Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 17:45
  #1
Avstängd
godmankinds avatar
Rubriken är frågan.

Vi svarar på inomhus odlingar endast

1-Strain/typ
2-Vikt/vikter. Torrvikten viktigast.
3-Medium? Hydro? jord? cocos?
4-Ljus


Jag kan börja

1-Sativa dominant/ Jackherer
2-220g i buds nästan torrt. Torrvikt mättes ej, börjades rökas istället, men minst 180g torrtorrt
Jord 20liter plastkruka
600w HPS
Citera
2018-07-19, 18:20
  #2
Medlem
Tänkte skriva om min 175 grams Durban Poison som var min stolthet i jord, 25 l, med 400+250 hps, men kom på att det var i Finland så det räknas inte.
Citera
2018-07-19, 18:40
  #3
Medlem
Hatten av! Har aldrig kommit i närheten (killingfieids, mad scientist (50/50), whitewidow (60/40) och någon 100 indica mm. mm. )

Har TS några bra tips!
Citera
2018-07-19, 18:42
  #4
Medlem
Per planta är väl ganska ointressant?
Om man toppar och binder ned plantan och orkar vegga flera månader kan man få en enorm skörd per planta. Men den som istället siktar på maximal skörd per m2 och kör SOG kan istället skörda var 10e vecka och får då enormt mycket mera skörd per år. Även fast inte plantorna yieldar så mycket styck.

Jag tar hellre 10st plantor som yieldar 35g/st och tar 10v att odla från frö till skörd än en planta som ger 250g och tar 25v från frö till skörd.
Citera
2018-07-19, 19:13
  #5
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Per planta är väl ganska ointressant?
Om man toppar och binder ned plantan och orkar vegga flera månader kan man få en enorm skörd per planta. Men den som istället siktar på maximal skörd per m2 och kör SOG kan istället skörda var 10e vecka och får då enormt mycket mera skörd per år. Även fast inte plantorna yieldar så mycket styck.

Jag tar hellre 10st plantor som yieldar 35g/st och tar 10v att odla från frö till skörd än en planta som ger 250g och tar 25v från frö till skörd.


Så sant som det är sagt!
Jag röker så lite och sällan nuförtiden att det extra "besväret" är helt och totalt värt det.
Den som väntar på något gott, osv...


MVH/Gnomegirl
Citera
2018-07-20, 03:49
  #6
Medlem
Om vi ska ta per planta så borde även vegtiden stå med och om de toppades eller körde scrog, LST etc.

Bästa yielden jag haft var av serious seeds white russian. 4st toppade i 30L krukor med en 600w HPS gav lite över 340g. Då stod tältet utomhus under blomtiden när det var kallt ute så det gick att använda en 600w hps. Nu när jag odlar inne kan jag bara använda 200w/m2.

En användare på swecan fick nästan en halvkasse på en PPP i hydro & scrog.

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
[/b]

Så sant som det är sagt!
Jag röker så lite och sällan nuförtiden att det extra "besväret" är helt och totalt värt det.
Den som väntar på något gott, osv...


MVH/Gnomegirl

Jag förstår helt, men det roliga med odling tycker jag är att lära sig maximera skörden/potensen och jag skulle vilja jobba ett tag och odla kommersiellt utomlands. En vanlig planta kan alla odla.

Men jag håller med om att vissa strains med lite längre blomtid och mycket stretch ändå kan vara värt det istället för att odla någon pissig ak47 bara för att den hinner klart på 8v och yieldar bra.
__________________
Senast redigerad av seanprice 2018-07-20 kl. 04:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback