Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-25, 01:56
  #25
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Jag känner med dig och vill uppmuntra dig. "Sprida avkomma" är nedlagt hos djuren, som saknar medvetande och insikter. Vad kan någonsin få dig att inse att människan är skapad utöver djuren, som något högre, ja som skapelsen yttersta krona? Ser du ner på och föraktar dig själv så till den grad att du inte förmår att skilja dig själv från djuren?
Vi är djur.

Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Människan är unik och kommer att förbli unik. Du skriver att "den med muskler" måste anpassa sig efter omgivningen. Men du ska veta att musklerna och det extra fysiska styrkan är menat som skydd och handlingskraft, inte att vända emot människan av det andra könet! Tror du att någon skapade mannen för att förgöra kvinnan?
Nej, för att öka sina chanser att fortplanta sig med henne.


Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Tänker du dig att en så fulländad skapelse som människan enbart finns till för att producera fler barn till världen? Och hur blir det då med alla sjuka, svaga, föräldrarlösa, försvarslösa barn ute i världen som saknar allt beskydd och all trygghet?
Svar ja. Dom kommer dö eller få ett väldigt tufft liv.


Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Det är DJUREN som förökar sig omedvetet och utifrån instinkt.
Djur ja, och vi är djur.


Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Och instinkt har inget med medvetande att göra. Ge dig ut bland vargar och björnar och starta ett resonemang om överlevnad, och så återkommer du hit och berättar om utgången av det hela.

Det blir inget resonemang, för dom sticker när dom hör mig eller ser mig.
Citera
2018-07-27, 00:24
  #26
Medlem
[quote=AdjooooglE|64732334]Vi är djur.

Nej, för att öka sina chanser att fortplanta sig med henne.


Svar ja. Dom kommer dö eller få ett väldigt tufft liv.


Djur ja, och vi är djur.




Det blir inget resonemang, för dom sticker när dom hör mig eller ser mig.[/QUOTE

Ja vi har olika livsåskådning du och jag . Men du, lita inte på att rovdjuren alltid sticker :=)
Citera
2018-07-27, 00:31
  #27
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Vi är djur.

Nej, för att öka sina chanser att fortplanta sig med henne.


Svar ja. Dom kommer dö eller få ett väldigt tufft liv.


Djur ja, och vi är djur.


Det blir inget resonemang, för dom sticker när dom hör mig eller ser mig.[/QUOTE

Ja vi har olika livsåskådning du och jag . Men du, lita inte på att rovdjuren alltid sticker :=)

Oja det har vi. Vilket bara är positivt.
Citera
2018-07-30, 03:15
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Oja det har vi. Vilket bara är positivt.

Inte jag heller har några invändningar på att människor tänker och tror olika. Vi kan inte hålla med varandra i avgörande frågor, men jag antar att vi båda hoppas på det bästa :=)
Citera
2018-07-30, 03:32
  #29
Medlem
[quote=KamratBlue|64723612]Alla djur och då speciellt däggdjur, inkl människan, är skapta för att bilda par med hona och hane. I de flesta raser, men det finns undantag, lever dessa sedan ihop och har då även olika funktioner.

Bland människor har det blivit så konstigt att mannen jobbar, staten tar merparten av hans inkomst och ger pengar till kvinnor som inte kan försörja sig själv. Ofta har dessa kvinnor blivit gravida och sedan lämnat mannen eftersom hon kan bli försörjd av andra män (staten). Såhär var inte evolutionen tänkt att fungera utan med parbildning.

Till slut kommer mannen att tröttna på att försörja och skydda kvinnor och barn utan att få sin del av kakan. Då blir inte livet så kul för kvinnan när hon får försörja sig själv. Livet vänder tillbaka till naturens lagar. De kvinnor som då inte kan behaga en man kommer sorteras bort på ett normalt sätt.

Kvinnor kommer åter förstå att inte utmana mannen som den som leder sin familj. Både kvinnan och mannen har sin funktion men de är inte skapta att göra samma saker i familjebildningen utan ska göra det tillsammans och komplettera varandra. Det är här kvinnan har gått fel i utvecklingen![/QUOTE

I det stora hela kan jag sympatisera med ditt resonemang här. Dock ryggar jag för att du likställer det med evolutionen. Är evolutionen din Gud eller?

Djuren bildar ju verkligen inte alltid par, så att säga. Och djur sitter inte och kommunicerar vid datorer. Här bara måste en människa komma till insikt, inte minst självinsikt och vakna upp.

Det är naturligtvis skillnad på kvinna och man. Den insikten har redan småbarn. De är trots skillnaderna fullständigt lika i värde.

Västerlänningar är bortskämda, tar det mesta för givet, har blivit omhändertagna sedan födseln och framåt, gäller såväl kvinnor som män.

Den sista tiden börjar göra sig gällande, till och med trygga Sverige drabbas av extremväder och naturkatastrofer. Vissa passar sorglöst på att sola sig chokladbruna och bada. Andra ser alla tecknen och gör sig beredda.

Striden mellan kvinnor och män är fåfänglig, ett lyxnöje, ett sorgligt tecken på alltings förfall och meningslöshet i den här världen. Tider där människan bara kräver och kräver kommer att förbytas i något annat.

Det finns helt enkelt inte tid nu, för den här sortens lek med ord och frosseri i illusorisk trygghet. Kvinnor och män är exakt lika mycket värda. Och det är liksom inte lilla jag som kommit på det.
Citera
2018-07-30, 09:03
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Alla djur och då speciellt däggdjur, inkl människan, är skapta för att bilda par med hona och hane. I de flesta raser, men det finns undantag, lever dessa sedan ihop och har då även olika funktioner.

Bland människor har det blivit så konstigt att mannen jobbar, staten tar merparten av hans inkomst och ger pengar till kvinnor som inte kan försörja sig själv. Ofta har dessa kvinnor blivit gravida och sedan lämnat mannen eftersom hon kan bli försörjd av andra män (staten). Såhär var inte evolutionen tänkt att fungera utan med parbildning.

Till slut kommer mannen att tröttna på att försörja och skydda kvinnor och barn utan att få sin del av kakan. Då blir inte livet så kul för kvinnan när hon får försörja sig själv. Livet vänder tillbaka till naturens lagar. De kvinnor som då inte kan behaga en man kommer sorteras bort på ett normalt sätt.

Kvinnor kommer åter förstå att inte utmana mannen som den som leder sin familj. Både kvinnan och mannen har sin funktion men de är inte skapta att göra samma saker i familjebildningen utan ska göra det tillsammans och komplettera varandra. Det är här kvinnan har gått fel i utvecklingen!

"raser"? du menar arter. och utan att veta skulle jag tror de flesta arter INTE bildar par som samarbetar om att föda upp avkomman.

Vidare så arbetar kvinnor i Sverige, vi har den högsta andelen arbetsföra kvinnor i arbete.

"Sverige har den högsta kvinnliga sysselsättningsgraden inom EU på 79,8 procent."
" 79,8% Kvinnor 83,8% Män"
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ar...etsmarknaden//


Vidare det är män som dominerar inom socialbidrag:

Under året fanns knappt 410 000 biståndsmottagare, varav 269 300 var vuxna. Cirka 126 300 var kvinnor, 143 000 män och 140 300 barn.

http://www.socialstyrelsen.se/statis...nomisktbistand

Så din bild du målar upp där stämmer inte överhuvudtaget.
Du kanske borde uppdatera dina fakta lite?
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-07-30 kl. 09:23.
Citera
2018-08-02, 03:21
  #31
Medlem
Man kan resonera sig vanvettig om huruvida mannen är bättre än kvinnan och vice versa. Feminismen ponerar att det finns patriarkat kontra matriarkat. Det är för bövelen bara ord!

Tänk så här. Om hjärnan dör så kan hjärtat leva vidare, fortsätta slå. Om hjärtat dör, slutar slå, så dör hjärnan omedelbart. Det kan alltså inte bli någon infantil tävling i intelligens eller intellektuell stringens.

Man kan vara begåvad med stora mått av fantasi, kreativitet, ambition och tankekraft. Vi som begåvats med detta måste bli allt mer tydliga med vad som i slutänden gäller!

Det som gäller är att inse det egna förståndets begränsningar, oavsett var på skalan man befinner sig, okej? Vissa av oss kanske är högutbildade, meriterade svart på vitt, omtalat smarta och så vidare. Men har vi inte nått taket så har vi gått vilse.

Det är hur mycket du som enskild önskar det goda, ber om det goda, strävar efter det goda, söker fred och frid, hoppas på godhetens kraft och kärlekens storhet, som betyder något.

Du ska inte tolerera eller acceptera ondskan. Det som är ont och illvilligt ska du aldrig tolerera eller acceptera. Vare sig detta uppenbarar sig bland kvinnor eller män. Vänd det bara ryggen.

Det som förmörkar, sårar, försvårar, plågar dig, är inte gott. Vänd detta ryggen. Ta avstånd och fortsätt vara artig och vänlig mot dem du möter. Undvik medvetet de människor som bara påminner dig om det onda, det dåliga, det som sårar.

Bli ensam om så krävs. Vi är ändå ensamma innerst inne, på väg mot vår destination. Ta det säkra före det osäkra och säg ja till det goda. Ta avstånd från det onda. Börja så.
Citera
2018-08-02, 03:29
  #32
Avstängd
kvinnan är överlägsen mannens tänk i mycket , jag står på kvinnors sida och kvinnorna uppskattar mitt tänk i mycket

så många ggr kvinnor och jag har parat våra sinnen och tänk till resultat av så finurliga lösningar , och i bland har det gått helt åt helvetet ?? med gråten i ögat över vad fan som gick så fel
Citera
2018-08-08, 01:34
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanmemoryfun
kvinnan är överlägsen mannens tänk i mycket , jag står på kvinnors sida och kvinnorna uppskattar mitt tänk i mycket

så många ggr kvinnor och jag har parat våra sinnen och tänk till resultat av så finurliga lösningar , och i bland har det gått helt åt helvetet ?? med gråten i ögat över vad fan som gick så fel


Människor är bara människor, kvinnor och män. Det är inte där striden står. Inte heller mellan hudfärger. Eller mellan yrkestitlar eller kapital.

Man står inte på någon människas sida, utan tar ställning för det goda kontra det onda. Stirrar man sig blind på enbart andra människor så kommer man fel.

Man och kvinna är exakt lika mycket värda. De är olika men olikheterna kompletterar varandra.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback