Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 20:21
  #1
Medlem
När jag handlar kläder är det ofta av de billigare sorterna. Dyraste tröjorna överstiger aldrig 300 kr. För byxor max 300-400 kr. T-shirt/pikétröjor max 150 kr. Jag handlar hos billiga affärer som H&M, Cubus och liknande..Kläderna håller längre än vad jag tycker är värt att behålla samma kläder innan jag köper nytt.

Jag funderar nu om jag borde höja mina kostnader för kläder. Säg till det dubbla minst. Vad skulle jag få i kvalitetsväg som jag nu går miste om?. Nu beror det väl på vad det är för plagg. Vad kan jag räkna med för kvalitet på t.ex byxor och tröjor för ca tusenlappen?. Jag söker alltså efter skäl till att uppgradera min garderob om det nu kan anses vara det..
Citera
2018-07-19, 20:23
  #2
Medlem
H&M har ju väldigt sviktande kvalite, men en liknande butik med bättre kvalité är Uniqlo.com
Dels tycker jag kvalitén är bättre, men de använder också oftast bättre material än konkurrerande klädbutiker använder.

Finns en sålänge bara på internet i Sverige, men butik öppnas i Stockholm till hösten.
Citera
2018-07-19, 21:32
  #3
Medlem
MrChows avatar
Jag har både Eton-skjortor och Lacoste-pikéer som är bortåt 20 år som ser relativt nya ut. Pikéerna är mer använda än skjortorna och vissa har blivit lite slitna i ärmmuddar och nederst kring midjan men ser annars rätt nya ut.

Så länge jag kan hitta Lacoste-pikéer för 4-500:- så ser jag inte varför jag skulle köpa något från Dressmann eller H&M för halva priset.
Citera
2018-07-19, 22:29
  #4
Medlem
Gresks avatar
Finns många Outlet-sidor där du kan hitta riktiga märkesfynd.
Så det behöver inte alltid vara dyrare än H&M.

Jag tycker ofta både passformen och kvalitén är bättre på märkeskläder, så jag väljer hellre att köpa lite dyrare kläder när jag väl gör det än billigare ofta.

Tiger of Sweden är ett märke jag ofta vänder mig till, tycker kvaliten är fantastisk (Finns en outlet som heter VFO som ägs av tiger of sweden som ofta har bra priser).
Eton som nämndes innan har otroligt sköna skjortor, går att köpa billigt på REA (runt 600kr ord. 1200-1500).
Samsoe & Samsoe gör väldigt bekväma t-shirts, likaså med Filippa K.

Har även en del kläder från större modehus som Gucci, Saint Laurent, Versace, Givenchy osv.
Svårare att få tag i till ett bra pris och priset går inte rättfärdiga.
Dessa kläderna måste man vårda ordentligt för dom har ett bra andrahandsvärde, så du kan sälja dom efter ett tag.
__________________
Senast redigerad av Gresk 2018-07-19 kl. 22:38.
Citera
2018-07-20, 18:08
  #5
Medlem
SteveAngellos avatar
Rekommenderar A days march om du önskar bygga en basgarderob med kläder av bra kvalité till ett rimligt pris
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback