Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 02:31
  #1
Medlem
Hej har nu gått på amfetamin ett par månader igen pga indragen adhd medicin.
Och som jag kände även förra gången som varade ett par år var att amfetamin passar mig bättre än methylfenidat och dosen jag fått på är för låg.
Tar ca 1 g bra amfetamin per dag och äter och sover och allt känns frid och fröjd.
Men jag tvingas på prover och dom vill att jag är ren en vecka för att starta på 40 mg methylfenidat och trappa upp medans jag sagt att jag vägrar vara ren en dag och vill om jag ska sluta börja på dom 100 mg jag hade och trappa upp.
Jag undrar om dom kan ge mig ett lvm eller liknande om jag inte slutar för dom vägrar ge mig amfetamin recip och jag känner liksom att jag inte har någon anledning att sluta när mina adhd problem är ur värden och jag faktiskt mår bra.
Dom säger att det inte märks på mig det minsta att jag går på amfetamin men vad jag säger och proverna påvisar högt intåg.
Nackdelen är att dom ger mig imovane som jag haft i 11 år och vill inte bli av med den och behöva jaga tag i det om dom skulle dra in den.
Jag ska träffa en ny läkare snart och se vad den säger men kommer aldrig visa ett rent prov föräns jag fått medicin och det står jag fast vi dom har ju ändå pratat om att höja dosen så jag fattar inte varför dom vill att jag är ren och börja på en lägre dos om det inte är för att straffa mig vilket inte funkar på mig då jag är som en trotsig tvååring och sätter mig på tvären.
Vad tror ni det kommer ge mig för konsekvenser då jag hört att det krävs mycket för ett lvm och jag sköter mina antaganden.
Citera
2018-07-19, 06:44
  #2
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Ja, Svenska statens främsta mål är ju inte att få DIG att må bra, eller på något sätt hjälpa DIG... Svenska staten arbetar främst för att göra läkemedelsföretagen rikare. Sen kan man ju då tänka "Men varför inte bara ge mig amfetamin utskrivet då? Läkemedelsföretagen får sina pengar, och jag mitt amfetamin!" Nae, läkemedelsföretagen promotar speciella mediciner, och tydligen har din läkare fått åka på lite schyssta weekends till Mallorca med en kepa med trycket "Metylfenidat"...

Du kan be om att få Elvanse, det är rent Dexamfetamin. Fördelen med det är att om du tycker dosen är för låg så kan du ta mer amfetamin, du pinkar ju redan positivt pga Elvansen!

LVM? Ja visst kan de det! Fast det finns vissa kriterier du måste uppfylla, och om det inte ens märks på dig att du tagit amfetamin så tror jag inte du uppfyller dessa... Inte alla i vart fall. Hur som helst, se förfan till att inte få LVM, det är fan värre än kåken!

Ja, dina Imovane kan de ju också börja rycka i för att få dig att gå åt "rätt håll". Beror ju på hur mycket din läkare kan om medicinerna han förskriver...

Hur som helst, be om att få Elvanse så kan du punda på tjacket bäst du vill sen, för då förväntar de sig redan att du kommer pinka positivt på amfetamin.


Ha de gott
Citera
2018-07-30, 12:33
  #3
Medlem
ChemicalGirls avatar
LVM brukar folk få om de är slitna eller helt fuckade sov. I ditt fall, då det knappt märks att du tar något så risken minimal att du får LVM. Annars skulle ju alla missbrukare vara på LVM.
Be om metamina/elvanse.
Om de vill att du ska vara ren en vecka så får du vara det eller skita i det och metylfenidat ett, så funkar det i Sverige.
Annars är det bara att fortsätta ta amfetamin.
Citera
2018-07-30, 18:17
  #4
Medlem
kool-g-raps avatar
Om du nu har kontakter så du kan köpa bra tjack hektovis blir det inte dyrt i månaden utan mellan 2-2.5k. Men annars skulle jag definitivt satsa på att få medicin genom vården och slippa betala själv för sin medicinering.
Varför inte bara man the fuck up och vara ren en vecka? Sen kan du gå över till metamine/elvanse och öka dosen.

Kunde jag få medicinen jag behövde (benso) på recept skulle jag lätt vara ren för det.
Citera
2018-07-31, 11:07
  #5
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Ja, Svenska statens främsta mål är ju inte att få DIG att må bra, eller på något sätt hjälpa DIG... Svenska staten arbetar främst för att göra läkemedelsföretagen rikare. Sen kan man ju då tänka "Men varför inte bara ge mig amfetamin utskrivet då? Läkemedelsföretagen får sina pengar, och jag mitt amfetamin!" Nae, läkemedelsföretagen promotar speciella mediciner, och tydligen har din läkare fått åka på lite schyssta weekends till Mallorca med en kepa med trycket "Metylfenidat"...

Du kan be om att få Elvanse, det är rent Dexamfetamin. Fördelen med det är att om du tycker dosen är för låg så kan du ta mer amfetamin, du pinkar ju redan positivt pga Elvansen!

LVM? Ja visst kan de det! Fast det finns vissa kriterier du måste uppfylla, och om det inte ens märks på dig att du tagit amfetamin så tror jag inte du uppfyller dessa... Inte alla i vart fall. Hur som helst, se förfan till att inte få LVM, det är fan värre än kåken!

Ja, dina Imovane kan de ju också börja rycka i för att få dig att gå åt "rätt håll". Beror ju på hur mycket din läkare kan om medicinerna han förskriver...

Hur som helst, be om att få Elvanse så kan du punda på tjacket bäst du vill sen, för då förväntar de sig redan att du kommer pinka positivt på amfetamin.


Ha de gott
Ang Elvansen så stämmer det inte helt, man kan skilja på elvanse och amfetamin på salivprov som skickas på analys. När man vet att någon står på elvanse ska lämna UP så gör man ofta salivprov också just för att se om det fyllts på med amfetamin.

TS: Det krävs mycket för att bli satt på LVM(risk för din/andras liv i stort) men du tackar ju nej till en vårdplan vilket gör att de kan stänga dörren för dig tills du eventuellt grötat ner dig så illa att du kanske behöver ett LVM om du inte söker igen och ställer upp på deras villkor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback