott
Citera
2018-07-20, 22:59
  #134
Medlem
Håller med om att det är förjävligt att alltid läsa in/anta/misstänka det värsta om folk, men samtidigt... Det händer så mycket i världen som man som normalt funtad person aldrig ens kunde föreställa sig. Åldringsrån tex.
Citera
2018-07-20, 23:53
  #135
Medlem
Svenskar är nog det naivaste, godtrognaste mest jävla efterblivna folket i världen haha
Citera
2018-07-20, 23:53
  #136
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är att till förutfattade meningar. Tror du alla män är pedofiler eller vad? Om han nu var en riktig sådan har de liksom sina miljöer Dark Web där de huserar. En sådan en skulle inte vara dum att annonsera på detta sätt. Det är kanske en av de 99,9 män som inte är en pedofil utan vill gott.
Hej jag heter Hans Scheike och har åsnor och smådjur på min gård..... 11åriga småtjejer, ridläger?
Nä skulle nog kolla ner snubben från dagisklass och skonummer innan man släpper iväg ens små till någon okänd!
Vore jävligt dumt att åka dit för mord mord med en kulhammare bara för man inte orkat kolla upp snubben!
Citera
2018-07-20, 23:58
  #137
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hej jag heter Hans Scheike och har åsnor och smådjur på min gård..... 11åriga småtjejer, ridläger?
Nä skulle nog kolla ner snubben från dagisklass och skonummer innan man släpper iväg ens små till någon okänd!
Vore jävligt dumt att åka dit för mord mord med en kulhammare bara för man inte orkat kolla upp snubben!

Men helvete jävla nån. För att det fanns en Hans Scheike, ska liksom alla som vill hjälpa till vara en Hans Scheike. Fy fan alltså. Bara en man säger sig vilja hjälpa till med barn. Bränn den fan han är en pedofil! Önskar ni borde tänka på hur sjukt det tankesättet är.
Citera
2018-07-21, 00:06
  #138
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men helvete jävla nån. För att det fanns en Hans Scheike, ska liksom alla som vill hjälpa till vara en Hans Scheike. Fy fan alltså. Bara en man säger sig vilja hjälpa till med barn. Bränn den fan han är en pedofil! Önskar ni borde tänka på hur sjukt det tankesättet är.
Det är en sjuk värld vi lever i, längre vi lever i den ju sjukare blir den!
Nej, jag litar fan inte på någon längre.. förutom familj.

Det fanns en Hans S. men idag så skrivs det inte lika mycket, det blir en liten notis i slaskpressen att nån unge blivit sexad på förskolan. Det är ingen big deal längre för det finns annat värre och slaskmedia vill inte blåsa upp något för det kan vara heligt..

Better safe than sorry!
Citera
2018-07-21, 00:09
  #139
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men helvete jävla nån. För att det fanns en Hans Scheike, ska liksom alla som vill hjälpa till vara en Hans Scheike. Fy fan alltså. Bara en man säger sig vilja hjälpa till med barn. Bränn den fan han är en pedofil! Önskar ni borde tänka på hur sjukt det tankesättet är.
På den tiden blev han offentligt bränd, men något sådant skulle knappast hända i dag om han inte mördat.
Citera
2018-07-21, 00:09
  #140
Medlem
Det är enorm brist på stödfamiljer i alla kommuner. Att inte någon kommun skickat dit barn säger en del om mannen......
Citera
2018-07-21, 00:21
  #141
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borret
Men ingen förälder i sitt rätta sinne kan väl tänka sig att lämna sina så små barn till en helt okänd människa (oavsett kön)?

Att han söker just småflickor gör det riktigt obehagligt imho.

Har du aldrig varit på sommarkollo?
Jag tycker faktiskt anonsen låter ärlig. Du kan väl kontakta soc med oro och fråga utifall han verkligen är godkänd?
Citera
2018-07-21, 00:24
  #142
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borret
På min facebook cirkulerar ett inlägg skrivet av en man i Stockholmsområdet.
Han skriver att han bor i en sommaridyll och att han vill att barn som inte får uppleva en riktig sommar kan få komma till honom några dagar för lek och bus.

Mannen har en fru och barn, men skriver att han mestadels spenderar tiden där ensam.
Han söker flickor, 3-11 år gamla, just flickor då hans barn är flickor och han "har mest erfarenhet av detta".

Alltså, vem lämnar sitt barn till en okänd man som söker småflickor? Får såna hemska rysningar! Det hela känns nästan som en dejtannons, bara det att han vill ha små flickor att rå om.

Kommer lägga ut screenshots så snart jag listat ut hur jag gör det anonymt!

Spelar det någon roll om det är småflickor eller småpojkar? Om människan har den dragningen?

Får intrycket att det inte hade varit lika allvarligt om det hade varit småpojkar som råkat illa ut.
Citera
2018-07-21, 00:25
  #143
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Har du aldrig varit på sommarkollo?
Jag tycker faktiskt anonsen låter ärlig. Du kan väl kontakta soc med oro och fråga utifall han verkligen är godkänd?
Självklart skall man kunna göra det, men kolla upp ordentligt och kolla även vilka som vistas där.. ledare osv.
Sen lämna inte ungen där bara och åk till Kreta för du behöver semester själv, kolla flera gånger hur din unge har det där via telefon osv.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2018-07-21 kl. 00:28.
Citera
2018-07-21, 00:31
  #144
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Spelar det någon roll om det är småflickor eller småpojkar? Om människan har den dragningen?

Får intrycket att det inte hade varit lika allvarligt om det hade varit småpojkar som råkat illa ut.
Är det småpojkar så känns det värre, vet faktiskt inte men som "pojke" skulle jag nog totaldött om jag fått smaka snopp..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback