Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 17:46
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Är det verksamma ämnet så otroligt motbjudande att man måste dragera det med något sött för att man ska klara av och ta det?
Citera
2018-07-18, 21:56
  #2
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vad menar du med sött? Du stoppar väl in tabletten i munnen tillsammans med ett glas vatten, inte sitter du väl och suger på den som en godis?
Citera
2018-07-19, 00:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad menar du med sött? Du stoppar väl in tabletten i munnen tillsammans med ett glas vatten, inte sitter du väl och suger på den som en godis?

Vet inte vad du har för smaklökar men jag känner smak på allt jag stoppar i munnen. Nu är ju hur jag tar min medicin visserligen irrelevant för tråden. Varför är den dragerad med något söt som socker, medans t.ex alvedon och ipren är bittert som bara den?
Citera
2018-07-19, 00:29
  #4
Medlem
F.B.Dases avatar
Alvedon har oftast 500mg och ipren 400mg av verksam substans medan voltaren har 25mg. Av 500mg blir det en hyfsat stor och hanterbar tablett. Av 25mg nästan inget därför har man vissa tilksatsämnen. Inte sällan laktos dvs mjölksocker som ju är sött.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback