Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-19, 18:44
  #13
Moderator
VitKallas avatar
Varför bara försvinna?
Säg ifrån då. Säg vad du vill och är hon inte villig/intresserad eller vad det nu är i att möta dig i det så går du vidare? Varför lägga energi på att spela med, om det är vad du upplever att hon gör?

Nej, man förlorar inget i att själv vara tydlig och ärlig med sina avsikter. Även om man råkar vara först med det.
Citera
2018-07-21, 11:00
  #14
Medlem
Lite sen uppdatering kanske, men vi ska iallafall träffas imorgon. Tanken är att vi ska gå på en promenad och bara prata för att sedan kanske ta en bit mat någonstans. (fikadejter och liknande känns på något vis så stelt och onaturligt när vi är så pass unga, jag 18 och hon 17). Min tanke är nu att jag verkligen ska visa vad jag vill med henne och får jag ingen bra respons kommer jag helt enkelt inte ha något mer med henne att göra.
Citera
2018-07-21, 11:06
  #15
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisswasser
Tjejer som spelar spel är inget att ha. Kör hon inte med raka puckar är det bara att gå vidare.
Precis. Stäng tråden.
Citera
2018-07-21, 14:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latjanneveva
Hej alla! Det är så att jag har fattat intresse för en söt tjej. Vi har träffats på fester samt pratat i telefon och haft kontakt över sociala medier. I början av denna flört var det hon som var den som drev på men detta har nu ändrats helt. Jag märker att hon egentligen bara spelar svår då hon ibland går över till sitt vanliga jag och är hur gullig som helst och ger komplimanger etc. Frågan är hur jag hanterar detta? När hon inte svarar, leker dryg osv så har jag lust att bara säga hejdå till henne för gott då hon i själva verket endast slösar min tid. Någon självrespekt har jag ju. Känns som hon bara leker med mig och försöker få mig att bli needy (kan ingen bra svensk översättning). Jag är i allra högsta grad intresserad och enligt henne själv är det ömsesidigt. Den stora frågan jag egentligen ställer mig själv är om hon är värd detta slit. Aldrig varit med om en mer oklar och svår tjej, ni mer erfarna får jättegärna komma med råd och berätta om ni har liknande historier. Är extremt förvirrad. Tack på förhand.

Du går vidare med dit liv så får hon sluta spela om hon är intresserad
Citera
2018-07-22, 00:20
  #17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjanneveva
Lite sen uppdatering kanske, men vi ska iallafall träffas imorgon. Tanken är att vi ska gå på en promenad och bara prata för att sedan kanske ta en bit mat någonstans. (fikadejter och liknande känns på något vis så stelt och onaturligt när vi är så pass unga, jag 18 och hon 17). Min tanke är nu att jag verkligen ska visa vad jag vill med henne och får jag ingen bra respons kommer jag helt enkelt inte ha något mer med henne att göra.
Lycka till, verkligen. Det låter åtminstone som ett fall framåt.
Var tydlig med vad du vill, om du fortfarande vill det.
Det där snacket "det är inte dig det är fel på, det är kärleken det är fel på" är BS. Fortsätter hon med det tycker jag du ska dumpa henne och gå vidare.
Citera
2018-07-22, 03:12
  #18
Medlem
Var inte för snäll. Tjejer gillar inte för snälla killar.

Är du säker att hon inte har en annan vid sidan om? Att det kanske kan vara därför hon segar och verkar ointresserad ibland?
Citera
2018-07-22, 09:20
  #19
Medlem
ZeushyN1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjanneveva
Lite sen uppdatering kanske, men vi ska iallafall träffas imorgon. Tanken är att vi ska gå på en promenad och bara prata för att sedan kanske ta en bit mat någonstans. (fikadejter och liknande känns på något vis så stelt och onaturligt när vi är så pass unga, jag 18 och hon 17). Min tanke är nu att jag verkligen ska visa vad jag vill med henne och får jag ingen bra respons kommer jag helt enkelt inte ha något mer med henne att göra.

Var inte rädd för henne, dra henne nära dig och titta henne i ögonen. Ge henne också en liten slap på rumpan det gillar dom! Lycka till!
Citera
2018-07-23, 03:02
  #20
Medlem
Disko-Bosses avatar
Du får henne genom att inte göra ett jävla skit - går alltid hem.

Svarar hon inte på dina sms? Smsa inte mer.
Lämnar hon dig på läst, gör samma sak utan att det är uppenbart.
Var inte alltid tillgänglig. Låt henne få undra vad du gör och varför du inte svarar direkt som innan.
Det gör att tanken av dig upprymmer hennes huvud mer. När du väl svarar så har du varit bizzy med polare, jobb, roliga saker. Det får henne att inse att du inte måste ha henne, du har det gött ändå och sånt hatar de.

Då stiger du i värde för du är inte en liten betafåne som sitter hemma och väntar på hennes uppmärksamhet. Respekten kommer på posten likaså och hon kommer snabbt ändra beteende när hon inser att hon måste jobba lite för din uppmärksamhet för vad du än tror och har fått höra så vill damer jaga lite också, punkt.

Själv brukar jag undvika sådana tjejer faktiskt.. eller ja, de är inte girlfriend material iaf.
Citera
2018-07-23, 18:41
  #21
Medlem
Tropiica420s avatar
Såna tjejer som spelar spel, rider på dina känslor och manipulerar dig därefter är bara att kasta i papperskorgen.
Citera
2018-07-31, 19:01
  #22
Medlem
Känner en kille som kämpade i flera år för en tjej.idag är dom gifta och har 4 barn
Citera
2018-07-31, 20:22
  #23
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Verkar inte som att det blev något eftersom TS fortsatte i en annan tråd.
Antagligen var tjejen inte intresserad helt enkelt.
Citera
2018-07-31, 21:48
  #24
Medlem
NonCompliances avatar
När du passerat 30 så kommer du ha 0,00005 % tolerans för sådant beteende.

Dumpade personligen ett liknande beteende idag och blockerade och iggade för all tänkbar framtid.

Kan man inte köra ärligt och seriöst så...

Citat:
Ursprungligen postat av latjanneveva
Hej alla! Det är så att jag har fattat intresse för en söt tjej. Vi har träffats på fester samt pratat i telefon och haft kontakt över sociala medier. I början av denna flört var det hon som var den som drev på men detta har nu ändrats helt. Jag märker att hon egentligen bara spelar svår då hon ibland går över till sitt vanliga jag och är hur gullig som helst och ger komplimanger etc. Frågan är hur jag hanterar detta? När hon inte svarar, leker dryg osv så har jag lust att bara säga hejdå till henne för gott då hon i själva verket endast slösar min tid. Någon självrespekt har jag ju. Känns som hon bara leker med mig och försöker få mig att bli needy (kan ingen bra svensk översättning). Jag är i allra högsta grad intresserad och enligt henne själv är det ömsesidigt. Den stora frågan jag egentligen ställer mig själv är om hon är värd detta slit. Aldrig varit med om en mer oklar och svår tjej, ni mer erfarna får jättegärna komma med råd och berätta om ni har liknande historier. Är extremt förvirrad. Tack på förhand.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback