Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 15:02
  #1
Medlem
seaworthys avatar
Jag jobbar som ingenjör inom det offentliga och tjänar strax under 35k idag. Gissar att jag är lite underbetald då jag inte bytt jobb efter examen. Nu har jag sökt nytt jobb inom privat sektor och dom är riktigt sugna på att anställa mig. Snart blir det förhandling om lön och det här är inte min starka femma. Jag jobbar inom ett yrke där det råder brist på kompetent folk. Jag har bred erfarenhet inom det område där jag söker nytt och har 6 års erfarenhet.

Var fan ska jag lägga mitt lönekrav? Företaget finns lite överallt i landet. Huvudkontor i Sthlm men där bor inte jag. Bor i en medelstor stad.

Det kommer bli kohandel om lönen känner jag på mig och jag vet inte ens vad jag kommer vara nöjd med.
Citera
2018-07-19, 15:36
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag jobbar som ingenjör inom det offentliga och tjänar strax under 35k idag. Gissar att jag är lite underbetald då jag inte bytt jobb efter examen. Nu har jag sökt nytt jobb inom privat sektor och dom är riktigt sugna på att anställa mig. Snart blir det förhandling om lön och det här är inte min starka femma. Jag jobbar inom ett yrke där det råder brist på kompetent folk. Jag har bred erfarenhet inom det område där jag söker nytt och har 6 års erfarenhet.

Var fan ska jag lägga mitt lönekrav? Företaget finns lite överallt i landet. Huvudkontor i Sthlm men där bor inte jag. Bor i en medelstor stad.

Det kommer bli kohandel om lönen känner jag på mig och jag vet inte ens vad jag kommer vara nöjd med.

Vad kommer du jobba med? ”Jag är ingenjör” är ungefär lika precist som att säga ”jag jobbar med daaata”.
Citera
2018-07-19, 16:17
  #3
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad kommer du jobba med? ”Jag är ingenjör” är ungefär lika precist som att säga ”jag jobbar med daaata”.