Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 15:02
  #1
Medlem
seaworthys avatar
Jag jobbar som ingenjör inom det offentliga och tjänar strax under 35k idag. Gissar att jag är lite underbetald då jag inte bytt jobb efter examen. Nu har jag sökt nytt jobb inom privat sektor och dom är riktigt sugna på att anställa mig. Snart blir det förhandling om lön och det här är inte min starka femma. Jag jobbar inom ett yrke där det råder brist på kompetent folk. Jag har bred erfarenhet inom det område där jag söker nytt och har 6 års erfarenhet.

Var fan ska jag lägga mitt lönekrav? Företaget finns lite överallt i landet. Huvudkontor i Sthlm men där bor inte jag. Bor i en medelstor stad.

Det kommer bli kohandel om lönen känner jag på mig och jag vet inte ens vad jag kommer vara nöjd med.
Citera
2018-07-19, 15:36
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag jobbar som ingenjör inom det offentliga och tjänar strax under 35k idag. Gissar att jag är lite underbetald då jag inte bytt jobb efter examen. Nu har jag sökt nytt jobb inom privat sektor och dom är riktigt sugna på att anställa mig. Snart blir det förhandling om lön och det här är inte min starka femma. Jag jobbar inom ett yrke där det råder brist på kompetent folk. Jag har bred erfarenhet inom det område där jag söker nytt och har 6 års erfarenhet.

Var fan ska jag lägga mitt lönekrav? Företaget finns lite överallt i landet. Huvudkontor i Sthlm men där bor inte jag. Bor i en medelstor stad.

Det kommer bli kohandel om lönen känner jag på mig och jag vet inte ens vad jag kommer vara nöjd med.

Vad kommer du jobba med? ”Jag är ingenjör” är ungefär lika precist som att säga ”jag jobbar med daaata”.
Citera
2018-07-19, 16:17
  #3
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad kommer du jobba med? ”Jag är ingenjör” är ungefär lika precist som att säga ”jag jobbar med daaata”.

Nya jobbet kommer innebära att planera, implementera och stödja företag+myndigheter med en programvaruplattform. Tekniskt konsult men med lite mer fokus på anpassningar åt kunder. Låter flummigt, men vill inte precisera mer än så .
Citera
2018-07-19, 17:17
  #4
Medlem
PierreTanguys avatar
Det är ju omöjligt att svara på en så lite info, iaf 40k bör du nog få. Kolla glassdoor om du inte vill delge mer info här
Citera
2018-07-19, 17:25
  #5
Medlem
Gå in på 45k är min rekommendation baserat på det du skrivit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback