Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 14:25
  #1
Medlem
riskybizzys avatar
Fattar ingenting. Synkade min mobil mot mitt google konto. När jag senare öppnar mina kontakter på mobilen har jag förutom mina egna ett femtiotal andra med en massa araber b la. Hur fan har detta gått till?
Citera
2018-07-19, 14:26
  #2
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Fattar ingenting. Synkade min mobil mot mitt google konto. När jag senare öppnar mina kontakter på mobilen har jag förutom mina egna ett femtiotal andra med en massa araber b la. Hur fan har detta gått till?
Låter jättekonstigt! Det låter som att Google har hackat din mobil.
Citera
2018-07-19, 14:36
  #3
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Låter jättekonstigt! Det låter som att Google har hackat din mobil.

Hur menar du? Jävligt obehagligt detta. Kommer inte lita på google mer. Fattar inget. Har bytt lösenord nu och får sitta och ta bort manuellt. Borde stämma dem
Citera
2018-07-19, 14:40
  #4
Medlem
AndersM79s avatar
Synkar du med google finns risken att alla du någonsin mailat till med g-mail, eller haft någon kontakt med via googles tjänster läggs till som kontakter.
Citera
2018-07-19, 14:42
  #5
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Hur menar du? Jävligt obehagligt detta. Kommer inte lita på google mer. Fattar inget. Har bytt lösenord nu och får sitta och ta bort manuellt. Borde stämma dem
Bra idé. Stäm Google. Går det igenom så kommer du bli svinrik
Citera
2018-07-19, 14:49
  #6
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Synkar du med google finns risken att alla du någonsin mailat till med g-mail, eller haft någon kontakt med via googles tjänster läggs till som kontakter.

Jag börjar fatta det nu. Helt sjukt faktiskt
Citera
2018-07-19, 14:54
  #7
Medlem
riskybizzys avatar
Hur undviker jag detta då om man vill säkerhetsspara kontakter man har på simkortet? Tappar jag telefonen finn ju inte mina kontakter någonstans
Citera
2018-07-19, 15:01
  #8
Medlem
Banangurkazzs avatar
Har du råkat synka med facebookskontaktersvänner?
Citera
2018-07-19, 15:59
  #9
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Har du råkat synka med facebookskontaktersvänner?

Har inte facebook och känner inte igen namnen
Citera
2018-07-19, 21:31
  #10
Medlem
Råkade göra det en gång, jag var med i ett par mailinglistor och fick in alla djävlar som haft kontakt med mailinglistorna. Fick sitta och radera 600+ personer jag inte hade en aning om vilka de var.
Citera
2018-07-24, 13:01
  #11
Medlem
Detta hände mig när jag bytte nummer och anslöt till WhatsApp. Var väldigt många tyska nummer med arabiska namn men även svenska nummer som dök upp.

Var även många som skrev till mig på whatsApp av någon anledning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback