Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 01:00
  #1
Medlem
0rganets avatar
Ny halvtimmes show med Sacha Baron Cohen där vad som verkar lurar personer att delta under premissen att de blir intervjuade av en krigsveteran. Premiär på söndag 15/7-18 på showtime.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=-gx70yWboTs
Han får tydligen Cheney att skriva autograf på en waterboarding kit...

Några till offer:

Roy Moore (Alabama peddot)...
https://twitter.com/frankthorp/statu...97372782362625

Sara palin är sur ..
https://www.cnn.com/2018/07/11/europ...ntl/index.html


Verkar lovande när personerna klagar innan, vet dock inte om denna kommer till svensk tv, men Sacha hade en väldigt speciell intervju teknik i sina tidigare program som var ofta riktig skojig!
Citera
2018-07-13, 01:14
  #2
Avstängd
creepingdeaths avatar
ska kika, men det känns väl lite som ali g en gång till
Citera
2018-07-13, 01:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
ska kika, men det känns väl lite som ali g en gång till

Nu var det många år sedan, men av vad jag minns så var väl Ali G rätt så harmlös humor som inte gick ut på att vara elak mot intervjuoffret och få denne att totalt göra bort sig? Till exempel denna när han intervjuar Pat Buchanan:

https://youtu.be/kwEd_tcKBfU

Känns som denna serie kommer bli grövre givet Sarah Palins reaktion och att han får Cheney att skriva autograf på ett waterboarding-kit.
Citera
2018-07-13, 02:50
  #4
Medlem
Drinkycrows avatar
Verkar lovande men bedrövlig trailer, om ens kan kalla det en trailer. Ser fram emot det iallafall.
Citera
2018-07-13, 15:26
  #5
Moderator
Nospheratus avatar
Jag är inte övertygad. Det här låter bara som någon provokation och förnedrings-tv. Ingen kan ju ha missat kontroverserna i USA med folk som låtsas vara krigsveteraner hit och dit. Någonting som på allvar upprör amerikaner. Att då göra en show med att just låtsas vara veteran och försöka förnedra det amerikanska etablissemanget känns billigt och pinsamt. Det är bara ett grepp att få rubriker i amerikansk media, och helst några arga tweets från Trump på köpet. Då kan han lika gärna åka runt och tårta politiker och elda flaggor. Det är liksom inte humor.

Om han vill kritisera amerikansk politik vore det bättre om han finansierade Michael Moore eller blev talesperson för någon lobbyorganisation. Och sen återgå till att faktiskt försöka vara rolig. Det finns ju massor av skådespelare som är politiskt engagerade utan att för den sakens skull till varje pris måste pressa in sina åsikter i sina rollprestationer.
Citera
2018-07-13, 15:34
  #6
Medlem
Denoms avatar
Om det han gör inte är originellt är det inte särskilt roligt heller, trist att han började med så billig politisk humor men det kanske betalade bra.
Citera
2018-07-15, 21:48
  #7
Medlem
KlasseArbogas avatar
Såg nyss första avsnittet, det är lite tröttsamt, alla vet att republikaner är korkade, att exponera dem känns så 2009
Citera
2018-07-16, 10:45
  #8
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Såg nyss första avsnittet, det är lite tröttsamt, alla vet att republikaner är korkade, att exponera dem känns så 2009

Kan hålla med om Republikanerna, men jag tyckte ändå att det var roligt. Min humor helt enkelt.
Citera
2018-07-16, 13:05
  #9
Medlem
Nikeniks avatar
Gillade verkligen Coen's "col. Morad" när han tog an gun-lobbyn genom att få politiker att säga att man borde beväpna 4 -åringar. Och hans man-spreading!!!

Men lite skrämmande är det ju också. Visst, context matters, och man kan intervjua någon i 4 timmar och klippa ihop 10sekunder av dumma svar för att få någon att framstå som en galning.
Men när någon hävdar att småbarn, likt ugglor, kan se i slow-motion och har högre feromoner av "Blink-182" och bör därför få ha tillgång till vapen i klassrummen för "the way to stop a bad guy with a gun is a good kid with a gun." Om man då inte bara rent ut skojar är det svårt att bortförklara det.
Citera
2018-07-16, 18:11
  #10
Medlem
4yoonlys avatar
Här finns ett 10 min klipp (vet inte om detta är hela första avsnittet, eller vad)...

https://www.liveleak.com/view?t=aeGAx_1531738930
Citera
2018-07-16, 23:43
  #11
Medlem
0rganets avatar
Det var intressant första avsnitt där Borat:

Garvade mycket detta! hoppas det håller i sig!
Citera
2018-07-17, 05:01
  #12
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Kan hålla med om Republikanerna, men jag tyckte ändå att det var roligt. Min humor helt enkelt.

Jag gillade första karaktären mycket, konspirationsteoretikern, men de andra två kände jag var lite meh.

Vet någon hur det egentligen funkar med det som Cohen gör? Tex politikerna som vurmade för förskolebarn med vapen, de trodde ju att det var till något helt annat de lät sig spelas in för, hur kan det liksom vara lagligt av Cohen att lura dem sådär och sen sända det på HBO?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback