Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 15:49
  #133
Medlem
Harrybs avatar
Vill nog säga sanerare. Fy fan för att stå på en vind i dagens hetta med en dräkt och mask och sanera asbest.

Rev i en vila för några månader sedan (25c) bara det tyckte jag var ett rent helvete.

Som många säger här, "man väljer sina jobb". Jo vist fan gör man det, men det gör väl inte saken mindre jobbig.
Citera
2018-07-23, 18:03
  #134
Medlem
Elikos avatar
Truckförare på en brädgård utan AC, såg rätt tungt ut
Citera
2018-07-23, 18:53
  #135
Medlem
Gatuköksarbetare som står och svettas i ett litet rum med en stor varm platta, utan AC och en lång kö av otacksamma jävla grisar har det nog ganska bra just nu.
Citera
2018-07-23, 20:04
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limhamn
Jag kan meddela att elektriker på en industri med arbete mestadels utomhus har det riktigt jäkla svettigt just nu. Att vi skulle ha det värst tror jag inte men ganska tunga fysiska utomhusjobb (inga klena kablar) i solen är inte kul denna sommaren alls...

Heltäckande kläder samt hjälmtvång.
Ja usch för när jag jobbade på järnvägen på sommaren med krav på full varselklädsel och hjälm. Minns att asfaltsläggarna hade de rätt svettigt, men de drog av sig så mycket kläder de bara kunde iallafall.
Citera
2018-07-23, 20:23
  #137
Medlem
brutalares avatar
Asfaltsläggare måste vara riktigt jobbigt just nu.
Citera
2018-07-23, 21:08
  #138
Medlem
HerrSloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Har en polare som jobbar som asbestsanerare, jobba i rivningskåkar och liknande med heltäckande dräkt låter inte som nåt man gärna gör.

Arbetar som TIG/MIG-svetsare, inte alls någon höjdare att arbeta fullt påklädd i verkstad. Det finns givetvis de som har det värre.
Citera
2018-07-23, 21:56
  #139
Medlem
mtmmtms avatar
Jag tror att avloppsrensare i Indien har det mycket värre än de exempel jag sett här.
Lönen är ca 50 kr/dag. Skyddskläder saknas. Man simmar runt i urin/avföring. Livsfarliga gaser finns. Alla hatar sitt jobb. 200 dör varje år.

https://www.news.com.au/finance/work...6365796cece96f
Citera
2018-07-24, 11:52
  #140
Medlem
dovAkins avatar
Inte så kul att jobba på sjukhus i hettan heller, duscha patienter och ingen AC. Fläktar får vi inte ha för det sprider bakterier

Men tror sanerare e värre
Citera
2018-08-04, 15:25
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisswasser
Personer med rött hår har en lägre produktion av mörkt pigment och rekommenderas därför att undvika solen.


Säg albino
Då ist
Citera
2018-08-05, 12:30
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
FAN! Vad folk överdriver om denna såkallade värmebölja. 30-35 grader och YTTERLIGGARE 10-15 GRADER TILL är standard runtom i större delen av övriga världen. Och där utför dom exakt samma arbete som här. Jag var nere som säkerhetssamordnare på bygge i Abu Dhabi 1998 och det var inte en dag under 48grader på 6 veckor, likförbannat så kämpade arbetarna på utan gnäll.


Det beror ju på att de är vana med det klimatet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback