Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 22:17
  #1
Medlem
Nån som har koll på varför när man dödar en gris med slaktpistol så får den spasmer? men när en människa blir nockad så blir den som spaghetti (kokt).
Ex i störtlopp kan man se detta fenomen.

Kaniner får med döds-spasmer när de blir nockade med klubba och ska bli bli livsmedel.
Är det när medvetandet klipps helt från organismen det blir spasmer? men inte när man svimmar?

Frågan är om man kan nocka en gris utan att den får spasmer?
__________________
Senast redigerad av Sunfire 2018-07-19 kl. 22:45.
Citera
2018-07-19, 22:29
  #2
Medlem
Hade en polare som var med i nått förband i Sverige. Han berättade att de fick slå ihjäl kaniner, men han träffade ryggen på djuret. Han berättade att han mår dåligt ännu av dödsångesten som Ninen skrek. Djur har en förmåga att göra allt för att överleva. Vi däremot fattar nog att det är slut. Ursäkta för konstig förklaring. Men vi har inte dess överlevnadsinstinkt som djur har
Citera
2018-07-19, 22:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Hade en polare som var med i nått förband i Sverige. Han berättade att de fick slå ihjäl kaniner, men han träffade ryggen på djuret. Han berättade att han mår dåligt ännu av dödsångesten som Ninen skrek. Djur har en förmåga att göra allt för att överleva. Vi däremot fattar nog att det är slut. Ursäkta för konstig förklaring. Men vi har inte dess överlevnadsinstinkt som djur har
Jag förstår honom verkligen.
Citera
2018-07-25, 19:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Jag förstår honom verkligen.
Ja, men enligt honom så ingick det i utbildningen. Så Jag tyckte inte om den Peter nått mer. 20 år sedan. Gich i skola med honom i Torpshammar innan araberna tog över
Citera
2018-07-25, 20:04
  #5
Medlem
Förlåt. Hur jag fick till det. Sorry
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback