Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-08, 18:11
  #13
Medlem
RiceNChickens avatar
Rätt lågmält ärligt talat. Kul idé ("based on a true story" förvisso) med statens mörkläggning av aliens men allt känns så pass teatraliskt (teateraktigt?). Inga händelser oavsett vad det gäller (fynd, konfrontationer etc, höjdpunkterna i en scifi-serie) har känts som det rörts om, de bara passerar liksom.


Sen utspelar det sig ju på 60/70talet eller vad det var och de vill få till det där klassiska beteendena med stela familjetraditioner, raggningar, rökandet, fraser ja vad fan hela jävla scenarbetena känns återigen bara som teater i serieform.

Även om det kan bli rätt B när SyFy gör serier hade jag nog hellre sett de som producent av denna i sin egna stil. Mer dramatiskt och kanske inte så jävla verklighetstroget.

Inte sett senaste avsnittet men kanske drar på det under helgen.

Kan säga att jag såg fram emot serien men tänkte inte på att History? producerat den. Kommer inte på rak arm vad de har gjprt i serieform som är bra, får kika på det...
Citera
2020-01-31, 19:13
  #14
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu har S-02 kört igång!
Serien är inne på 2.a avsnittet.
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2020-01-31 kl. 19:17.
Citera
2020-01-31, 19:55
  #15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nu har S-02 kört igång!
Serien är inne på 2.a avsnittet.

Tack för heads up på denna nya säsong.
Citera
2020-02-01, 18:46
  #16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Rätt lågmält ärligt talat. Kul idé ("based on a true story" förvisso) med statens mörkläggning av aliens men allt känns så pass teatraliskt (teateraktigt?). Inga händelser oavsett vad det gäller (fynd, konfrontationer etc, höjdpunkterna i en scifi-serie) har känts som det rörts om, de bara passerar liksom.


Sen utspelar det sig ju på 60/70talet eller vad det var och de vill få till det där klassiska beteendena med stela familjetraditioner, raggningar, rökandet, fraser ja vad fan hela jävla scenarbetena känns återigen bara som teater i serieform.

Även om det kan bli rätt B när SyFy gör serier hade jag nog hellre sett de som producent av denna i sin egna stil. Mer dramatiskt och kanske inte så jävla verklighetstroget.

Inte sett senaste avsnittet men kanske drar på det under helgen.

Kan säga att jag såg fram emot serien men tänkte inte på att History? producerat den. Kommer inte på rak arm vad de har gjprt i serieform som är bra, får kika på det...
Den utspelar sig inte under 60/70-talet. Den utspelar sig kring Roswell och några år efteråt, dvs slutet av 40-talet och första halvan av 50-talet.
Citera
2020-02-19, 15:26
  #17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Rätt lågmält ärligt talat. Kul idé ("based on a true story" förvisso) med statens mörkläggning av aliens men allt känns så pass teatraliskt (teateraktigt?). Inga händelser oavsett vad det gäller (fynd, konfrontationer etc, höjdpunkterna i en scifi-serie) har känts som det rörts om, de bara passerar liksom.


Sen utspelar det sig ju på 60/70talet eller vad det var och de vill få till det där klassiska beteendena med stela familjetraditioner, raggningar, rökandet, fraser ja vad fan hela jävla scenarbetena känns återigen bara som teater i serieform.

Även om det kan bli rätt B när SyFy gör serier hade jag nog hellre sett de som producent av denna i sin egna stil. Mer dramatiskt och kanske inte så jävla verklighetstroget.

Inte sett senaste avsnittet men kanske drar på det under helgen.

Kan säga att jag såg fram emot serien men tänkte inte på att History? producerat den. Kommer inte på rak arm vad de har gjprt i serieform som är bra, får kika på det...
History gjorde väl första säsongen av Vikings?
Citera
2020-02-25, 21:22
  #18
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
History gjorde väl första säsongen av Vikings?
Fan det har du rätt i tror jag. Men säsong 2-4(?) var bäst ändå.

Ni som följt serien, hur har den utvecklats? Fått en del trailers i flödet men inte velat kolla på dem då det kan spoilas en del. Har däremot råkat läsa av titlarna och det ser ut att spåra ur en del och tappa alla verklighetstrogenhet...
Citera
2020-05-18, 15:20
  #19
Avstängd
Bra serie så här långt. Stadig 7/10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback