Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 16:22
  #1
Medlem
Japhys avatar
P1 har en ny radioföljetång. Jag brukar gilla att lyssna på P1:s radioföljetånger. Jag minns Itallo Clavinis Trädbaronen, nu senast Laterna Magica av Bergman. Men detta? Jag förstår överhuvudtaget inte alls varför de sänder detta. Berättelsen handlar om Rosa, jag vet inte om hon är en ko eller en liten flicka (Rosa är tydligen en bullterrier ). Barbro Lindgren läser det hela med en tillgjord, barnslig röst. Historien är intetsägande för mig - jag kan inte relatera till ens ett enda stycke av denna uppläsning. Det hela är hemskt.

Så frågeställningen är: Vad fan är detta förnågot? Vilka är målgruppen? Finns det någon man runt 40 år som uppskattar denna skit? Någon vuxen kvinna?
Om det är en barnbok är det ju inte så kontigt att jag har svårt att relatera till det som blir uppläst, men i så fall är frågan: Varför i hela fridens namn väljer P!:s redaktion en barnbok mitt under sommarledigheten?

https://sverigesradio.se/sida/grupps...11&grupp=26309

Citat:
Rosa. Prinsessa av Fjäderholmarna av och med Barbro Lindgren. Sänt i FM 16 juli 2018.
Mån 16 jul kl 03:01
I 21 avsnitt får vi betrakta världen ur den lilla bullterriern Rosas perspektiv.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2018-07-19 kl. 16:28.
Citera
2018-07-19, 18:07
  #2
Medlem
P1 brukar köra sommarlovsföljetonger och julkalendern för barn.

På ett sätt är det kanske vettigt om ungarna knäpper på radion för tidigt eller glömmer att stänga av och får sig en dos vuxenprat, men som det är nu med alla redaktioner infesterade av feminister, judar och andra kommunister är det en litet läskig tanke. Inte ens när de är lediga undgår de indoktrineringen.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2018-07-19 kl. 18:11.
Citera
2018-07-19, 20:40
  #3
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
P1 brukar köra sommarlovsföljetonger och julkalendern för barn.

På ett sätt är det kanske vettigt om ungarna knäpper på radion för tidigt eller glömmer att stänga av och får sig en dos vuxenprat, men som det är nu med alla redaktioner infesterade av feminister, judar och andra kommunister är det en litet läskig tanke. Inte ens när de är lediga undgår de indoktrineringen.
Då förstår jag. Det är för barn. Puh! Men tror de verkligen att barn lyssnar på P1? Skulle tippa på typ tio stycken i hela Sverige. Bra prioritering där, P!.
Citera
2018-07-20, 11:26
  #4
Medlem
C-3POs avatar
Rubrik korrigerad.

/Mod
Citera
2018-07-20, 11:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Då förstår jag. Det är för barn. Puh! Men tror de verkligen att barn lyssnar på P1? Skulle tippa på typ tio stycken i hela Sverige. Bra prioritering där, P!.

Det är nog fler, de har ju även skolakuten på fredagar mm. ströprogram. Trots allt ett litteraturinslag som är svårplacerat på nån annan kanal, utom möjligen P2 som kanske bör utvecklas mer mot en kulturkanal och inte bara klassisk musik och minoritetsprogram.

De kan även flytta dit radioteatern och judarna. Känns taskigt att judarna inte har en egen kvart utan tvingas samsas med svenskarna.
Citera
2018-07-25, 15:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
P1 har en ny radioföljetång. Jag brukar gilla att lyssna på P1:s radioföljetånger. Jag minns Itallo Clavinis Trädbaronen, nu senast Laterna Magica av Bergman. Men detta? Jag förstår överhuvudtaget inte alls varför de sänder detta. Berättelsen handlar om Rosa, jag vet inte om hon är en ko eller en liten flicka (Rosa är tydligen en bullterrier ). Barbro Lindgren läser det hela med en tillgjord, barnslig röst. Historien är intetsägande för mig - jag kan inte relatera till ens ett enda stycke av denna uppläsning. Det hela är hemskt.

Så frågeställningen är: Vad fan är detta förnågot? Vilka är målgruppen? Finns det någon man runt 40 år som uppskattar denna skit? Någon vuxen kvinna?
Om det är en barnbok är det ju inte så kontigt att jag har svårt att relatera till det som blir uppläst, men i så fall är frågan: Varför i hela fridens namn väljer P!:s redaktion en barnbok mitt under sommarledigheten?

https://sverigesradio.se/sida/grupps...11&grupp=26309


Samma hände mig. Håller med på varje punkt och tänkte efteråt ta reda på vem som gjort denna intetsägande smörja. Och fick en smärre chock när jag såg att det var Barbro Lindgren, som ju är megakänd. Om hon inte vore så känd skulle hon refuseras alla gånger. Riktigt uselt och irriterande tillgjord röst hade hon också.
Citera
2018-08-07, 11:57
  #7
Medlem
Vidrig batikhäxa sedan 50 år som nu gör en PK idiot radioprogram.
Citera
2018-08-08, 15:12
  #8
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag gillar många av Barbro Lindgrens böcker, men håller med om att denna inte är så kul. Vet inte om den är specifikt riktat till barn egentligen, snarare till hundägare. Folk med hund brukar ju ha sjuka värderingar om vad som är intressant och kul. Det finns en lång tråd i serieforumet om vad det är för perversa läsare som gör att Sydsvenskan fortfarande publicerar den otroligt banala och urtrista serien Laban. Svaret är förstås "hundägare". (FB) Vem fan roas av Laban?
Citera
2018-08-08, 22:37
  #9
Medlem
Det är inte böckerna eller radioföljetonger som är fel utan hon själv. Självgod, liberalfeministisk vänster batikhäxa. Lyssna och döm själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback